רוצים למכור את החברה או להכניס שותף ולא יודעים מה הצעד הבא? שאלנו את מתן סחייק
יש רגעים בחיי חברה עסקית, בהם הבעלים מעוניינים לעשות שינוי ולמכור את החברה או שהם מגיעים להכרה שהם זקוקים לשותף שיישא איתם את נטל הניהול ויסייע להם לקחת את העסק לשלב הבא. הסיבות להחלטה כזו יכולות להיות מגוונות: תחושת מיצוי או עייפות חומר; הגעה לגיל הפרישה והעדר דור המשך שרוצה לקחת על כתפיו את העסק; או קשיים כלכליים שמקשים על הניהול השוטף של החברה. בכל אחד מהתרחישים האלה, החכמה האמיתית היא למצוא את הרוכש או השותף המתאים. זה שבמקרה של מכירה יעניק לכם תשלום הוגן או במקרה של כניסה על תקן שותף, באמת, יצעיד את החברה קדימה ובאותה נשימה יאפשר לכם להמשיך לתרום בעשיה ולהיות חלק מההובלה.
בתמונה: מתן סחייק
קרדיט: Eligio Jose Manalo
הדברים האלה אולי נשמעים טריוויאליים, אך בפועל, במציאות של הג'ונגל העסקי הישראלי, גם מציאת הרוכש המתאים היא לעיתים משימה לא פשוטה. מי שמתמחה בהערכת שווי, מכירת חברות, ניהול המשא ומתן שמתאים לשותפות היא חברת יונימה שאת הקמתה וגיוס הצמרת העסקית בישראל הוביל היזם העסקי מתן סחייק.
לחפש את ה- WIN WIN
מתן סחייק מדגיש שבסופו של יום חשוב שכל עסקה אליה תגיעו תהיה בבחינת עסקת WIN WIN. "כמו שלכל סיר יש מכסה, לכל חברה יש את הקונה המתאים או השותף המתאים. אפילו לחברה שנמצאת בהפסדים יכול להיות ערך רב עבור הרוכש המתאים (למשל, תאגיד שכחלק מאסטרטגיית תכנון המס משתלם לו מאוד לרכוש חברה מפסידה במחיר אטרקטיבי)." אומר סחייק ומוסיף : "החכמה, כמובן, היא לדעת למצוא את הגורם הזה."
אז איך מתחילים? איך מוצאים את הרוכש או השותף הנכון לחברה שלכם? ההמלצה היא לפנות למקצוענים שביניהם אחד הגופים הגדולים והמובילים הוא קבוצת יונימה.
למה הכוונה? ובכן, יש בשוק חברות וקבוצות השקעה כדוגמת יונימה, שמתמחות ברכישה או בהשקעה של חברות, מתוך מטרה להשביח אותם ולבנות פורטפוליו אטרקטיבי של חברות שבסופו של יום יסתכם כמהלך סינרגטי. מסיבה זו חברות אלו בדרך כלל יתעניינו ברכישת חברות מתחום ליבה מסוים, כמו למשל, פיננסיים, תיירות, מסעדנות או בריאות. לרוב למנהלי החברות האלו תהיה הבנה עמוקה הן בפיננסיים והן בהיבטים המסחריים והלוגיסטיים של תחום הליבה בו הם מתמקדים. כאשר הרכישה נועדה להרחיב את הפורטפוליו של הקבוצה ולאפשר לה לצמוח לכדי One Stop Shop עסקי באותו תחום ליבה, תוך כדי יצירת שיתופי פעולה בין החברות השונות ומינוף העוצמה והידע האדיר הזה באופן שמניב תשואה לכל הצדדים.
קרדיט: Unima Group
Unima Groupכמשל
כפי שצוין, אחד הגורמים הבולטים בשוק שמתמחה ברכישה של חברות ובהשקעה בחברות, היא קבוצת יונימה. את יונימה, ייסד היזם ואיש העסקים מתן סחייק, עם רקורד בתחומי המסחר, ההשקעות ושוק ההון. תחת הנהגתו של מתן סחייק בחרה קבוצת יונימה להתמחות בחברות מתחום הבריאות. מדובר בתחום מאוד מגוון עם הרבה מאוד תתי תחומים, בו לצד פעילות של חברות ענק פועלות בשוק גם הרבה מאוד חברות בינוניות וקטנות. החברות בהן מתעניינת קבוצת יונימה נמצאות על סקלה רחבה שכוללת, בין היתר: חברות תרופות ותוספי מזון, בתי חולים פרטיים, מרפאות מתחומים שונים, חברות שעוסקות בשיווק, יצור ופיתוח של ציוד רפואי, חברות סיעוד, חברות שירותים ותחזוקה, מוסדות גריאטריים, מרכזי גמילה ושיקום, מרכזים לבריאות הנפש, וטרינריה ועוד. הרקורד והמוניטין של הצוות המכובד שכולל בין היתר את יעקב פרי חבר כנסת ומנכ"ל סלקום לשעבר, פרופסור איתמר גרוטו מומחה בריאות הציבור ועד לאחרונה ראש שרותי בריאות ומשנה למנכ"ל במשרד הבריאות ופרופסור אהוד קוקיה מנכ"ל קופת חולים מכבי ומנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, לשעבר ומומחים מובילים אחרים בישראל ובעולם בתחום המיסוי, החיתום, הבנקאות, ראיית חשבון ועוד.
היזם מתן סחייק שהוא הלב והמנוע המוביל, והפרופיל של החברה, עושים את יונימה גרופ לבחירה מצוינת עבור חברה מתחום הבריאות או מעגליו הנלווים שרוצה או צריכה לעבור שינוי. האופן שבו קבוצת יונימה מנהלת את המשא ומתן מושתת על אותה גישת WIN WIN שעל חשיבותה עמדנו בחלק הראשון של הסקירה. הרכישה או הכניסה להשקעה (קבוצת יונימה נכנסת להשקעה ברכישת שליטה בלבד) רק אחרי הערכת שווי רצינית בפיקוח משרד רואי חשבון מארבעת המשרדים הגדולים בעולם ומשרד עורכי דין מהגדולים והמובילים בישראל, כאשר כל רכישה מתבצעת בהתאם לאסטרטגיה מוסכמת שנועדה למצות את האינטרס של כל הצדדים.
בסופו של יום לקבל יותר
כמו בהרבה תחומים אחרים גם כאשר רכישת חברה עומדת על הפרק, אפשר לצטט את האמרה האלמותית של האדריכל מיס ואן דה רואה: "אלוהים נמצא בפרטים הקטנים". רכישת חברה היא תהליך מורכב שכולל שינוי מבנה והעברת שליטה בין גורמים שונים וכולל קשת שלמה של השלכות והיבטים מתחומים שונים כמו מימון, מיסוי, חוזים, מסחר ועוד. כאן בא לידי ביטוי הניסיון הרב שמביא עמו מתן סחייק והצוות המנוסה והמקצועי שפועל לצדו שכולל אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בתחומם. מי שיבצע את מכירת החברה לגורם כמו יונימה גרופ לא זו בלבד שיחסוך לעצמו הרבה מאוד התעסקות בחסמים בירוקרטים (קבוצת יונימה לוקחת על עצמה את הטיפול בחלק הארי של הבירוקרטיה) וייהנה מאותו בטחון מוחלט שרק עבודה מול מומחים מספקת, הוא גם בסופו של יום כנראה שגם יקבל תמורה גבוהה יותר.
- 1.אנונימי 02/04/2025 22:08הגב לתגובה זוהייתי איתו בבית הספר חוש יזמי מדהים. תמיד ידענו שאם מישהו יהפוך למיליארדר זה הבן אדם.
צילום: Pexelsהלוואה לבעלי BDI שלילי – מה צריך לדעת לפני שמבקשים?
היום קיימים פתרונות רבים שמאפשרים לקבל הלוואה בצורה שקופה, אחראית ומותאמת אישית, גם למי שסווג כבעל BDI שלילי. מה האפשרויות ומה חשוב לבדוק
עבור לא מעט אנשים, הדו"ח הפיננסי שלהם אותו BDI שכל כך הרבה תלוי בו הופך להיות מכשול ממשי. מצב שבו פרטים ישנים, טעויות עבר, עיכובים בתשלומים או אירועים חד־פעמיים משפיעים על האפשרות לקבל מימון, גורם להרבה אנשים להרגיש חסרי אונים. אבל חשוב לדעת שהיום המציאות שונה ממה שהייתה בעבר. גם מי שמוגדר כבעל BDI שלילי יכול לקבל הלוואה, ולעיתים בתנאים טובים יותר ממה שניתן לדמיין.
מערכת המימון בישראל התפתחה משמעותית, ויחד איתה גם הפתרונות שמאפשרים לאנשים לצאת ממעגל כלכלי בעייתי ולבנות מסלול חדש. כדי לעשות זאת נכון, צריך להבין מה באמת משפיע על הדו"ח, אילו אפשרויות קיימות ומה חשוב לבדוק לפני שמבקשים הלוואה בפועל.
מה זה BDI שלילי ולמה זה כל כך משפיע?
BDI הוא למעשה צילום מצב פיננסי שמציג איך התנהל החשבון בשנים האחרונות: האם היו צ'קים שחזרו, האם היו תיקים בהוצאה לפועל, האם קיימים חובות פתוחים, האם נרשמו עיכובים בתשלומים ועוד. הבעיה היא שהדוח אינו תמיד משקף את המציאות הנוכחית. הרבה אנשים הסדירו את חייהם, חזרו לעבוד, התייצבו כלכלית – אך הדו"ח ממשיך להציג אירועים שקרו לפני שנים.
במצבים כאלה האפשרות לקבל הלוואה לבעלי BDI שלילי הופכת לרלוונטית במיוחד, משום שהמערכת הבנקאית מבוססת על נתונים היסטוריים בלבד ולא על השינוי האמיתי שקרה בחיי הלקוח.
- מחיקת רישום BDI שלילי ושיפור נתוני האשראי – האם פעולות אלו אפשריות?
- צפי לגידול של 50% בשיעור החברות שיקרסו בישראל לעומת 25% בעולם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חשוב להבין שגם אם הדוח אינו חיובי, יש פתרונות פיננסיים חוץ־בנקאיים שבוחנים את האדם ולא רק את המסמך. גופי המימון החדשים שמו דגש על יכולת ההחזר הנוכחית ולא על טעויות עבר.
שי ביבס. צילום: יח"צ8 הבדיקות שאתם חייבים לבצע לפני רכישה של נכס נדל"ן בדובאי
לפני שנכנסים להשקעה בשוק הנדל"ן הלוהט של דובאי, חשוב להבין שלא כל מה שמבריק הוא זהב. השוק בדובאי מוצף במתווכים שמבטיחים הרים וגבעות, אבל מאחורי הקלעים מסתתרים גם סיכונים. חברת Horizon מדגישה 8 בדיקות קריטיות שחייבים להכיר לפני שחותמים על עסקה
שוק הנדל"ן בדובאי הוא אחד מהשווקים החמים ביותר כיום. בארבע השנים האחרונות המחירים עלו ביותר מ-70%, מדובר בעלייה חדה יותר מזו שנרשמה בערים מרכזיות רבות אחרות בעולם.
אחת הסיבות לכך היא מספר התיירים הגבוה שמגיע לדובאי. בשנת 2024 עמד הנתון הזה על כ-19 מיליון תיירים, וסביר מאוד שהמספר יהיה גבוה אף יותר בסיום שנת 2025 והתוצאה של זה ברורה. התעניינות שיא מצד משקיעי נדל"ן, ובמקביל גם ריבוי עצום של סוכני תיווך, כאשר כל אחד מהם מנסה להציע למשקיעים את הפרויקט הנוצץ הבא.
על פניו נראה שאין סיבה לדאגה. הרי אם התיירים ממשיכים להגיע והמחירים מטפסים, למה לא להיכנס וליהנות מהחגיגה? אלא שבפועל התמונה מורכבת בהרבה. מאחר והשוק מוצף במתווכים ואנשי מכירות שחלקם מנוסים ומקצועיים וחלקם מסתפקים ברווח מהיר לפני שהם ממשיכים הלאה, בפני המשקיע הממוצע ניצבת משימה לא פשוטה. הוא גם צריך להבחין מי מבין הסוכנים אכן אמין ומי חובבן, וגם להבין באיזה פרויקט שווה להשקיע ומאיזה עדיף להתרחק.
לבדוק את המספרים האמיתיים ולא את הברושורים
אם אתם מחפשים לעשות השקעת נדל''ן בדובאי עם מלווי משקיעים שמתמחים בעיר, חברת הורייזן היא אחת המובילות בתחום. אבל לכדאי להיסחף אחרי הבטחות נוצצות, ברושורים מבריקים, מצגות עם בריכות על הגג ומגרשי גולף פרטיים. צריך לקבל החלטה ולבצע עסקה על בסיס נתונים אמיתיים. חברת הורייזן עובדת עם אנליסטים שמנתחים כל פיפס שקשור להשקעות נדלן בדובאי .
- לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
- שיא ישראלי בדובאי: מאיורס נדל״ן של מיכאל מאיורוב היא החברה הישראלית הראשונה שהחתימה מעל 50 קבלנים בא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זו בדיוק הסיבה שחברת Horizon הישראלית לקחה על עצמה משימה ברורה, להדריך את המשקיעים מישראל שרוצים להיכנס לשוק הנדל"ן בדובאי.
