איך לבדוק את המצבר ברכב?
מצברי הרכב הם מקור החשמל של הרכב. בלעדי המצבר, הרכב לא יצליח לנסוע. למצברים יש תאריך תפוגה, לאחר מספר שנים קצר שלא עולה בדרך כלל על ארבע שנים, הם מפסיקים לעבוד ולרוב אנו נתחיל לראות סימנים שהמצבר עומד לסיים את חייו, כמה שבועות לפני כן. מעבר לחיים הקצרים יחסית של מצברים, הם עלולים להיגמר עוד לפני במידה ושכחנו את אורות הרכב דולקים. במצבים אלו הם פשוט מתרוקנים ועל מנת להמשיך לנסוע, יש להטעין אותם מחדש וגם לבחון מספר דברים על מנת לדעת האם אתם צריכים החלפת מצבר לרכב עד הבית.
איך תבדקו את מצב המצבר שלכם?
בבואנו לדעת האם המצבר שלנו זקוק להחלפה, עלינו לבדוק שלושה דברים חשובים שבאמצעותם נבין מה מצבו של המצבר וכמה זמן עוד נשאר לו לחיות. מצבר לרכב הוא רכיב חשוב שבאמצעותו הרכב מונע. אם אתם רוצים לנסוע ולא להיתקע, עליכם לבצע את הבדיקות הללו מידי שנה ולהבין את מצבו.
.jpg)
- מצב הבלאי של המצבר
- תאריך התקנת המצבר
- בדיקות מתח במצבר
- כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם דוגמאות
- מה הסוד של מצבר סטארט סטופ? יצאנו לבדוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- פריקת המצבר – זוהי בדיקה המאפשרת לאמוד את התקינות של החומצה הנמצאת בתוך המצבר והתקינות של הרכיבים החשמליים. זוהי בדיקה שבוחנת מתח חשמלי גבוה בזמן קצר.
- בדיקה על ידי מד מתח – אפשרות נוספת לבדיקה היא על ידי מד מתח המודד בצורה פשוטה את המתח החשמלי במצבר. זו בדיקה מהירה המאפשרת לקבל תוצאה מהירה.
צילום: קרני תכלתפילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים
הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם
בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים
כשמעצבים פנים
או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות
בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?
הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה
בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור
יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז
על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות
בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.
הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך
במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת
נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות
אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות
את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה.
הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה
בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי
שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי
תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.
- הטעויות הנפוצות שקורות מבחירה שגויה של תאורה לסלון
- טונדו תבצע פרוייקט בקריית אונו תמורת 1.2 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

