אבי וייס: "מו"לים מכרו את העיתונאים שלהם תמורת כסף"
אבי וייס נחשב למרואיין שמנפק כותרות – כזה שלא שומר שום דבר בבטן. וכך היה גם היום, כשמנכ"ל חברת החדשות התראיין אצל דיקאן בית הספר לתקשורת במכללה למנהל ד"ר יובל דרור, במסגרת הכנס השנתי ה-22 של האגודה הישראלית לתקשורת.
וייס, התייחס למידת החופש של התקשורת בישראל, ומדבר לראשונה על נוני מוזס, גם בלי להזכיר את שמו: "במדינה שכלי התקשורת שלה יושבים בחדרי חקירות או במעצר, היא מדינה שמצב התקשורת שלה הוא בכי רע. אם יתברר שאכן זה מה שקרה, הרי שזו בושה וחרפה שבעלים או מו"לים של כלי תקשורת מוכרים את העיתונאים שלהם, את העיתונות, והשליחות העיתונאית תמורת כסף".
וייס הוסיף כי "אנחנו וגם המתחרים שלנו בערוץ עשר מראים שאפשר לעשות תקשורת נקייה וחופשית, ויש כלי תקשורת שלא מצליח. זה כמו שאדם מתחיל לקבל כל יום טלפון מהבנק ואז מתחיל לנהוג בפזיזות".
לדבריו, "ידיעות אחרונות ניהל לפני שנתיים קמפיין מטורף נגד השלטון, תוך הסתרת כותרות של אולמרט, שהיו צריכות להיות כותרות ראשיות. זה טיפול שרק חבר יכול לקבל. תראה מה קורה עם שאול אלוביץ', מנכ"ל היה צריך להקליט את הבעלים. הוא מקבל הנחיות בכל ערב ומשרשר את זה למטה עד הכתב. להבדיל, אני מעולם לא הקלטתי, אני דביל שאני לא מקליט, לא את הבעלים ולא אף אחד, אני פשוט לא עושה את זה".
לשאלה אם מופעלים עליו לחצים בעקבות החשיפות מחקירות בנימין נתניהו, ענה וייס :"בכל יום אני מקבל שיחות טלפון שהן לגיטימיות, אתה יכול לראות את התשובות על המסך". אבל – כך הצהיר וייס - מעולם לא קיבל איום או שהופעל עליו לחץ מכיוונו של נתניהו.
מנכ"ל חברת החדשות הוסיף כי הוא מרגיש שיש בעיית אמון בין התקשורת לציבור: "כשראש הממשלה מפרסם פוסט עם הלוגואים של כלי התקשורת בישראל וקורא להם 'פייק ניוז', זה בסוף מחלחל. זה פוגע בתקשורת, זה פוגע בציבור ופוגע באמון הציבור. אבל אני צריך להצעיד עיתונות לוחמנית, אנחנו לא נהיה עלה נידף ונשנה את החדשות שלנו למשך שבוע לחדשות טובות".
ולגבי האווירה הציבורית העוינת כלפי עיתונאים, אמר וייס: "עיתונאים מותקפים כאן, שונאים את התקשורת, ההפגנות שהיו במשפט אלאור אזריה נגד אמנון אברמוביץ' היו מאד מסוכנות. אני לא זוכר ימים כמו בתקופה האחרונה שעיתונאים אומרים לי שהם לא זוכרים אווירה כל כך עוינת כלפיהם, כמו למשל במקרה של גלעד שלמור". רק לאחרונה פרסמנו כאן באייס כתבה נרחבת על האווירה הציבורית הלוהטת נגד תקשורת.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
וייס התייחס לפיצול ערוץ 2 ואמר שלדעתו סיכויי הישרדות של 3 כלי תקשורת מסחריים בישראל לא יוכל להחזיק זמן רב. לגבי השקץ מהדורת החדשות של ערוץ 20, והטענות לגבי "תקשורת שמאלנית", אמר: "הפרשן שמקבל אצלנו הכי הרבה זמן מסך חובש כיפה (עמית סגל, א"כ). אני לא מתכוון לעשות תחרות מי ימני יותר או למי יש כיפה גדולה יותר. יש לנו מגוון ופסיפס טוב".
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
