איך מצליחים להביא לנו פיצה בתוך 30 דקות?

תוכן בחסות | (1)
נושאים בכתבה אוכל מזון שליח

הדור הנוכחי התרגל לקבל משלוח של פיצה חמה, טרייה וטעימה בתוך חצי שעה. איך זה אפשרי ומה קורה מרגע ההזמנה עד שהשליח מגיע לדלת? הנה כל הסודות של התעשייה

פיצה היא אחד המאכלים שהכי משתלם להזמין עד הבית או המשרד. משלוח פיצה מביא אלינו אוכל בריא, מזין וטעים ובהשקעה כספית נמוכה יחסית אפשר לקבל תמורה מלאה עם תוספות מעניינות. כמו כן, הפיצה זוכה להצלחה אצל קהל יעד מגוון וגברים ונשים בכל הגילאים מאוהבים בה. כתוצאה מהאמור לעיל, התחום הספציפי של משלוחי פיצה השתדרג משמעותית ובשנים האחרונות הוא שובר שיאים חדשים.

הדור הנוכחי רגיל כיום לקבל את הפיצה שלו בתוך 30 דקות בלבד. זה נתון מדהים כאשר לוקחים בחשבון את הזמן המושקע בהכנת הפיצה, אך פיזור המגשים בין השליחים ואת מספר הדקות שעוברות מהרגע שבו הקטנוע יוצא לדרך ועד ששומעים את הדפיקה המיוחלת בדלת. אז איך זה קורה?

הבסיס למשלוח מהיר

בקצרה, הפיצה מצליחה להגיע אלינו תוך חצי שעה כי את הבסיסים של הבצק מכינים מראש. ברשתות גדולות ומנוסות של פיצריות דואגים שכל הזמן יהיו מגשים פתוחים שעליהם הבצק מתוח ומוכן לפקודה. לפיכך, כל שנותר הוא למרוח את הרוטב, לפזר תוספות ולהכניס לתנור.

משך הזמן שנדרש לאפייה בתנור הוא זה שגורם לבלבול הנפוץ לגבי הכנת הפיצה. בעבר צריך היה לחכות חצי שעה רק עד שהבצק יתפח, אך כיום מדובר בפס ייצור קצר ויעיל. הפיצה לא זקוקה ליותר מ-5-7 דקות על מנת להיות מוכנה – גם בלי קשר לכמות ולמספר התוספות. אם מוסיפים לכל זה את המקצועיות של מי שמכין את הפיצה, מבינים שרף של חצי שעה הוא מקובל בהחלט.

גם לשליחים יש תפקיד חשוב

על אף האמור לעיל, אף חברה לא הייתה מוכנה להתחייב להביא אליכם פיצה בתוך 30 דקות אם לא היה לה את מערך השליחים המתאים. מבין כל שרשרת ההפצה של הפיצה, השליחים הם אלו שיש להם את התפקיד החשוב ביותר מבחינת עמידה בלוח זמנים. למעשה, בדרך כלל לוקח יותר זמן להביא אליכם את הפיצה מאשר להכין אותה.

בהקשר הלוגיסטי, רשתות פיצה מתחייבות לחצי שעה כי הן מעסיקות הרבה שליחים ומשתמשות במכשירי ניווט מתוחכמים. כך השליחים יודעים לאן בדיוק הם צריכים להגיע עוד לפני שהקטנוע מספיק להתחמם. בין לבין, מערכות לוגיסטיות ייעודיות אחראיות לפזר באופן אוטומטי את המשלוחים בין הסניפים ולכן הפיצה מגיעה כל הזמן מהסניף שהכי קרוב לבית או למשרד שלכם.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בריא, מזין... אתם בטוחים שמדובר בפיצה?! (ל"ת)
    עמית 22/11/2018 11:15
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.