אולפן טלוויזיה
צילום: צילום ביז מדיה

נטפליקס, HBO ומיטב דש: על חממת התוכן הטלוויזיוני החדשה

תעשיית הטלוויזיה המקומית מקבלת חיזוק עם חממה חדשה של המיזם לקולנוע וטלוויזיה בירושלים וחברת ניו לג'נד, שתאפשר ל-12 פרויקטים לקבל מימון לשלבי הפיתוח, עזרה בכתיבה והפקה ואף סיוע במכירת הפורמטים הלאה 
אלכסנדר כץ |

חברת ניו לג'נד והמיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים, משיקים חממה חדשה בתחום התוכן הטלוויזיוני הכוללת אפשרות למימון ראשוני לפרויקט מגופי השידור המובילים בעולם. המיזם החדש הצליח לגייס כמה מחברות התוכן והסטרימינג המובילות בעולם, הישג גדול לתעשייה המקומית שבעשור האחרון מצליחה לעורר עניין בחו"ל והפכה בתקופה זו לתעשייה שמכניסה לישראל כסף רב.

המיזם לקולנוע ולטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים פועל מטעם משרד ירושלים ומורשת וראש עיריית ירושלים. מטרת המיזם היא לחזק את תעשיית הקולנוע, הטלוויזיה והאנימציה בעיר, בין היתר על ידי הקמת אולפנים, תמיכה ביוצרים ובסטודנטים, ותמיכה בהפקות ישראליות ובהפקות זרות לעבודה בישראל.

חברת ניו לג'נד מממנת, מפתחת, מפיקה ומפיצה תוכן מסחרי טלוויזיוני וקולנועי. לפני שנה חברה ניו לג'נד לפרויקט גדול של בית ההשקעות מיטב דש במסגרתו הוקמו שתי קרנות - אחת להלוואות למפיקים והשנייה להשקעה ישירה בסדרות ובסרטים בארץ ובעולם.

בשלב זה נבחרו כבר 12 פרויקטים מתוך כמה מאות הצעות שהוגשו, ואותן הצעות נבחרות יקבלו מענקי פיתוח כספיים וליווי של בכירים בגופי תקשורת בחו"ל. 

בפרויקט החממה שנפתחה השבוע, משתפים פעולה רשתות טלוויזיה וסטרימינג מהגדולות בעולם - NETFLIX , HBO ו-A&E (בה שותף תאגיד וולט דיסני, א"כ). בכירים בגופים אלו יגיעו לאירוע פיצ'ינג שיתקיים בחודש מאי, וייפגשו עם היוצרים כדי להכיר ולבחון את הפרויקטים. את היוצרים מלווה הווארד גורדון, מיוצרי הסדרה Homeland.

מטרת החממה היא לסייע ליוצרים ישראלים לפתח תכנים ולהביא למכירתם לגופי שידור בינלאומיים מובילים. משתתפי הפרויקט זוכים לליווי, הכוונה והתאמה של הרעיון אותו רוצים לממש באמצעות צוות מנטורים בתחומי הבימוי, התסריטאות, הכתיבה וההפקה. כמו כן, מקבלים המשתתפים כלים המסייעים במכירת הפרויקט. בין המנטורים הישראלים ניתן למצוא את אורי סיון, אורית דבוש, יוסי מדמוני ודקלה קידר.

ניו לג'נד תמשיך ללוות את היוצרים לתקופה נוספת גם לאחר תום תקופת החממה ותסייע בהדרכה ופיתוח מול גופי שידור בינלאומיים וישראלים, ואף תבחן השקעה ראשונית בפרויקטים המובילים.

בין הפרויקטים שנבחרו, ישנו פרויקט חדש של ניר ברגר, יוצר הסדרה "המפקדת"; קומדיה טראגית של שתי תסריטאיות ממזרח ומערב ירושלים; פרויקט של טל מיכלוביץ', מתסריטאיות העונה השנייה של "קופה ראשית"; פרויקט המבוסס על חוויותיה של רז שמואלי - בוגרת The voice;  דרמה קומית של טל מילר, מיקי טריאסט ואל עד כהן על גבר ואישה חרשים המגדלים בהורות משותפת את בנם השומע; ועוד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אודי בן דרור, סמנכ"ל כספים ופיתוח עסקי ברשות לפיתוח ירושלים, אומר כי "מדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו של המגזר הציבורי עם המגזר הפרטי, וזאת בשורה גדולה ליוצרים בירושלים ובכל הארץ". יורם הוניג, מנהל המיזם לקולנוע ולטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים, הוסיף כי "נמשיך לפעול למציאת מקורות מימון חדשים ונמשיך לייצר מפגשי עבודה עם גופים בינלאומיים, יזמים ומשקיעים ובמקביל, הקמת תשתיות ליצירה עכשווית ברחבי ירושלים".

 

המפיק והיוצר אסף נאוי, בעלים של "נאוי פרו" וסמנכ"ל הפקה ותוכן בניו לג'נד, מסביר: "בנינו חממה ששמה לעצמה למטרה לא רק לפתח את התוכן, אלא להעניק ליוצרים את הכלים ולעשות את החיבורים שיאפשרו להביא למכירה בטריטוריות בינלאומיות, גם מעבר לתקופת הפיתוח האינטנסיבית של החממה במשך שנה ויותר. התרגשנו לקבל פידבקים חיוביים כל כך מכל גופי השידור, שלא רק שמחו על ההזדמנות לבוא לישראל להכיר את היוצרים והיצירה הישראלית, אלא הגדילו והרחיקו ונתנו פידבק על הפרויקטים עצמם והוכיחו את עצמם כבר בשלב זה, כשותפים פוטנציאליים נפלאים לעשייה".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.