STORIEZ. ירון פרוסט, יעל דרומי וליסה בן בסט
צילום: ערן גולדין
פרסום ראשון

השותפות מתפרקת: יעל דרומי וירון פרוסט פרשו מ-STORIEZ

דרומי פרשה לטובת בנק הפועלים שבו מונתה לעמוד בראש חטיבה חדשה ותשמש גם כחברת הנהלה. פרוסט פרש לאחר עזיבת דרומי וככל הנראה יקים חברה מתחרה משלו 
משה בנימין | (15)

חברת התוכן הממותג STORIEZ שהוקמה בשנת 2014 מגיעה לצומת קריטי במחזור חייה. לאייס נודע כי שניים משלושת השותפים, יעל דרומי וירון פרוסט פרשו מהחברה והותירו את השותפה השלישית ליסה בן בסט לבדה. מטבע הדברים עתידה של החברה מוטל בספק ותלוי בכוונותיה של בן בסט שמצידה אומרת לאייס כי היא מתכננת להמשיך את הפעלת החברה כסדרה. 

הראשונה לעזוב את החברה היא כאמור דרומי שהקימה את STORIEZ יחד עם בן בסט. לאייס נודע כי בשבועות האחרונים דרומי ניהלה מגעים עם בנק הפועלים שהבשילו עד למינויה לראש חטיבת תקשורת חדשה שאחראית לקשר עם הציבור, הקהילה, עיריות וכו'. במסגרת זו דרומי תשמש גם כחברת הנהלה בבנק. הקשר של דרומי עם בנק הפועלים החל עוד באוגוסט 2014 אז מונתה ליועצת חיצונית כשחברה למשרד יחסי הציבור גילאב לאחר קריירה של 15 שנה בעיתונות. הבוקר (יום ב') פרסמה דרומי על כניסתה לתפקיד בעמוד הפייסבוק שלה. 

פרישתו של פרוסט מהחברה היא פועל יוצא של פרישת דרומי שהייתה אחת הסיבות להצטרפותו, על בסיס ההיכרות רבת השנים של השניים שעבדו יחד במוסף ממון של ידיעות אחרונות. עוד נודע לאייס כי פרוסט מתכוון להקים חברה משלו שתעסוק באותו התחום ולמעשה תהפוך ליריבה של STORIEZ בעולמות התוכן הממותג. 

STORIEZ פועלת במתכונת של דסק עיתונאי ומפעילה מערך של 15 כתבים בתחומים שונים, ביניהם כתבי צרכנות, בריאות, הייטק וטכנולוגיה, אופנה ותחומים נוספים. כל הכתבים בסוכנות הם עיתונאים שהועסקו ככתבים וכעורכים בכלי התקשורת הגדולים בישראל, ביניהם ידיעות אחרונות, דה מרקר, וואלה, הארץ ועוד.

ליבת העבודה של Storiez מתמקדת בהקמת פלטפורמות תוכן ללקוחות וביצירת תוכן מותגי - החל משלב האסטרטגיה ועד יצירת התוכן עצמו: כתבות, סרטונים וכו'. בין הלקוחות המרכזיים של הסוכנות: ישראכרט, אמריקן אקספרס, פסגות, נוברטיס, עמינח, קרסו ועוד. בחברה הועסקו 5 שכירים ולצידם שלושת הבעלים, דרומי, בן בסט ופרוסט ועיתונאים שהועסקו במתכונת של פרילנס לפי פרויקט. 

ליסה בן בסט אמרה לאייס: "אנחנו בחברה מברכים את יעל על מינויה ומוקירים לה ולירון תודה גדולה על העבודה המשותפת. Storiez, תמשיך לספק ללקוחותיה שירותי תוכן איכותיים בניהולם של עורכי התוכן, נורית שר הדס ויניב לוי, ותגייס לשורותיה אנשי התוכן נוספים ומוכשרים כדי להמשיך ולהוביל את שוק התוכן המותגי בישראל".

ירון פרוסט סירב להגיב. 

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    שני 11/03/2018 20:27
    הגב לתגובה זו
    חבורה משובחת ומוצלחת :) סחטיין על הדרך היפה של ירון ויעל מאז ממון ועד היום, (את ליסה פחות מכירה ). ותחרות זה אחלה -עושה את כולם טובים יותר
  • 13.
    שני 11/03/2018 20:27
    הגב לתגובה זו
    חבורה משובחת ומוצלחת :) סחטיין על הדרך היפה של ירון ויעל מאז ממון ועד היום, (את ליסה פחות מכירה ). ותחרות זה אחלה -עושה את כולם טובים יותר
  • 12.
    ראובן 11/03/2018 18:33
    הגב לתגובה זו
    כל אחד מהדרך שהוא בוחר בה
  • 11.
    רותם 11/03/2018 18:32
    הגב לתגובה זו
    שיהיה המון בהצלחה במסלול החדש, אתה מוכשר ומדהים בטוחים שתצליח :)
  • 10.
    רוניתוש 11/03/2018 18:29
    הגב לתגובה זו
    שלושה אנשים מוכשרים בטירוף, כל אחד ילך בדרכו ויצליח :)
  • 9.
    מכוער 09/03/2018 17:39
    הגב לתגובה זו
    למי שלפני שניה היה בחברה שאכל ממנה. איכס!
  • 8.
    סיגל 06/03/2018 15:52
    הגב לתגובה זו
    ועדיף שלא נתרכז באפס כמוך! ליסה האלופה תפתח דף חדש עם חברה בריאה ואנשים שהם חברים, לא אויבים. תצליח ותגיע לפסגה. מאמינים בך וסומכים עלייך!!!
  • זה פאתטי (ל"ת)
    ליסה תפסיקי להגיב! 07/03/2018 10:53
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    בנימין 06/03/2018 08:41
    הגב לתגובה זו
    יעל דרומי היא אבדה גדולה אבל גם לה יש מחליף. מכיר אותם מקרוב, הם ימשיכו לעשות אחלה עבודה.
  • 6.
    חני 05/03/2018 20:28
    הגב לתגובה זו
    מי זה ירון פרוסט? לא מעניין. ממה שיצא לי לראות ולהכיר, חבורה מצויינת של אנשים שעושה זהב מקש. בהצלחה חברים. אתם מעולים!
  • 5.
    חן 05/03/2018 18:03
    הגב לתגובה זו
    אין בכך ספק! מקצועית, חכמה ומתוכננת. בדיוק מה שצריך כדי להתקדם בתחום הזה. יעל מקסימה ואחלה בנאדם, מאחלת לה הצלחה רבה מכל הלב. ירון... קצת מוזר שהכיוון שלו הוא דווקא להתחרות...
  • 4.
    גל 05/03/2018 16:08
    הגב לתגובה זו
    אין הצדקה כלכלית לכל כך מעט לקוחות אלא אם הם גוזרים קופונים מהמדיה ואז זה לא באמת תוכן
  • 3.
    ארכיון 05/03/2018 15:17
    הגב לתגובה זו
    http://www.ice.co.il/advertising-marketing/news/article/625541
  • 2.
    בהצלחה לכולם (ל"ת)
    יונית 05/03/2018 14:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גילי 05/03/2018 14:34
    הגב לתגובה זו
    אני מכיר היטב את ליסה, היא תייצב את החברה.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.