התאגיד הסיר את מחוז ירושלים: האם ידרוש פיצוי מחברת קודה?
תאגיד השידור הציבורי כאן הסיר היום (יום ב') את כל פרקי הסדרה מחוז ירושלים מהפלטפורמות הדיגיטליות שלו, ולא ניתן לצפות כעת בפרקי הסדרה, בנוסף לפרק הבעייתי שכבר הוסר אתמול. בנוסף חברת ההפקה קודה הפקות תבדוק סצנות נוספות בסדרה שעולה החשש כי בוימו בצורה מניפולטיבית ואף שקרית.
כזכור, אתמול בבוקר חשף העיתונאי ניר חסון מהארץ כי המשטרה שתלה רובה M-16 בביתו של תושב מזרח ירושלים, לטובת צילומי סדרת הדוקו-משטרה מחוז ירושלים. הצבת כלי הנשק במסתור נועדה אך ורק לטובת הצילומים. החיפוש נעשה בביתו תושב שכונת עיסאוויה, סאמר סלימאן התקיים באחד הימים בנובמבר 2018 בשעות לפנות בוקר, ושודר בפרק התשיעי בסדרה. בסדרה נראה אחד השוטרים אומר כי בבית בו נערך החיפוש (ביתו של סלימאן, א"כ) נמצאה "מנהרה שלא הייתה מביישת את החפירות בעזה". בהמשך השוטרים מברכים זה את זה על מציאת הנשק, שכאמור הייתה סצנה מבוימת.
עם סיום החיפוש, קיבל סלימאן מהשוטרים "דו"ח חיפוש" בו נכתב כי "לא נתפס דבר", כאשר המטרה הייתה כאמור לתת לו הוכחה כי אינו חשוד בדבר. אלא שלאחר השידור, זיהו שכניו של סלימאן אותו ואת ביתו, והוא חושש כעת כי ייחשד בפעילות עבריינית-חבלנית או לחלופין, כמשתף פעולה עם ישראל.
לאחר הפרסום התקיימה אתמול ישיבה בהולה בין הבעלים של קודה הפקות רם לנדס למנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ וסמנכ"לית הטלוויזיה טל פרייפלד. באותה פגישה סוכם כי לנדס יבדוק את הטענות ויגיב עליהם עד היום. היום כבר הוחלט כאמור כי סצנות נוספות ייבדקו. גורמים בתאגיד אומרים כי עולה חשש שסצנות נוספות פוברקו.
- ניר צוק מתקרב לרשת 13; ומי יהיה המנכ"ל החדש?
- אחרי סאגת קובלנץ: התאגיד בחר בגולן יוכפז למנכ"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אתמול פרסמה דוברות משטרת ישראל הודעה על פיה "אנו מתנצלים על כל פגיעה שנגרמה לאזרח כתוצאה משידור הקטע. המקרה נמצא בבדיקה ויופקו הלקחים הנדרשים בהתאם".
בין התאגיד לקודה הפקות מתקיימים מגעים לגבי המשך ההתקשרות להפקת עונה נוספת של דוקו-ריאליטי, לאו דווקא על משטרת מחוז ירושלים, כפי שפורסם אתמול באייס. מחר תתקיים ישיבת הנהלת התאגיד, כאשר על השולחן עומדת הצעה שהועלתה עוד לפני התפוצצותה של "פרשת מחוז ירושלים" להפסיק לשדר דוקו-ריאליטי בצורה גורפת. בתרחיש מסוים, אומרים גורמים בתאגיד, עשויה להתקבל החלטה כזאת כבר מחר, וכאן 11 לא ישדר יותר סדרות מסוג זה, שלצד ההצלחה והערכה להן הן זוכות, הן סובלות גם מבעיות עריכה מגמתיות.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
בנוסף, ישנה אפשרות כי הפרשה הנוכחית תוביל את התאגיד לדרוש מחברת קודה הפקות פיצוי כספי, לאחר שלדעת התאגיד לפחות בכל הנוגע לסצנה הספציפית עם שתילת הרובה בביתו של סלימאן, הדבר אינו עומד בסעיף בחוזה בין הצדדים כי על חברת ההפקה לעמוד בכללי אתיקה עיתונאיים. כבר אתמול מסרו בכאן בין היתר כי "כל בתי ההפקה העובדים עם התאגיד, בהם קודה, חתומים על חוזה המחייב עמידה בכללי האתיקה, על פי כל דין. אם יימצא כי יש שמץ של אמת בטענות החמורות, המקרה יטופל בהתאם". במקרה קיצון, הסוגיה הנוכחית עוד עשויה להגיע לערכאות משפטיות.
- 8.שלומי 12/08/2019 13:02הגב לתגובה זוקשה להאמין למישטרה אחרי מה שהם עשו גועל נפש פ
- 7."ועדת לנדס" . זוכרים?! (ל"ת)עולם מושחת 11/08/2019 10:13הגב לתגובה זו
- 6.גמרתי עם כאן. גזענים, נוכלים רמאים בזויים. שייסגרו כבר! (ל"ת)צלילה 08/08/2019 16:30הגב לתגובה זו
- 5.A 08/08/2019 09:16הגב לתגובה זוהם יגידו "לא ידענו, לא שמענו" ויאשימו אחרים. אבל הם אשמים בפשלה הקשה הזאת, נקודה. וזה ממש לא מפתיע, חבורת אנשים חסרי מוסר ומצפון שמסוגלים גם לדברים הנוראים ביותר עבור האינטרסים הצרים שלהם.
- 4.הסקופ הוא שאנשים עדיין מאמינים שריאליטי זה אותנטי. (ל"ת)זוהרה 08/08/2019 00:28הגב לתגובה זו
- 3.לקרוא ולהבין מציאות 08/08/2019 00:20הגב לתגובה זוקודה תקשורת, חברת ההפקות של רם לנדס, מי שמונה ע"י השר אלדן (ועדת לנדס, זוכרים?!) להחליט על חיסול רשות השידור, פיטורי 1800 עתונאים והזרמת מיליארדי שקלים לכיסו בהקמת תאגיד כאן. רם לנדס "זוכה" להזרמת כ40 מיליון ש"ח בשנה מהתאגיד אותו הקים, לחברת קודה שלו, ותמורתם הוא מפיק אוצרות כדוגמת הסדרה הזו. הקטע היחיד בעייתי לו פה הוא שתפסו אותו. זו מכה קטנה בכנף שלו כמו בחברת יולי אוגוסט הפקות שהבעלים שלה "מונתה" למנהלת הטלויזיה של התאגיד המזרים אליה ולבעלה סך של כ55 מיליון ש"ח בשנה. שחיתות מופרעת וחסרת תקדים!
- פומיקי 08/08/2019 09:43הגב לתגובה זו1. לא כל העובדים של רשות השידור היו עיתונאים 2. לא כולם פוטרו 3. גם אם התוכן בעייתי, עדיין תוכן כזה לא היה עולה בערוץ הראשון ז"ל. כאן 11 עושים אחלה עבודה עד עכשיו
- אחי דובר "כאן": לנדס דאג לפטר את כל רשות השידור,עובדה! (ל"ת)לדובר "כאן" : 11/08/2019 08:55
- רמי 08/08/2019 15:15כותרת התגובה "קשקוש" והכינוי "פומיקי" אכן מעידים על הכותב. כל עובדי רשות השידור פוטרו,עד האחרון שבהם! חלקם נקלט מחדש בתאגיד בחוזה חדש,בעיקר בתחום החדשות. רם לנדס הבעלים של קודה הפקות ומחבר דו"ח לנדס , "זכה" בנתח שמן, ללא מכרז וראה ברכה בעמלו. חוקי? אני מאמין שכן, אבל... מסריח וצועק לשמיים. תוכן ריאליטי כזה בצדק לא היה עולה בערוץ הראשון ז"ל. לערוץ ציבורי יש תפקיד אחר! ולסיום רק אומר שאכן יש גם תוכן ראוי ב כאן 11
- 2.א. כאסף 07/08/2019 22:42הגב לתגובה זושאַו
- 1.אחד שיודע 07/08/2019 18:56הגב לתגובה זוהתאגיד ראה על בשרו מיהו רם לנדס ששתה את דמם של העובדים בטלוויזיות המקומיות שהפיק בזמנו שעמד בראש הועדה לסגירת רשות השידור וכעת גורף מליונים ( 675₪ לפרק!!!! במחוז ירושלים) מהפקות עבור התאגיד, בבחינת הרצחת וגם ירשת.... יש לו מוסר בגרוש, זה אדם שמה שמעניין אותו זה רק כסף וצריך להפסיק כל התקשרות איתו
- עוד כשעבד בהארץ תיעבנו אותו. רע לב (ל"ת)הארץ 08/08/2019 16:31הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.