STORIEZ. ירון פרוסט, יעל דרומי וליסה בן בסט
צילום: ערן גולדין
פרסום ראשון

השותפות מתפרקת: יעל דרומי וירון פרוסט פרשו מ-STORIEZ

דרומי פרשה לטובת בנק הפועלים שבו מונתה לעמוד בראש חטיבה חדשה ותשמש גם כחברת הנהלה. פרוסט פרש לאחר עזיבת דרומי וככל הנראה יקים חברה מתחרה משלו 
משה בנימין | (15)

חברת התוכן הממותג STORIEZ שהוקמה בשנת 2014 מגיעה לצומת קריטי במחזור חייה. לאייס נודע כי שניים משלושת השותפים, יעל דרומי וירון פרוסט פרשו מהחברה והותירו את השותפה השלישית ליסה בן בסט לבדה. מטבע הדברים עתידה של החברה מוטל בספק ותלוי בכוונותיה של בן בסט שמצידה אומרת לאייס כי היא מתכננת להמשיך את הפעלת החברה כסדרה. 

הראשונה לעזוב את החברה היא כאמור דרומי שהקימה את STORIEZ יחד עם בן בסט. לאייס נודע כי בשבועות האחרונים דרומי ניהלה מגעים עם בנק הפועלים שהבשילו עד למינויה לראש חטיבת תקשורת חדשה שאחראית לקשר עם הציבור, הקהילה, עיריות וכו'. במסגרת זו דרומי תשמש גם כחברת הנהלה בבנק. הקשר של דרומי עם בנק הפועלים החל עוד באוגוסט 2014 אז מונתה ליועצת חיצונית כשחברה למשרד יחסי הציבור גילאב לאחר קריירה של 15 שנה בעיתונות. הבוקר (יום ב') פרסמה דרומי על כניסתה לתפקיד בעמוד הפייסבוק שלה. 

פרישתו של פרוסט מהחברה היא פועל יוצא של פרישת דרומי שהייתה אחת הסיבות להצטרפותו, על בסיס ההיכרות רבת השנים של השניים שעבדו יחד במוסף ממון של ידיעות אחרונות. עוד נודע לאייס כי פרוסט מתכוון להקים חברה משלו שתעסוק באותו התחום ולמעשה תהפוך ליריבה של STORIEZ בעולמות התוכן הממותג. 

STORIEZ פועלת במתכונת של דסק עיתונאי ומפעילה מערך של 15 כתבים בתחומים שונים, ביניהם כתבי צרכנות, בריאות, הייטק וטכנולוגיה, אופנה ותחומים נוספים. כל הכתבים בסוכנות הם עיתונאים שהועסקו ככתבים וכעורכים בכלי התקשורת הגדולים בישראל, ביניהם ידיעות אחרונות, דה מרקר, וואלה, הארץ ועוד.

ליבת העבודה של Storiez מתמקדת בהקמת פלטפורמות תוכן ללקוחות וביצירת תוכן מותגי - החל משלב האסטרטגיה ועד יצירת התוכן עצמו: כתבות, סרטונים וכו'. בין הלקוחות המרכזיים של הסוכנות: ישראכרט, אמריקן אקספרס, פסגות, נוברטיס, עמינח, קרסו ועוד. בחברה הועסקו 5 שכירים ולצידם שלושת הבעלים, דרומי, בן בסט ופרוסט ועיתונאים שהועסקו במתכונת של פרילנס לפי פרויקט. 

ליסה בן בסט אמרה לאייס: "אנחנו בחברה מברכים את יעל על מינויה ומוקירים לה ולירון תודה גדולה על העבודה המשותפת. Storiez, תמשיך לספק ללקוחותיה שירותי תוכן איכותיים בניהולם של עורכי התוכן, נורית שר הדס ויניב לוי, ותגייס לשורותיה אנשי התוכן נוספים ומוכשרים כדי להמשיך ולהוביל את שוק התוכן המותגי בישראל".

ירון פרוסט סירב להגיב. 

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    שני 11/03/2018 20:27
    הגב לתגובה זו
    חבורה משובחת ומוצלחת :) סחטיין על הדרך היפה של ירון ויעל מאז ממון ועד היום, (את ליסה פחות מכירה ). ותחרות זה אחלה -עושה את כולם טובים יותר
  • 13.
    שני 11/03/2018 20:27
    הגב לתגובה זו
    חבורה משובחת ומוצלחת :) סחטיין על הדרך היפה של ירון ויעל מאז ממון ועד היום, (את ליסה פחות מכירה ). ותחרות זה אחלה -עושה את כולם טובים יותר
  • 12.
    ראובן 11/03/2018 18:33
    הגב לתגובה זו
    כל אחד מהדרך שהוא בוחר בה
  • 11.
    רותם 11/03/2018 18:32
    הגב לתגובה זו
    שיהיה המון בהצלחה במסלול החדש, אתה מוכשר ומדהים בטוחים שתצליח :)
  • 10.
    רוניתוש 11/03/2018 18:29
    הגב לתגובה זו
    שלושה אנשים מוכשרים בטירוף, כל אחד ילך בדרכו ויצליח :)
  • 9.
    מכוער 09/03/2018 17:39
    הגב לתגובה זו
    למי שלפני שניה היה בחברה שאכל ממנה. איכס!
  • 8.
    סיגל 06/03/2018 15:52
    הגב לתגובה זו
    ועדיף שלא נתרכז באפס כמוך! ליסה האלופה תפתח דף חדש עם חברה בריאה ואנשים שהם חברים, לא אויבים. תצליח ותגיע לפסגה. מאמינים בך וסומכים עלייך!!!
  • זה פאתטי (ל"ת)
    ליסה תפסיקי להגיב! 07/03/2018 10:53
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    בנימין 06/03/2018 08:41
    הגב לתגובה זו
    יעל דרומי היא אבדה גדולה אבל גם לה יש מחליף. מכיר אותם מקרוב, הם ימשיכו לעשות אחלה עבודה.
  • 6.
    חני 05/03/2018 20:28
    הגב לתגובה זו
    מי זה ירון פרוסט? לא מעניין. ממה שיצא לי לראות ולהכיר, חבורה מצויינת של אנשים שעושה זהב מקש. בהצלחה חברים. אתם מעולים!
  • 5.
    חן 05/03/2018 18:03
    הגב לתגובה זו
    אין בכך ספק! מקצועית, חכמה ומתוכננת. בדיוק מה שצריך כדי להתקדם בתחום הזה. יעל מקסימה ואחלה בנאדם, מאחלת לה הצלחה רבה מכל הלב. ירון... קצת מוזר שהכיוון שלו הוא דווקא להתחרות...
  • 4.
    גל 05/03/2018 16:08
    הגב לתגובה זו
    אין הצדקה כלכלית לכל כך מעט לקוחות אלא אם הם גוזרים קופונים מהמדיה ואז זה לא באמת תוכן
  • 3.
    ארכיון 05/03/2018 15:17
    הגב לתגובה זו
    http://www.ice.co.il/advertising-marketing/news/article/625541
  • 2.
    בהצלחה לכולם (ל"ת)
    יונית 05/03/2018 14:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גילי 05/03/2018 14:34
    הגב לתגובה זו
    אני מכיר היטב את ליסה, היא תייצב את החברה.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.