הישג ל-y&r ישראל: זכה במכרז על תקציב הפרסום של סודה סטרים ישראל
המכרז על תקציב הפרסום של סודה סטרים ישראל הסתים אמש עם נצחון של משרד הפרסום y&r ישראל מקבוצת WPP העולמית - כך נודע לאייס.
בשלב הגמר של המכרז התמודדו מול y&r גם jwt ישראל, אף הוא מקבוצת WPP העולמית ומשרד הפרסום ליאו ברנט מקבוצת פובליסיס. המכרז על סודה סטרים ישראל, שפועלת בנפרד מסודה סטרים העולמית ועובדת עם משרדים אחרים, התנהל ב-2 שלבים ובתחילתו התמודדו 5 משרדים שכללו גם את AVRAHAM וענבר מרחב G. לשלב הגמר לאחר פרזנטציית קריאייטיב העפילו 3 משרדים ומותכם הועדפה ההצעה המסחרית של y&r ישראל.
חלק המדיה של התקציב הופרד מהמכרז ולא ינוהל על ידי המשרד הזוכה. בכל אופן, y&r רוכש את המדיה שלו באמצעות חברת המדיה יוניון (בבעלות אורן יוניוב) המנהל את רכש המדיה של החברה המרכזית למשקאות קלים שסודה סטרים תנסה לנגוס בנתח השוק שלה בישראל.
- 6.וינברג 26/01/2016 12:50הגב לתגובה זותוסיפו לשקל וחצי עוד חצי שקל של נייר חדרה, שענת ביין כתבה על כך חצי עמוד , ועוד שקל אחד שלם על הזכייה בתקציב בנק מרכנתיל , שעליו כתבה הגברת ביין כמעט עמוד שלם
- 5.אייל 26/01/2016 08:18הגב לתגובה זוגוף עסקי שההישג שלו הוא בכך שהוא השיג לקוח שיניב לו הפסדים של עשרות או מאות אלפי שקלים בשנה. מגוחך
- 4.סמי 25/01/2016 18:24הגב לתגובה זוכלומר המשרד זכה ע״ב עלות הריטיינר ולא בגלל הקריאייטיב המופלא
- 3.שלמורה 25/01/2016 15:47הגב לתגובה זוכמה דרמה עשיתם מתקציב עלוב שכנראה y&r נתנו גם את ההצעה המסחרית הנמוכה ביותר שתגרום להם להפסיד על הלקוח הזה. מה לא עושים בשביל הטבלה של דירוג המשרדים ב"יפעת".. הכתבה המתחנפת הזו מתאימה לענת ביין . לא לכם שאתם אתר אינטרנט רציני.
- וינברג 26/01/2016 10:51הגב לתגובה זואם מוסיפים לשקל ןחצי עוד חצי שקל של נייר חדרה ועוד שקל אחד של בנק מרכנתיל
- 2.מנהל ואיש קראייטיב מס 1 (ל"ת)גיא בר תעשה לי ילד 25/01/2016 10:02הגב לתגובה זו
- 1.כל הכבוד!!! (ל"ת)תותחים 25/01/2016 09:59הגב לתגובה זו
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7