
זה המחיר? פרסומת מקאן לאיקאה בגמר תחרות הפרסום CRESTA AWARDS בניו יורק
בדיוק כמו בשנה שעברה תחרות הפרסום הניו יורקית CRESTA AWARDS מאירה פנים לאנשי מקאן תל אביב. משרד הפרסום העפיל לשלב הגמר של התחרות, בקטגוריית ה-TV/CINEMA/ONLINE FILM והוא היחיד שעשה זאת מישראל. סדרת הפרסומות שהביאה את מקאן לשלב הפייליסטים היא קמפיין "זה המחיר?" שנעשה ב-2014 עבור איקאה ישראל. בסדרת סרטוני הפרסומת (שגם זכתה בפרס בחודש שעבר בתחרות הקקטוס המקומית) מוצגים מעצבי הבית של איקאה כשהם מתארים את תהליך העבודה והעיצוב שמלווה את עבודתם, עד שהם נתקלים במחיר הנמוך של המוצר אותו עיצבו ומגיבים בכעס, זעם וקללות. המילה הראשונה שיוצאת להם מהפה, שנשמעת כמו קללה בשוודית, משמשת לבסוף כשם המוצר. בשנה שעברה זכה מקאן תל אביב בארד עבור הקמפיין ל-yes, עם 2 סרטים: האחד לשירות ה-Multiroom של החברה והשני הוא "yes Emotions" עבור ערוץ yes oh. על הקמפיין לאיקאה חתומים סמנכ"ל הקריאייטיב סיגל עבודי, הקופירייטרים אודי אביטל ועידן קרביץ והארט כפיר פרץ, סמנכ"ל הלקוחות בן מוסקל, הסופרוויזרית רותם לזר-ליבר והבמאי יונתן גורפינקל.
CRESTA כוללת 12 קטגוריות והעבודות המוגשות נבחנות על פי 2 קריטריונים: מקוריות הרעיון ויכולת ההוצאה לפועל - הביצוע. השנה מתמודדים בה עבודות מ-52 מדינות מסביב לעולם. מתוכן, 30 מדינות בלבד הגיעו לשלב הפיינליסטים שכולל 264 עבודות שנבחנו על ידי למעלה מ-100 אנשי קריאייטיב בכירים. פרט לקטגוריית הדיגיטל, השיפוט במקדים לתחרות בכל הקטגוריות נערך במקביל ב-8 ערים בעולם: אנטוורפן, בנגקוק, בוסטון, בודפשט, דיסלדורף, הלסינקי, מונטריאול ושטוקהולם. הליך השיפוט של עבודות הגמר ייערך בחודשים אוגוסט-ספטמבר על ידי פאנל שיפוט בינלאומי שכולל 86 מנהלי קריאייטיב, בכירים מעולם הקולנוע, גרפיקה ואינטראקטיב מ-44 מדינות. בראש הפאנל עומד עמי חסן, יו"ר Perfect Fools and hasan & partners הפועלת בהלסינקי, סטוקהולם ואמסטרדם. חסן, מאנשי הפרסום הידועים באירופה הוא בן למשפחה יהודית מפינלנד שייסד את רשת הפרסום ב-1991.- 2.אינגבר קאמפרד 09/07/2015 19:55הגב לתגובה זוכי אני בטוח שרק טוב יצא מהפרס הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם באמת נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלו שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
- נעמי 12/07/2015 08:34הגב לתגובה זובכל תגובה לכל כתבה על כל דבר שעשה כל משרד באתר הזה
- מגיבון 12/07/2015 19:26ואני בטוח שרק טוב יצא מזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם באמת נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלו שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
- 1.תחרות פח 09/07/2015 14:31הגב לתגובה זולא חכמה גדולה לקחת קמפיין חביב ולשלוח לתחרות בדיחה בשביל כותרת באייס.

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.