אולפן טלוויזיה
צילום: צילום ביז מדיה

נטפליקס, HBO ומיטב דש: על חממת התוכן הטלוויזיוני החדשה

תעשיית הטלוויזיה המקומית מקבלת חיזוק עם חממה חדשה של המיזם לקולנוע וטלוויזיה בירושלים וחברת ניו לג'נד, שתאפשר ל-12 פרויקטים לקבל מימון לשלבי הפיתוח, עזרה בכתיבה והפקה ואף סיוע במכירת הפורמטים הלאה 
אלכסנדר כץ |

חברת ניו לג'נד והמיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים, משיקים חממה חדשה בתחום התוכן הטלוויזיוני הכוללת אפשרות למימון ראשוני לפרויקט מגופי השידור המובילים בעולם. המיזם החדש הצליח לגייס כמה מחברות התוכן והסטרימינג המובילות בעולם, הישג גדול לתעשייה המקומית שבעשור האחרון מצליחה לעורר עניין בחו"ל והפכה בתקופה זו לתעשייה שמכניסה לישראל כסף רב.

המיזם לקולנוע ולטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים פועל מטעם משרד ירושלים ומורשת וראש עיריית ירושלים. מטרת המיזם היא לחזק את תעשיית הקולנוע, הטלוויזיה והאנימציה בעיר, בין היתר על ידי הקמת אולפנים, תמיכה ביוצרים ובסטודנטים, ותמיכה בהפקות ישראליות ובהפקות זרות לעבודה בישראל.

חברת ניו לג'נד מממנת, מפתחת, מפיקה ומפיצה תוכן מסחרי טלוויזיוני וקולנועי. לפני שנה חברה ניו לג'נד לפרויקט גדול של בית ההשקעות מיטב דש במסגרתו הוקמו שתי קרנות - אחת להלוואות למפיקים והשנייה להשקעה ישירה בסדרות ובסרטים בארץ ובעולם.

בשלב זה נבחרו כבר 12 פרויקטים מתוך כמה מאות הצעות שהוגשו, ואותן הצעות נבחרות יקבלו מענקי פיתוח כספיים וליווי של בכירים בגופי תקשורת בחו"ל. 

בפרויקט החממה שנפתחה השבוע, משתפים פעולה רשתות טלוויזיה וסטרימינג מהגדולות בעולם - NETFLIX , HBO ו-A&E (בה שותף תאגיד וולט דיסני, א"כ). בכירים בגופים אלו יגיעו לאירוע פיצ'ינג שיתקיים בחודש מאי, וייפגשו עם היוצרים כדי להכיר ולבחון את הפרויקטים. את היוצרים מלווה הווארד גורדון, מיוצרי הסדרה Homeland.

מטרת החממה היא לסייע ליוצרים ישראלים לפתח תכנים ולהביא למכירתם לגופי שידור בינלאומיים מובילים. משתתפי הפרויקט זוכים לליווי, הכוונה והתאמה של הרעיון אותו רוצים לממש באמצעות צוות מנטורים בתחומי הבימוי, התסריטאות, הכתיבה וההפקה. כמו כן, מקבלים המשתתפים כלים המסייעים במכירת הפרויקט. בין המנטורים הישראלים ניתן למצוא את אורי סיון, אורית דבוש, יוסי מדמוני ודקלה קידר.

ניו לג'נד תמשיך ללוות את היוצרים לתקופה נוספת גם לאחר תום תקופת החממה ותסייע בהדרכה ופיתוח מול גופי שידור בינלאומיים וישראלים, ואף תבחן השקעה ראשונית בפרויקטים המובילים.

בין הפרויקטים שנבחרו, ישנו פרויקט חדש של ניר ברגר, יוצר הסדרה "המפקדת"; קומדיה טראגית של שתי תסריטאיות ממזרח ומערב ירושלים; פרויקט של טל מיכלוביץ', מתסריטאיות העונה השנייה של "קופה ראשית"; פרויקט המבוסס על חוויותיה של רז שמואלי - בוגרת The voice;  דרמה קומית של טל מילר, מיקי טריאסט ואל עד כהן על גבר ואישה חרשים המגדלים בהורות משותפת את בנם השומע; ועוד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אודי בן דרור, סמנכ"ל כספים ופיתוח עסקי ברשות לפיתוח ירושלים, אומר כי "מדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו של המגזר הציבורי עם המגזר הפרטי, וזאת בשורה גדולה ליוצרים בירושלים ובכל הארץ". יורם הוניג, מנהל המיזם לקולנוע ולטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים, הוסיף כי "נמשיך לפעול למציאת מקורות מימון חדשים ונמשיך לייצר מפגשי עבודה עם גופים בינלאומיים, יזמים ומשקיעים ובמקביל, הקמת תשתיות ליצירה עכשווית ברחבי ירושלים".

 

המפיק והיוצר אסף נאוי, בעלים של "נאוי פרו" וסמנכ"ל הפקה ותוכן בניו לג'נד, מסביר: "בנינו חממה ששמה לעצמה למטרה לא רק לפתח את התוכן, אלא להעניק ליוצרים את הכלים ולעשות את החיבורים שיאפשרו להביא למכירה בטריטוריות בינלאומיות, גם מעבר לתקופת הפיתוח האינטנסיבית של החממה במשך שנה ויותר. התרגשנו לקבל פידבקים חיוביים כל כך מכל גופי השידור, שלא רק שמחו על ההזדמנות לבוא לישראל להכיר את היוצרים והיצירה הישראלית, אלא הגדילו והרחיקו ונתנו פידבק על הפרויקטים עצמם והוכיחו את עצמם כבר בשלב זה, כשותפים פוטנציאליים נפלאים לעשייה".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.