הובלה
צילום: קבוצת יששכר הובלת משרדים

הובלת משרדים - שעושים משהו כמו שצריך זה נראה ככה

ההליך המורכב הזה שנקרא הובלת משרדים זו משימת על בדיוק כמו כל פרויקט שאתם מבצעים במשרד יש לקחת את זה ברצינות הראויה ולא להקל ראש בשום פרט. 

כדי לבצע העברת משרד במהירות וביעילות המרבית, יש צורך לתכנן הכל מראש ובסופו של התהליך נקבל העתק מדויק של המשרד במקום החדש, אשר יחזור ויתפקד כרגיל בזמן הקצר ביותר האפשרי. עבור המנהל, הובלת משרדים הם כאב ראש לא קטן ועבור העובדים זוהי משימה מלחיצה בה הם עלולים להרגיש חסרי תועלת כמו גם חוסר רצון לעזוב הכול ולבזבז יום חופש. אך אין הכרח שכך יהיה, הובלות משרדים יכולה להיות סופר זריזה מקצועית ומדויקת, בלי הרבה בלאגן ובשקט יחסי, אם רק מתכננים אותן נכון ופונים לעזרתה של חברת הובלות אשר יודעת דבר אחד או שניים על עולם העסקים העכשווי והרגיש לשינויים.

הסוד: תכנון מראש

הגישה חייבת להיות היערכות כוללת מראש כמו מבצע צבאי מאורגן, שכן רק כך יהיה אפשר לחזור לשגרת העבודה במהירות המרבית. לפני העברת המשרד, צריך להכין רשימת תכולה וציוד דקדקנית, וזאת על מנת לקבל הצעת מחיר מדויקת. כדי שהעברת המשרד תתבצע בצורה היעילה והמהירה ביותר, יש להכין את כל הציוד מראש, וזה אומר אריזה בארגזים מסודרים וסימון כל ארגז במדבקה על פי מיקומה במשרד. כדאי לציין על גבי כל ארגז לאיזה עובד הוא שייך ולסמן במשרד החדש את החדר המיועד לעובד. דבר זה יקל על עובדי חברת ההובלה למצוא את החפץ הנכון ולהניחו במיקום הנכון זה חוסך לכם המון זמן וכאב גב בעת פריקת הארגזים. בקשו מהעובדים לסמן את כל הציוד שלהם, מהמחשב האישי ועד לסל הניירות, סימון ברור יסייע לאתר את החפצים בכל מקרה שהוא ובפרט אם אחד מעובדי המשרד לא בא היום לעבודה או בחופשה.

 

גיוס עובדי המשרד

הובלות משרדים הוא עסק לא פשוט עבור עובדי המשרד, עירוב העובדים בתהליך יעזור להם להרגיש שותפים במשימה וכך לא ירגישו כאילו המעבר הופל עליהם כגזרה מלמעלה. גיוס העובדים בתהליך הובלת המשרד יכול לעזור מאוד למעבר קל וחלק. העובדים יכולים להיות נוכחים במשרד החדש ולעזור לעובדי חברת ההובלות למצוא איפה יש לפרוק את הארגזים ורהיטי המשרד ואיך למקם .

 

הרבה לפני ההעברה

תכנון לוגיסטי של הובלות משרדים מתחיל בביקור של מנהל הפרויקט מחברת ההובלות במשרד ובדיקת הציוד שעובר למקום החדש. חברה המתמחה בתחום הובלות משרדים יכולה לסייעה למשרד העובר מקום לחזור לשגרת העבודה בזמן הקצר ביותר לאחר הובלות משרדים. הובלות משרדים נוגעים בכמה תחומים: אריזת קלסרים ותיקים, העברת רהיטים משרדיים, פירוק והקמה מחדש של רשתות המחשבים והתקשורת. שירותי הובלות משרדים יכולים לכלול גם אריזה מקצועית וסימון ברור להבטחת התמצאות בציוד הארוז ומציאת מיקומו החדש. לרוב, שירותי הובלות משרדים כוללים גם נגרים מקצועיים אשר מתמחים בפירוק הריהוט המשרדי והרכבתו מחדש במקום הרצוי. חברת הובלות משרדים המעסיקה אנשי רשתות, יכולה לספק שירות של ניתוק וחיבור מחדש של רשת המחשבים במשרד.

 

פיקוח על התהליך

פיקוח על תהליך המעבר מאריזת הציוד ועד פריקתו במקום החדש, זה הדבר הכי חכם והכי פשוט שמנהל יכול לעשות כדי להבטיח חזרה מהירה לשגרת העבודה. על נדרשת מעורבות אישית מההנהלה הן בהפגנת נוכחות פיזית במקום והבעת עניין במתרחש והן מעורבות בכל פרטי העסקה הנרקמת כבר במעמד הבשלת הצעת המחיר כמו גם מינוי מנהל פרויקטים מטעם חברת ההובלה אשר נמצא במקום ומפקח על כל ההליך ונותן פתרונות און-ליין לכל בעיה שצצה במפתיע.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קייטרינג
צילום: DEPOSIT PHOTOS

כל מה שצריך לדעת על הזמנת קייטרינג

כשאנחנו מחליטים לערוך אירוע, פרטי או עסקי, אחד הגורמים החשובים ביותר מבחינתנו להצלחתו זה שירות הקייטרינג שנשכור. עד כמה הוא איכותי, מגוון, עד כמה הוא מכיל אלמנטים רלוונטיים עבורנו שיכולים לעזור לנו לספק לאורחים שלנו תפריט איכותי ומגוון.

הזמנת שירות קייטרינג לאירוע, קטן או גדול, פרטי או עסקי, הוא הכרחי שכן במובנים רבים זה הגורם המשמעותי ביותר שיכול להשפיע על איכותו, מאחר ולא פעם האורחים שלנו מחליטים האם האירוע ראוי או לא, על פי גורם זה, על פי טיב האוכל, טיב השירות, מגוון המנות בתפריט ועוד. בשנים האחרונות, אין ספק שאנחנו יכולים לראות יותר ויותר חברות קייטרינג שמספקות לנו אפשרויות שונות ומגוונות להזמנה, מתוכן אנחנו יכולים להחליט עם איזו חברה משתלם לנו לעבוד. על כן, התחרות בשוק היא קשה, כלקוחות יש לנו הרבה יותר אפשרויות, זה אומר שגם אנחנו יכולים להקפיד יותר על פרמטרים שונים בתהליך הבחירה. אנחנו נציג כעת מספר פרמטרים שיכולים להשפיע על תהליך הבחירה שלנו, נקודות שיכולות להשפיע בשאלה, איזה שירות קייטרינג כשר למהדרין משתלם לנו להזמין על פי האופציות השונות שעומדות לרשותנו.

1. אופי תפריט הקייטרינג והמגוון שלו

אין ספק שהפרמטר החשוב ביותר, הוא סוג התפריט שהחברה מציעה לנו ועד כמה הוא מגוון, בין אם זה מבחינת כמות המנות והסוג שלהן. מבחינת סוג התפריט אנחנו יכולים לחלק את זה בין מספר היבטים, למשל, האם מדובר על תפריט קייטרינג בשרי, חלבי, טבעוני, האם מדובר בתפריט שמבוסס על מנות ממטבח ספציפי, נניח, איטלקי, בשרי, יפאני, סיני או תפריט כללי, כמו כן, מבחינת סוג התפריט אנחנו צריכים להבדיל בין תפריט רגיל לבין תפריט גורמה. מה שכמובן מלבד גם על האיכות של המנות. מבחינת המגוון, הרי שתפריט קלאסי לאירועים בנוי על מנות פתיחה, מנות ראשונות, סלטים, מנות עיקריות, תוספות לצד המנות העיקריות וכן קינוחים. השאלה היא, כמה אופציות יש בכל חלק, האם יש 2-3 מנות ראשונות או 6-7, והאם יש 4 סלטים ו 6 סלטים על כל שולחן. אנחנו גם צריכים להתייחס לשאלה, האם יש דברים מעבר, למשל, לחמים, פירות, ממתקים, דברים שאפשר לקחת בין לבין או למשל, כשנמצאים ברחבת הריקודים וכדומה.

2.אוכל מוכן או קייטרינג בהפקה מלאה?

כשאנחנו מדברים על סוג השירות, הכוונה גם לאופי העבודה עם החברה בעת בניית התפריט, וכן אופי העבודה בזמן האירוע עצמו. לגבי אופי העבודה עם החברה בזמן בניית התפריט, הכוונה היא, כיצד זה מתבצע, מול מי זה מתבצע, כמה זמן מראש עורכים ערב טעימות, כיצד הוא מתבצע. לגבי אופי העבודה עם החברה בזמן האירוע, הכוונה היא כמובן לנקודה האם מדובר במזנון או הגשה לשולחנות,כמה מלצרים  המקום מספק וכיצד נערך התמחור שלהם.ברמת העיקרון, השאלה העיקרית כאן היא, כמה מלצרים יהיו על כל שולחן והאם זה יספק מבחינת השירות שהאורחים יקבלו במהלך האירוע.

3.מתי צריך להזמין את האירוע ומה חשוב לבדוק

הפרמטר מתי צריך להזמין את החברה, מלמד לא מעט על איכות החברה והביקוש שלה. מן הסתם, חברה איכותית וטובה, אנחנו נצטרך שבועות מראש, לעומת זאת, חברות פחות איכותיות, ייתכן שנוכל להזמין גם בהפרש של מספר ימים מהאירוע. זה כמובן גם תלוי בסוג האירוע ועד כמה החברה צריכה ויכולה להיערך לו מראש. בכל הקשור לשאלות על פי מה נזמין, אז יש פה נקודות כמו המלצות וחוות דעת, אמינות, שירות איכותי, וכמובן הפרמטרים שהצגנו קודם לכן וכן אלה שנציג בהמשך.

4. קייטרינג כשר או קייטרינג כשר למהדרין?

ברמת העיקרון, כמעט כל חברות הקייטרינג בישראל מציעות מטבח כשר, שכן במידה ויציעו מטבח לא כשר, הן עלולות להפסיד לקוחות. השאלה היא באיזה סוג כשרות מדובר. ישנם שני סוגי כשרות עיקריים, קייטרינג כשר רגיל וקייטרינג כשר למהדרין, שנחשב הרבה יותר מדוקדק, קפדני, ובמקרים מסוימים הוא גם עלול לייקר את העלויות. חשוב לומר, קייטרינג כשר רגיל, הוא איכותי לא פחות מאשר קייטרינג כשר למהדרין.  עם זאת, זה תלוי בקהל היעד ובמה שהוא מצפה לקבל באירוע.

5.קייטרינג מחירים - מה העלות של מנת קייטרינג?

מן הסתם, זה יהיה הפרמטר שישפיע על כל תהליך הבחירה שלנו. אנחנו נבחן את התקציב שעומד לרשותנו ועל פיו נחליט איזה סוג קייטרינג נרצה להזמין. אנחנו צריכים לקחת בחשבון שהעלות נקבעת על פי מנת, זה יכול להשתנות מ-150-200 שקל למנה ועד 400-500 שקל למנה כולל מעמ לפי חישוב במחשבון מעמ) ואף יותר. זה תלוי כמובן באיכות הקייטרינג ובתמחור שלו. העלויות הן על פי כמות המנות, כאשר לעיתים יש דרישה להזמנה של מינימום או תשלום מינימאלי, כשיש מקרים שהעלות נקבעת על פי מנה אך צריך גם לשלם עבור כמות מלצרים מסוימת. חשוב לציין בכל אירוע אנחנו נבחן את סוג הקייטרינג שנרצה להזמין לאירוע, האם נרצה להזמין שירותי קייטירג בלי מלצרים, נניח לאירועים קטנים שנערכים בבית או בעסק, או האם נרצה להזמין שירות קייטרינג רגיל עם מלצרי, על כל המשתמע מכך.