איך מצליחים להביא לנו פיצה בתוך 30 דקות?

תוכן בחסות | (1)
נושאים בכתבה אוכל מזון שליח

הדור הנוכחי התרגל לקבל משלוח של פיצה חמה, טרייה וטעימה בתוך חצי שעה. איך זה אפשרי ומה קורה מרגע ההזמנה עד שהשליח מגיע לדלת? הנה כל הסודות של התעשייה

פיצה היא אחד המאכלים שהכי משתלם להזמין עד הבית או המשרד. משלוח פיצה מביא אלינו אוכל בריא, מזין וטעים ובהשקעה כספית נמוכה יחסית אפשר לקבל תמורה מלאה עם תוספות מעניינות. כמו כן, הפיצה זוכה להצלחה אצל קהל יעד מגוון וגברים ונשים בכל הגילאים מאוהבים בה. כתוצאה מהאמור לעיל, התחום הספציפי של משלוחי פיצה השתדרג משמעותית ובשנים האחרונות הוא שובר שיאים חדשים.

הדור הנוכחי רגיל כיום לקבל את הפיצה שלו בתוך 30 דקות בלבד. זה נתון מדהים כאשר לוקחים בחשבון את הזמן המושקע בהכנת הפיצה, אך פיזור המגשים בין השליחים ואת מספר הדקות שעוברות מהרגע שבו הקטנוע יוצא לדרך ועד ששומעים את הדפיקה המיוחלת בדלת. אז איך זה קורה?

הבסיס למשלוח מהיר

בקצרה, הפיצה מצליחה להגיע אלינו תוך חצי שעה כי את הבסיסים של הבצק מכינים מראש. ברשתות גדולות ומנוסות של פיצריות דואגים שכל הזמן יהיו מגשים פתוחים שעליהם הבצק מתוח ומוכן לפקודה. לפיכך, כל שנותר הוא למרוח את הרוטב, לפזר תוספות ולהכניס לתנור.

משך הזמן שנדרש לאפייה בתנור הוא זה שגורם לבלבול הנפוץ לגבי הכנת הפיצה. בעבר צריך היה לחכות חצי שעה רק עד שהבצק יתפח, אך כיום מדובר בפס ייצור קצר ויעיל. הפיצה לא זקוקה ליותר מ-5-7 דקות על מנת להיות מוכנה – גם בלי קשר לכמות ולמספר התוספות. אם מוסיפים לכל זה את המקצועיות של מי שמכין את הפיצה, מבינים שרף של חצי שעה הוא מקובל בהחלט.

גם לשליחים יש תפקיד חשוב

על אף האמור לעיל, אף חברה לא הייתה מוכנה להתחייב להביא אליכם פיצה בתוך 30 דקות אם לא היה לה את מערך השליחים המתאים. מבין כל שרשרת ההפצה של הפיצה, השליחים הם אלו שיש להם את התפקיד החשוב ביותר מבחינת עמידה בלוח זמנים. למעשה, בדרך כלל לוקח יותר זמן להביא אליכם את הפיצה מאשר להכין אותה.

בהקשר הלוגיסטי, רשתות פיצה מתחייבות לחצי שעה כי הן מעסיקות הרבה שליחים ומשתמשות במכשירי ניווט מתוחכמים. כך השליחים יודעים לאן בדיוק הם צריכים להגיע עוד לפני שהקטנוע מספיק להתחמם. בין לבין, מערכות לוגיסטיות ייעודיות אחראיות לפזר באופן אוטומטי את המשלוחים בין הסניפים ולכן הפיצה מגיעה כל הזמן מהסניף שהכי קרוב לבית או למשרד שלכם.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בריא, מזין... אתם בטוחים שמדובר בפיצה?! (ל"ת)
    עמית 22/11/2018 11:15
    הגב לתגובה זו
אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.