עצרו הכל וצפו בפרסומת: נייקי מוכיחה שהיא בליגה משלה
אפשר לפתוח בהסתייגות שיש בה יותר משמץ של קנאה, ולומר שעם סגל כזה של כוכבים ותקציב אינסופי זה קל מאוד להצליח, אך מצד שני אף אחד לא מבטיח שבהינתן כל חומרי הגלם הנדרשים, תוכל תמיד לרקוח יצירה בלתי נשכחת. בפרסומת החדשה שלה תחת השם המחייב Awaken the Phantom - נייקי עושה בדיוק את זה ומוכיחה שהיא בליגה משלה כשהיא מתרגמת (שוב) את התקציב העצום והסופרסטארים שעומדים לרשותה לרגע מזוכך ומזוקק של פרסום גדול מהחיים.
רשימת המשתתפים כוללת את פליפה קוטיניו שלפחות על פי נייקי כבר מסומן כדבר החם הבא, קווין דה ברויינה, ניימאר, כוכבי העבר רונלדיניו, אנדרה פירלו, גאטוסו, כוכבת כדורגל הנשים מלאני פו, פייר אמריק אובמיאנג, צ'אבי סימונס וכוכבי המוסיקה מניגריה WizKid, Tiwa Savage ו-MUT4Y. למי שלא בקיא ברזי הכדורגל האירופאי, נאמר שמדובר בכוכבי העבר, ההווה והעתיד של עולם הכדורגל שמחזיקים בידיהם תקציבי חסות שמנים מנייקי ומתייצבים כמו חיילים כשהיא קוראת להם לדגל.
לא שמישהו מאותם הכוכבים מגלגל עיניים בתסכול כשנייקי מזמינה אותם להשתתף בעוד אחת מהפרסומות האפיות שלה תחת ידיו של מת'יו ווהן (Matthew Vaughn), בימאי סדרת סרטי 'קינגסמן', X-MEN (משנת 2011), מפיק 'סנאצ'' ו'לוק סטוק ושני קנים מעשנים' ועוד.
הפרסומת שעלתה לאוויר לפני יומיים, היא בת 2:36 דקות בגרסתה המלאה ואין בה שנייה אחת מיותרת או משעממת, או לפחות זו התחושה שמתקבלת כשצופים בהפקה כל כך משכנעת. היא עמוסה באווירה מחשמלת, מלווה בפס קול אימתני, דרמה שנבנית משנייה לשנייה, רגעים קלים של הומור וסיפור מרכזי שמציג את האגדה האורבנית על האדם-חיה-רובוט העל אנושי (פליפה קוטיניו) שירד לכדור הארץ כמו נפילת מטאור היישר מן השמיים לתוך משחק כדורגל.
- ב-15 מיליון אירו - אוסקר גלוך בדרך לאייקס
- אפולו תשתלט על אתלטיקו מדריד עם שווי של 2.9 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוא קוסם שמעלים את הכדור תוך כדי דריבל, הוא נמצא ביותר ממקום אחד בו זמנית ויש אומרים שיש לו 3 רגליים, 4 רגליים ואפילו 8 רגליים! כל פיסת מידע מוגזמת שכזו מוצגת בפרסומת בעריכה מושלמת, שקופצת מהמגרש לנקודות שונות בעולם שבהן מדברים על התופעה הפלאית.
ברגע מסוים נייקי ממחישה את כוחה כשהיא שותלת בסיפור האגדה את ההשערה שבכלל לא מדובר בקוטיניו אלא בקווין דה ברוינה, או בכלל רונלידניו וכאן בימאי הפרסומת שואל רגע קולנועי מתוך קינגסמן (רק כי הוא יכול), או שבכלל מדובר בשחקנית ולא שחקן? והזדמנות לנייקי לקפוץ על עגלת העצמת הנשים, הופעות האורח של פירלו וגאטוסו רק מוסיפים לאווירת האול-סטאר שמרחיבה את היריעה מעבר לכוכבי הרגע הזה ומוסיפה עוד נדבך של רגש לצופים הוותיקים יותר.
- אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
התזמון של הפרסומת אינו מקרי, על רקע הפתיחה המחודשת של עונת הכדורגל באירופה. מבחינת היסטוריית הפרסום של מותג העל, מדובר בעוד רגע לפנתיאון שממשיך את רצף הפרסומות "מפילות הלסת" שלה.
- 1.אחד שמכיר 12/08/2018 12:28הגב לתגובה זואתה כבר לא בנאדם. נעלמת. לא עונה, לא חוזר. כמו שאומרים אצלנו - פשוט "אפס"

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש
העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה
שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.
בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.
המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.
ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה, כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.
- אפל מהמרת על הודו ופותחת חנות שלישית
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.