ניב רווח
צילום: יחצ

עיצוב קורות החיים

תוכן בחסות |

למה עיצוב קורות החיים הוא משמעותי?

רובנו מקדישים הרבה מחשבה לניסוח קורות החיים שלנו, ולמידע שהם יכילו. אבל מה לגבי העיצוב שלהם? למרות שהינו רוצים להאמין שהמעסיקים שלנו לא יביטו בקנקן, אלא במה שבתוכו, חשוב שנזכור שהם בוחנים כמויות עצומות של קורות חיים בכל יום, ועיצוב משעמם יכול לפגוע בסיכוי שיתעכבו על קורות החיים שלנו.

קורות החיים שלנו משאירים רושם ראשוני, וכפי שלא היינו לובשים בגדים מוזנחים לראיון עבודה, לא הינו רוצים שקורות החיים שלנו ישעממו את הקורא. כמובן שאנחנו גם לא רוצים לבלוט מהסיבות הלא נכונות, ואנחנו לא רוצים שיזנחו את קורות החיים שלנו מהר מידי בגלל עיצוב נועז או משונה. אבל אם תיצמדו לכללים הפשוטים שנפרט להלן לגבי עיצוב קורות חיים אנחנו בטוחים שתשפרו את הסיכויים שלכם לקבל את המשרה שרציתם.

.

איך כדאי לעצב?

עיצוב מוצלח של קורות החיים הוא כזה שיקל את הקריאה ויהפוך אותה לזורמת, מבלי להשמיט שום פרט. מעסיקים בדרך כלל מרפרפים על קורות חיים בחיפוש אחר הפרטים שהכי מעניינים אותם. לכן חשוב שנמקם את ההישגים הכי מרשימים שלנו במקום בולט לעין, כלומר במרכז העמוד ובחציו העליון. כך שאת המשרה המוצלחת שאנחנו גאים בה, או ההתמחות הנחשקת שהתקבלנו אליה לא נשאיר לסוף הפסקה.

בנוסף, חשוב להימנע מפסקאות ארוכות ולהעדיף כתיבה בנקודות. הקורא ירפרף הלאה מנקודה לנקודה ולא יפספס אינפורמציה שעלולה להיבלע בפסקה עמוסה. ולאחר שהרשמנו אותם עם הניסיון העשיר שלנו, אנחנו לא רוצים שהמעסיקים העתידיים שלנו יצטרכו להתאמץ ליצור איתנו קשר! שימו לב שפירטי ההתקשרות שלכם רשומים באופן ברור ובולט בראש העמוד.

 

איך העיצוב משקף אותנו?

אין עיצוב אחד שהוא עדיף באופן גורף. חשוב מאוד שהעיצוב ישקף את מי שאנחנו, וייתן טעימה של מה שאנחנו מביאים איתנו למשרה החדשה. אם אנחנו מתעסקים בעולם העיצוב, חשוב שקורות החיים שלנו ישקפו במידה את הקו העיצובי והטעם האסטטי שלנו. גם בתור אנשי תוכן טוב שקורות החיים שלנו יבלטו, כדי לתת את התחושה שאנחנו בעלי חשיבה ייחודית ויצירתית. לעומת זאת, ברוב המשרות עדיף שנימנע מעיצובים מאוד נועזים ונבחר עיצוב נקי ונוח לקריאה.

מספיק שנבחר בפונט רשמי נעים מספיק שאינו אריאל או דייוויד, וכבר תתקבל תחושה מקצועית יותר. חשוב שנשים את הדגש על ארגון של המידע באופן מזמין על הדף, על פני בחירה נועזת בצבעים או עיצובים. עוד דרך טובה לתת לקורות החיים שלנו תחושה אישית יותר, היא לצרף תמונה קטנה שלנו בסמוך לפרטים האישיים.

 

פונטים: עשה ואל תעשה

אנחנו לא רוצים שהבחירות העיצוביות שלנו יקשו על הקריאה או ישוו לקורות החיים מראה חובבני. בחירת פונט שונה מהפונטים הסטנדרטיים יכולה להבליט אותנו, אבל חשוב שניצמד לפונטים רשמיים ונימנע מבחירות שהמטרה שלהן היא לשעשע. אם נבחר פונט אחד לכותרות, ופונט שונה בשביל התוכן אנחנו יכולים לשדרג את המראה של קורות החיים. לעומת זאת, בחירה של יותר משלושה פונטים בקורות חיים תיצור מראה מבולגן.

בנוסף גודל הפונט הסטנדרטי למסמכים הוא לרוב בין 11 ל13, ולכן חשוב לא לחרוג מהטווח הזה. בחירה של פונט או עיצוב נקודות ייחודי יכול להראות נהדר, אבל לא תמיד יופיע בצורה תקינה בכל מחשב. לכן חשוב שניצמד לעיצובים הסטנדרטיים של תוכנות אופיס, או שנדאג לשלוח קובץ PDF.

 

איך לנצל את הדף שלי עד תום?

עיצוב חכם גם יכול לאפשר לנו להציג עוד מידע לגבינו מבלי לחרוג מגבולות הדף הבודד. בזמן שבעיצוב פשוט הפסקאות יופיעו בזו אחר זו, אנחנו יכולים לסדר את המידה שלנו גם בעמודות. חישבו על הדף כגריד או טבלה, בה כל משבצת יכולה להכיל כותרת אחרת. חלוקת הדף למשבצות תכיל הרבה מידע מבלי שהוא יראה עמוס.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: קרני תכלתצילום: קרני תכלת

פילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים

הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם 

נושאים בכתבה תאורה

בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים

כשמעצבים פנים או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?

הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה

בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.

הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך

במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה. 

הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה

בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.



צילום: קרני תכלת
צילום: קרני תכלת