נייקי. אגדה אורבנית
צילום: יח"צ/ צילום מסך
TV

עצרו הכל וצפו בפרסומת: נייקי מוכיחה שהיא בליגה משלה

על רקע פתיחת עונת הכדורגל באירופה, הפרסומת חדשה של נייקי היא כל מה שאפשר לחלום עליו כשיש לך תקציב אינסופי וסוללת כוכבים דמיונית 
משה בנימין | (1)

אפשר לפתוח בהסתייגות שיש בה יותר משמץ של קנאה, ולומר שעם סגל כזה של כוכבים ותקציב אינסופי זה קל מאוד להצליח, אך מצד שני אף אחד לא מבטיח שבהינתן כל חומרי הגלם הנדרשים, תוכל תמיד לרקוח יצירה בלתי נשכחת. בפרסומת החדשה שלה תחת השם המחייב Awaken the Phantom - נייקי עושה בדיוק את זה ומוכיחה שהיא בליגה משלה כשהיא מתרגמת (שוב) את התקציב העצום והסופרסטארים שעומדים לרשותה לרגע מזוכך ומזוקק של פרסום גדול מהחיים. 

רשימת המשתתפים כוללת את פליפה קוטיניו שלפחות על פי נייקי כבר מסומן כדבר החם הבא, קווין דה ברויינה, ניימאר, כוכבי העבר רונלדיניו, אנדרה פירלו, גאטוסו, כוכבת כדורגל הנשים מלאני פו, פייר אמריק אובמיאנג, צ'אבי סימונס וכוכבי המוסיקה מניגריה WizKid, Tiwa Savage ו-MUT4Y. למי שלא בקיא ברזי הכדורגל האירופאי, נאמר שמדובר בכוכבי העבר, ההווה והעתיד של עולם הכדורגל שמחזיקים בידיהם תקציבי חסות שמנים מנייקי ומתייצבים כמו חיילים כשהיא קוראת להם לדגל.

לא שמישהו מאותם הכוכבים מגלגל עיניים בתסכול כשנייקי מזמינה אותם להשתתף בעוד אחת מהפרסומות האפיות שלה תחת ידיו של מת'יו ווהן (Matthew Vaughn), בימאי סדרת סרטי 'קינגסמן', X-MEN (משנת 2011), מפיק 'סנאצ'' ו'לוק סטוק ושני קנים מעשנים' ועוד.  

הפרסומת שעלתה לאוויר לפני יומיים, היא בת 2:36 דקות בגרסתה המלאה ואין בה שנייה אחת מיותרת או משעממת, או לפחות זו התחושה שמתקבלת כשצופים בהפקה כל כך משכנעת. היא עמוסה באווירה מחשמלת, מלווה בפס קול אימתני, דרמה שנבנית משנייה לשנייה, רגעים קלים של הומור וסיפור מרכזי שמציג את האגדה האורבנית על האדם-חיה-רובוט העל אנושי (פליפה קוטיניו) שירד לכדור הארץ כמו נפילת מטאור היישר מן השמיים לתוך משחק כדורגל.

 

הוא קוסם שמעלים את הכדור תוך כדי דריבל, הוא נמצא ביותר ממקום אחד בו זמנית ויש אומרים שיש לו 3 רגליים, 4 רגליים ואפילו 8 רגליים! כל פיסת מידע מוגזמת שכזו מוצגת בפרסומת בעריכה מושלמת, שקופצת מהמגרש לנקודות שונות בעולם שבהן מדברים על התופעה הפלאית.

ברגע מסוים נייקי ממחישה את כוחה כשהיא שותלת בסיפור האגדה את ההשערה שבכלל לא מדובר בקוטיניו אלא בקווין דה ברוינה, או בכלל רונלידניו וכאן בימאי הפרסומת שואל רגע קולנועי מתוך קינגסמן (רק כי הוא יכול), או שבכלל מדובר בשחקנית ולא שחקן? והזדמנות לנייקי לקפוץ על עגלת העצמת הנשים, הופעות האורח של פירלו וגאטוסו רק מוסיפים לאווירת האול-סטאר שמרחיבה את היריעה מעבר לכוכבי הרגע הזה ומוסיפה עוד נדבך של רגש לצופים הוותיקים יותר. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

התזמון של הפרסומת אינו מקרי, על רקע הפתיחה המחודשת של עונת הכדורגל באירופה. מבחינת היסטוריית הפרסום של מותג העל, מדובר בעוד רגע לפנתיאון שממשיך את רצף הפרסומות "מפילות הלסת" שלה. 

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אחד שמכיר 12/08/2018 12:28
    הגב לתגובה זו
    אתה כבר לא בנאדם. נעלמת. לא עונה, לא חוזר. כמו שאומרים אצלנו - פשוט "אפס"
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.