עמית אילוז, ארבע עונות. צילום: ולאד לימרעמית אילוז, ארבע עונות. צילום: ולאד לימר

"בגיל 22 הייתי עם מינוס 15 אלף שקל בבנק. זה מה שהמריץ אותי ללמוד את התחום"

זיו וולף | (2)

שם: עמית אילוז

תפקיד: סוכן ביטוח פנסיוני, מתכנן פיננסי

מקום מגורים: קרית ביאליק

מצב משפחתי: נשוי

השכלה מקצועית: רישיון ביטוח פנסיוני, תעודת תכנון פרישה

ניסיון תעסוקתי: 4 שנים עם רישיון סוכן, עוד כ-5 שנים עבודה בבתי השקעות  


עמית אילוז חושב שרוב האנשים חיים על אוטומט ברמה הפיננסית. בראיון לביזפורטל הוא מדבר על המשקל שהוא מעניק לרגשות של הלקוחות בקבלת החלטות השקעה, נותן הצצה גם אל האתגרים הרגשיים של איש המקצוע כשעליו לטפל בהונו של לקוח שנפטר, מדבר על החלום לא להצטרך לגייס עוד לקוחות, וחולק את הטיפ שהיה נותן לעצמו בתחילת הדרך אילו היה יכול.    

צפו בראיון המלא: 



נכתב בשיתוף אלטשולר שחם ללא מעורבות בתכנים


תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אנונימי 27/07/2025 13:31
    הגב לתגובה זו
    בגיל 32 530 אלף היום אני בן 45 וברוך השם מצליח לגלגל בשלום חוב של 3.2 מיליון
  • 1.
    אנונימי 25/07/2025 15:31
    הגב לתגובה זו
    מה לא יעשו היום בשביל הנדסת תודעה ולפרסם לפרסם לפרסם לא משנה מה שקרים כזבים רמאויות נוכליות והונאות. הכל בשביל לגזור קופון ולחייב עמלת את הלקוח . שבת שלום לעם ישראל אלוקים יברך אתכם
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

כשסוכן הביטוח טועה - המבוטח משלם: פסק דין תקדימי חושף את מלכודת חידוש הביטוח

בית משפט השלום בקריות דחה תביעה נגד מנורה ביטוח וקבע: סוכנת הביטוח שלא בדקה את הפוליסה המחודשת היא האחראית לנזק של עשרות אלפי שקלים



עמית בר |

מבוטח שרכבו נגנב גילה מאוחר מדי שההרחבה החשובה ביותר בפוליסה - "תוספת שווי רכב", נעלמה בחידוש. פסק דין של השופט צבי כוחן מעלה שאלות קשות על אחריות סוכני הביטוח ומדגיש: גם ב-120 חידושים בחודש, אין תירוץ לרשלנות מקצועית.

רן נוימן חשב שהכל בסדר. הוא ביקש מסוכנת הביטוח שלו, הילה שגיא מסוכנות "ימית י.פ", לחדש את פוליסת הביטוח המקיף לרכבו החדש בדיוק באותם התנאים של השנה הקודמת. היא אישרה בווטסאפ: "הפוליסה היא אותה פוליסה בדיוק". חמישה חודשים אחר כך, כשרכבו נגנב, התברר שההרחבה הקריטית - "תוספת שווי רכב" שמבטיחה החזר מלא של מחיר הרכישה,  פשוט לא הייתה שם.

פסק הדין שניתן בבית משפט השלום בקריות חושף כשל מערכתי מדאיג בענף הביטוח: סוכנים שלא בודקים את הפוליסות שהם מחדשים, מבוטחים שסומכים עליהם באופן עיוור, וחברות ביטוח שמתנערות מאחריות כשהדברים משתבשים.

"בערך 120 חידושים ואני לא בודקת"

העדות המרכזית בתיק הגיעה דווקא מהילה שגיא עצמה, נציגת הסוכנות שטיפלה בחידוש. בחקירה נגדית היא הודתה: "יש לי בערך 120 חידושים ואם אני יודעת שפוליסה שאני מחדשת עוברת בין אחד לאחד עם אותם סעיפים עם אותם כיסויים, אז אני לא בודקת כי אני יודעת שזה אותו דבר".

כשנשאלה ישירות האם ראתה את הפוליסה שהופקה, התשובה הייתה חד-משמעית: "לא".

ההודאה הזו הייתה קריטית. היא חשפה שהסוכנת לא רק שלא סימנה את ההרחבה הנדרשת בטופס החידוש למנורה, אלא גם לא טרחה לבדוק את הפוליסה החדשה כשהתקבלה. רק אחרי הגניבה, כשפנתה למנורה בבקשה נואשת להוסיף את ההרחבה רטרואקטיבית, היא כתבה במייל: "בטעות בחידוש לא שמנו את הכיסוי של חדש תמורת ישן".