איך מצליחים להביא לנו פיצה בתוך 30 דקות?

תוכן בחסות | (1)
נושאים בכתבה אוכל מזון שליח

הדור הנוכחי התרגל לקבל משלוח של פיצה חמה, טרייה וטעימה בתוך חצי שעה. איך זה אפשרי ומה קורה מרגע ההזמנה עד שהשליח מגיע לדלת? הנה כל הסודות של התעשייה

פיצה היא אחד המאכלים שהכי משתלם להזמין עד הבית או המשרד. משלוח פיצה מביא אלינו אוכל בריא, מזין וטעים ובהשקעה כספית נמוכה יחסית אפשר לקבל תמורה מלאה עם תוספות מעניינות. כמו כן, הפיצה זוכה להצלחה אצל קהל יעד מגוון וגברים ונשים בכל הגילאים מאוהבים בה. כתוצאה מהאמור לעיל, התחום הספציפי של משלוחי פיצה השתדרג משמעותית ובשנים האחרונות הוא שובר שיאים חדשים.

הדור הנוכחי רגיל כיום לקבל את הפיצה שלו בתוך 30 דקות בלבד. זה נתון מדהים כאשר לוקחים בחשבון את הזמן המושקע בהכנת הפיצה, אך פיזור המגשים בין השליחים ואת מספר הדקות שעוברות מהרגע שבו הקטנוע יוצא לדרך ועד ששומעים את הדפיקה המיוחלת בדלת. אז איך זה קורה?

הבסיס למשלוח מהיר

בקצרה, הפיצה מצליחה להגיע אלינו תוך חצי שעה כי את הבסיסים של הבצק מכינים מראש. ברשתות גדולות ומנוסות של פיצריות דואגים שכל הזמן יהיו מגשים פתוחים שעליהם הבצק מתוח ומוכן לפקודה. לפיכך, כל שנותר הוא למרוח את הרוטב, לפזר תוספות ולהכניס לתנור.

משך הזמן שנדרש לאפייה בתנור הוא זה שגורם לבלבול הנפוץ לגבי הכנת הפיצה. בעבר צריך היה לחכות חצי שעה רק עד שהבצק יתפח, אך כיום מדובר בפס ייצור קצר ויעיל. הפיצה לא זקוקה ליותר מ-5-7 דקות על מנת להיות מוכנה – גם בלי קשר לכמות ולמספר התוספות. אם מוסיפים לכל זה את המקצועיות של מי שמכין את הפיצה, מבינים שרף של חצי שעה הוא מקובל בהחלט.

גם לשליחים יש תפקיד חשוב

על אף האמור לעיל, אף חברה לא הייתה מוכנה להתחייב להביא אליכם פיצה בתוך 30 דקות אם לא היה לה את מערך השליחים המתאים. מבין כל שרשרת ההפצה של הפיצה, השליחים הם אלו שיש להם את התפקיד החשוב ביותר מבחינת עמידה בלוח זמנים. למעשה, בדרך כלל לוקח יותר זמן להביא אליכם את הפיצה מאשר להכין אותה.

בהקשר הלוגיסטי, רשתות פיצה מתחייבות לחצי שעה כי הן מעסיקות הרבה שליחים ומשתמשות במכשירי ניווט מתוחכמים. כך השליחים יודעים לאן בדיוק הם צריכים להגיע עוד לפני שהקטנוע מספיק להתחמם. בין לבין, מערכות לוגיסטיות ייעודיות אחראיות לפזר באופן אוטומטי את המשלוחים בין הסניפים ולכן הפיצה מגיעה כל הזמן מהסניף שהכי קרוב לבית או למשרד שלכם.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בריא, מזין... אתם בטוחים שמדובר בפיצה?! (ל"ת)
    עמית 22/11/2018 11:15
    הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.37%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״