ניהול עובדים מרחוק - כך תעשו את זה
מאז שמגפת הקורונה התחילה, אנחנו שומעים יותר ויותר את הביטוי "עבודה מהבית", ואנשים רבים מצאו את עצמם מחליפים את המשרד בעבודה למשרד בבית. חברות רבות מאמצות את הקונספט הזה גם בתקופות שהמגפה מדשדשת, וסביר להניח כי עבודה מהבית תמשיך, לפחות באופן מסוים, גם אחרי שהקורונה תיעלם לחלוטין.
כמובן, עבודה מרחוק היא לא דבר חדש - עוד לפני הקורונה אנשים ניהלו עובדים מרחוק, למשל ישראלים שהחליטו על הקמת חברה זרה וניהלו את העובדים שלהם מעבר לים. בין אם החלטתם על הקמת חברה זרה ובין אם פשוט הקורונה שינתה את אופי העבודה שלכם - הנה כמה שיטות לניהול עובדים מרחוק בצורה חכמה ונכונה.
תקשורת
המפתח לתחזק מערכת עבודה בריאה גם מרחוק היא לדאוג לתקשורת פנימית טובה. עובדים מרחוק לא נמצאים באותו מרחב ולא חולקים את אותו חדר ישיבות, ולכן האתגר של המנהל הוא ליצור מעורבות ותקשורת גם אם לא נמצאים באותו המרחב. חשוב לתקשר עם עובדים בתדירות גבוהה, לדאוג לספק להם את המידע והעדכונים המהותיים, להתנהל בצ'אט קבוצתי ולדאוג לשיחות זום קבועות כדי לדאוג אישי, ולא רק טלפוני. היום אפשר למצוא טכנולוגיות שונות ומתקדמות כדי ליצור תקשורת טובה גם מרחוק, בין אם מדובר על זום ובין אם על כלים לצ'אט ולניהול פרויקטים ועבודה, וכדאי למצוא את כלי התקשורת המתאים לכם. כמו כן, כדאי לנסות וליצור גם קשר אישי - לנהל שיחות חולין, לשאול מה שלום העובדים ולהתעניין בהם ובמשפחתם, כדי ליצור קירבה גם מרחוק ולחזק את מערכת היחסים.
- פרשת דברים: ללמוד ממשה רבינו כיצד לנהל שיחת ביקורת
- איך לנהל צוותים מרחוק ולהישאר שפויים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עקבו אחר ביצועים, ולא אחר שעות
כשעובדים מרחוק, קשה מאוד לדעת אם העובד אכן עובד באמת 9 שעות רצופות, ויום העבודה עצמו הופך מופשט יותר כשנמצאים בבית. זה לאו דווקא דבר רע, אך עליכם להבין איך לנהל את העובדים שלכם בצורה אחרת - במקום לפי שעות, לפי מטרות. מנהלים צריכים לחלק את הפרויקטים למשימות קצרות וארוכות, עם מערכת תקשורת ברורה, כך שהעובדים עצמם יוכלו לנהל את המשימות שלהם באופן עצמאי וכך גם לנהל את השעות שלהם. עליכם, בתור מנהלים, לבדוק את איכות ביצוע המשימות ואת מהירות הביצוע, ולאו דווקא את כמות השעות שעבדו בכל יום.
סמכו על העובדים שלכם
צילום: קרני תכלתפילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים
הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם
בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים
כשמעצבים פנים
או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות
בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?
הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה
בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור
יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז
על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות
בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.
הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך
במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת
נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות
אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות
את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה.
הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה
בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי
שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי
תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.
- הטעויות הנפוצות שקורות מבחירה שגויה של תאורה לסלון
- טונדו תבצע פרוייקט בקריית אונו תמורת 1.2 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

