עורך דין
צילום: FREEPIK

הסכם ממון ידועים בציבור - מי צריך את זה?

אנשים שנחשבים ידועים בציבור הם על פי החוק אנשים שנמצאים בזוגיות מספיק זמן כדי להכיר בהם כבעלי זכויות שונות על ילדים, רכוש, נכסים, כספים, בעלי חיים וכולי.

תוכן בחסות |

מה זה ידועים בציבור?

זוגות ידועים בציבור הם כאלה שלא התחתנו אבל חתמו על הסכם מול עורך דין נוטריון שהופך אותם לזוג ידוע בציבור, זוג אשר לו זכויות וחובות על פי הדין. זוגות כאלה בדרך כלל אינם רוצים להינשא בקרוב או אינם יכולים להינשא (כמו למשל במקרה של זוגות חד מיניים) אבל הם מתנהלים בהתאם לחוקי המדינה, גם בחיי היום יום, כמו למשל בגידול ילדים או בקניית רכוש וגם בנושאים של פרידה או ירושה.  

הסכם ממון ידועים בציבור - מה צריך לדעת?

הסכם ממון ידועים בציבור מטרתו למנוע בעיות בעתיד בנוגע לחלוקת רכוש, במקרה של פרידה או חלילה מוות של אחד מבני הזוג. הסכם כזה נוגע גם לחלוקת ירושה וחשוב לנסח אותו עם עורך דין מקצועי שהוא גם נוטריון ולחתום עליו כדי להגן על עצמכם או להגן על בן זוגכם במידת הצורך.

ידועים בציבור שאינם נשואים יוכלו לקבל גושפנקא או מסמך שמורה על תנאים מסוימים, זכויות וחובות ויוכלו להבהיר ולהצהיר כוונות באמצעות הסכם ממון.

בני זוג החיים יחדיו תחת קורת גג אחת, ומנהלים חיי משפחה ומשק בית: רואים עצמם כבני זוג רק ללא טקס הנישואים וחשוב לרבים מהם לדעת מה החובות והזכויות של כל אחד מהם, גם כאשר הם חיים יחד וגם במקרים של פרידה או פטירה של אחד מבני הזוג.

הסכם ממון או הסכם חיים משותפים נוגע להסדרת מגוון תחומים בניהול משק בית וחיי שגרה של הווה ועתיד, החל משיתוף נכסים או הפרדה של נכסים עד להסכמים אודות מקום מגורים של ילדים, בעלות על דירות, קבלת ירושה במקרה של פטירה, הסדרי משמרות ומגורים של ילדים משותפים ואפילו בעלות על בעלי חיים ולא רק על נכסים ממשיים כמו דירות, מכוניות, חסכונות, אגרות חוב וכולי. הסכם כזה נועד גם לנהל תהליכי פרידה במידה ויקרו בעתיד.

מי יכול לעזור לנסח הסכם ממון ידועים בציבור?

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.