נהגים
צילום: pexels

כך תכינו את הרכב לחורף שכבר כאן במלוא העוצמה

תוכן בחסות |
נושאים בכתבה גשם נהיגה רכב

טמפרטורות נמוכות במיוחד, שלג בחלק מהערים בארץ ושיטפונות שהפכו את מרכז הארץ לוונציה בשבועות האחרונות. אלה רק חלק מהפתעות שהביא עלינו החורף הנוכחי שנמצא כאן במלוא עוצמתו. אם עוד לא הספקתם להכין את הרכב לחורף, עדיין לא מאוחר מדי וניתן לבדוק את מצב הרכב במוסך. אלה הנושאים שכדאי לבחון:

מצב הבלמים: האם צריך להחליף את הרפידות או הבלם?

רפידות הרכב נשחקות בצורה שוטפת. בבלימות חירום השחיקה רבה אף יותר והחלק שמיועד להגן על מערכת הבלימה ברכב, הרפידה, נעלם כמעט כליל. לכן, כדאי לבקר במוסך ולבדוק את הבלמים בכל הגלגלים. בחורף, הסכנות רבות יותר ובלימת חירום עם ברקסים שאינם מתפקדים יכולה להוביל לסחרור או התהפכות. לא נעים.

מה עם הצמיגים שלכם?

בחודשי הקיץ הצמיגים מתייבשים ובדרך כלל לא תרגישו זאת עד שמתחיל החורף. במידה והשלוליות על הכביש מתחילות לקפוא (בטמפרטורות נמוכות) הרכב עשוי להחליק, אם אין סדקים עמוקים מספיק בצמיגים. לכן, גם אם מדובר בהוצאה לא קטנה, כדאי להחליף את ארבעת הצמיגים אחת לשנה או שנתיים ולנסוע בבטחה. הדרך הטובה ביותר לדעת האם צריך להחליף את הצמיגים היא לבחון באמצעות מטבע את עומק השקעים. אם הם פחות מסנטימטר - מומלץ להחליפם באופן מידי.

מגבי הרכב

לאורך חודשי הקיץ המגבים התייבשו אף הם ואינם מסוגלים לנקות את השמשה בצורה מושלמת. אם אתם מגלים פסים דקיקים של מים לאחר שהמגב ניגב את השמשה – יש להחליפו. אין מדובר בהוצאה גבוהה ושדרוג זה יכול להציל את חייכם ביום חורפי עם ממטרים רבים. בנוסף, כדאי לדאוג שנוזל השמשה יהיה מלא כל הזמן, גם אם קר מדי לפתוח את מכסה המנוע. שמשה מלוכלכת פוגעת בראות ויכולה לגרום לצמצום שטח הראייה שלכם בעת הנסיעה.

מה עם ביטוח הרכב?

תנאי הראות הקשים והנסיעה בשיטפון מחייבים אותנו לנסוע במהירות נמוכה מהרגיל. למרות הזהירות הרבה אנו עדיין מועדים יותר לתאונות. לכן, כדאי לבדוק איזו פוליסת ביטוח רכב יש לכם היום ואולי לשדרג ולהוסיף לה כיסויים נוספים והרחבות. אם יש לכם רכב חדש יחסית וביטחתם אותו בפוליסת ביטוח חובה מומלץ להוסיף גם ביטוח מקיף. פוליסה זו תכסה את הרכב בפני נזקים שונים הנגרמים כתוצאה משינוי האקלים כמו: ברד הפוגע בפח הרכב ועשוי לנתץ את השמשות, שטפון העשוי לפגוע בחלקים הפנימיים ובמחשב הרכב או עצים שנופלים על הרכב כתוצאה מרוחות בעוצמה חזקה.

רואים רחוק רואים שקוף

האם פנסי המכונית שלכם עדיין שקופים או שהחלק הפנימי שלהם מלוכלך? מערכת התאורה ברכב מורכבת משני חלקים חשובים: הנורות עצמן והמכסה שלהן. לפני החורף, אם ניתן, כדאי כבר לבדוק כי כל הנורות פועלות, הן התאורה הראשית והן המשני, כמו גם הנורות המשמשות לחיווי מאותתים בקדמת הרכב, בחלקו האחורי ובצדי הרכב. בדקו גם את נורות הבלמים מאחור וודאו כי האור שלהם חזק מספיק הן בתאורה טבעית ביום והן בלילה.

בשלב הבא חשוב לבדוק את מכסה המנורות. תופתעו לדעת, אך לפעמים הנורות עצמן פועלות כשורה אך המכסה שמעליהן גורם לאור להראות מעומעם. מומלץ לשטוף את החלק הפנימי של מכסה זה מדי פעם ולקרצפו במברשת (מברשות שיניים מסוגלות להגיע גם לחריצים הדקים והעדינים במכסים אלה). אם גיליתם שהנורה עדיין לא נדלקת למרות שהחלפתם אותה, מומלץ לגשת למוסך הקרוב ולוודא האם יש תקלה חשמלית ברכב או רכיב שכדאי להחליף.

בדיקת שמן ונוזל מנוע

הן בחורף והן בקיץ כדאי לבדוק שיש מספיק שמן ונוזל מנוע ברכב. חשוב שלא להשתמש במים רגילים מהברז או מים מזוקקים אלא בנוזל מנוע מקצועי. מדוע? בטמפרטורות נמוכות המים קופאים ועשויים לגרום נזק לרכב. בטמפרטורות גבוהות מאד המים מתעבים או מתאדים ועליכם להחליפם שוב ושוב. בדקו את המאפיינים המדויקים של השמן המתאים לרכב שלכם, וכך תוכלו לוודא שהוא לא רק מוכן לחורף אלא גם מתוחזק כראוי. כך תפחיתו את קצב התבלות הרכב לאורך השנים הקרובות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.