לוטו. מפעל הפיס
צילום: יח"צ

זכו בלוטו, שוב: אדלר חומסקי וגיתם ימשיכו לטפל בפיס

השניים זכו לפני כחודש להארכה תחת סעיף פטור ממכרז משום שבמפעל הפיס לא הכריעו באותה עת לגבי זהות הזוכים. היום הוחלט להמשיך את ההתקשרות עמם
אלכסנדר כץ | (2)

ועדת המכרזים של מפעל הפיס סיימה את דיוניה והחליטה על הזוכים במכרז לשירותי פרסום למפעל הפיס. מדובר באדלר חומסקי ובגיתם BBDO, 2 משרדי הפרסום שטיפלו בשנים האחרונות בפיס.

 

למרכז על תקציב פרסום המוערך ביותר כ-75 מיליון שקלים, ניגשו 4 משרדים: 2 המשרדים המטפלים, וגם באומן בר ריבנאי ואדלר חומסקי. המכרז התעכב מעבר למצופה, וכפי שפורסם באייס, מפעל הפיס החליט באוגוסט להאריך את ההתקשרות עם אדלר וגיתם תחת סעיף פטור ממכרזים בכפוף לחוק חובת מכרזים, לאחר שבתחילת אוגוסט פג תוקפן של ההצעות המסחריות אותן גישו המשרדים המתמודדים על תקציב מפעל הפיס.

 

4 המציעות נבחנו בהיבט של איכות ומחיר. בפרק האיכות נבחנו המציעים בנושאים הבאים: אפקטיביות של קמפיינים, נאמנות לקוחות, קריאטיביות במדיות שונות, ניתוח אסטרטגי של מקרי בוחן ופרזנטציה בה הציגו המשרדים את מבנה המשרד, הצוות, שיטות עבודה וניתוחי קמפיין אחד מוצלח וקמפיין שנכשל.

 

לפני פרסום המכרז הוחלט בפיס על שינוי בחלוקת המותגים בין הזוכים במכרז, וזאת במטרה לייצר איזון בחלוקת התקציב. אדלר חומסקי אדלר חומסקי יטפל בקבוצת המותגים לוטו וחישגד, וגיתם בתקציב תדמית ותרבות, מנוי פיס, צ'אנס ו"משחקים באחריות".

 

לדברי מנכ"ל מפעל הפיס עמרי לוטן שעמד בראש הוועדה שבחנה את ההצעות למכרז, במכרז השתתפו 4 מהמשרדים המובילים והטובים בתחום. "גיבשנו מכרז מקצועי שכולל בחינה של מגוון יכולות מקצועיות בשילוב פרק המחיר", אמר לוטן. "התהליך היה ארוך ומורכב והוא כלל התייחסות להרכב המשרדים, שיטות עבודה, הצוות, היכולות המקצועיות והביצועים של כל משרד. ועדת המכרזים מודה למשרדים שהגישו מועמדותם. הבחירה הייתה ב-2 המשרדים שזכו בתוצאות הטובות ביותר בסיכום הקריטריונים השונים במכרז. אני שמח שהתהליך אפשר לנו לשפר גם את התנאים המסחריים ולהתייעל. המכרז נבחן על בסיס מקצועי וכל הקריטריונים לבחינה והניקוד שלהם פורסמו באופן מפורט מראש". 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לוטוגוצ׳ 19/09/2017 22:21
    הגב לתגובה זו
    גיתם יטפלו בפירורים בזמן שאדלר יעשו את הדברים היותר חשובים והיותר גדולים? כך שבתכל׳ס מדובר בהפסד קריאטיבי של גיתם שהפסיד את חישגד לאדלר?
  • 1.
    דנה 19/09/2017 20:23
    הגב לתגובה זו
    מכקז שתוצאותיו היו ידועות מראש. פראיירים אלה שהשתתפו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.