זה המחיר? פרסומת מקאן לאיקאה בגמר תחרות הפרסום CRESTA AWARDS בניו יורק
בדיוק כמו בשנה שעברה תחרות הפרסום הניו יורקית CRESTA AWARDS מאירה פנים לאנשי מקאן תל אביב. משרד הפרסום העפיל לשלב הגמר של התחרות, בקטגוריית ה-TV/CINEMA/ONLINE FILM והוא היחיד שעשה זאת מישראל.
סדרת הפרסומות שהביאה את מקאן לשלב הפייליסטים היא קמפיין "זה המחיר?" שנעשה ב-2014 עבור איקאה ישראל. בסדרת סרטוני הפרסומת (שגם זכתה בפרס בחודש שעבר בתחרות הקקטוס המקומית) מוצגים מעצבי הבית של איקאה כשהם מתארים את תהליך העבודה והעיצוב שמלווה את עבודתם, עד שהם נתקלים במחיר הנמוך של המוצר אותו עיצבו ומגיבים בכעס, זעם וקללות. המילה הראשונה שיוצאת להם מהפה, שנשמעת כמו קללה בשוודית, משמשת לבסוף כשם המוצר.
בשנה שעברה זכה מקאן תל אביב בארד עבור הקמפיין ל-yes, עם 2 סרטים: האחד לשירות ה-Multiroom של החברה והשני הוא "yes Emotions" עבור ערוץ yes oh. על הקמפיין לאיקאה חתומים סמנכ"ל הקריאייטיב סיגל עבודי, הקופירייטרים אודי אביטל ועידן קרביץ והארט כפיר פרץ, סמנכ"ל הלקוחות בן מוסקל, הסופרוויזרית רותם לזר-ליבר והבמאי יונתן גורפינקל.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
CRESTA כוללת 12 קטגוריות והעבודות המוגשות נבחנות על פי 2 קריטריונים: מקוריות הרעיון ויכולת ההוצאה לפועל - הביצוע. השנה מתמודדים בה עבודות מ-52 מדינות מסביב לעולם. מתוכן, 30 מדינות בלבד הגיעו לשלב הפיינליסטים שכולל 264 עבודות שנבחנו על ידי למעלה מ-100 אנשי קריאייטיב בכירים.
פרט לקטגוריית הדיגיטל, השיפוט במקדים לתחרות בכל הקטגוריות נערך במקביל ב-8 ערים בעולם: אנטוורפן, בנגקוק, בוסטון, בודפשט, דיסלדורף, הלסינקי, מונטריאול ושטוקהולם. הליך השיפוט של עבודות הגמר ייערך בחודשים אוגוסט-ספטמבר על ידי פאנל שיפוט בינלאומי שכולל 86 מנהלי קריאייטיב, בכירים מעולם הקולנוע, גרפיקה ואינטראקטיב מ-44 מדינות. בראש הפאנל עומד עמי חסן, יו"ר Perfect Fools and hasan & partners הפועלת בהלסינקי, סטוקהולם ואמסטרדם. חסן, מאנשי הפרסום הידועים באירופה הוא בן למשפחה יהודית מפינלנד שייסד את רשת הפרסום ב-1991.
- 2.אינגבר קאמפרד 09/07/2015 19:55הגב לתגובה זוכי אני בטוח שרק טוב יצא מהפרס הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם באמת נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלו שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
- נעמי 12/07/2015 08:34הגב לתגובה זובכל תגובה לכל כתבה על כל דבר שעשה כל משרד באתר הזה
- מגיבון 12/07/2015 19:26ואני בטוח שרק טוב יצא מזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם באמת נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלו שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
- 1.תחרות פח 09/07/2015 14:31הגב לתגובה זולא חכמה גדולה לקחת קמפיין חביב ולשלוח לתחרות בדיחה בשביל כותרת באייס.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.