שגיא חמץ
צילום: יח"צ
טור

ובמקום האחרון קוקה קולה, מי הוא המנצח בגמר הפרסום הדיגיטלי במונדיאל

רגע לאחר התבוסה של ברזיל ולפני הגמר הגדול, שגיא חמץ הבעלים והמנכ"ל של BLINK מסכם את התחרות הפנימית בין נותני החסות ובוחר מנצח
שגיא חמץ | (2)

בברזיל קרנבל בארץ סקנדל, ובשביל שלא תמתינו עד הגמר בין כותרות ב-ynet לסטאטוסים מתלהמים בפייסבוק הנה לכם מהלכי הדיגיטל המרהיבים ביותר במונדיאל והכתרת המנצחת הגדולה. שריקה המנון, הופ התחלנו.

את האות נתנה עם שריקת הפתיחה שאקירה ואיתה 'אקטיביה' מבית דנונה שלקחה חסות אלגנטית יחד עם בנק המזון על קליפ המונדיאל הלא רשמי.

השיר שהתחרה בשיר הרשמי של פיטבול וג'ניפר לופז, קרע את הרשת ואת לופז עם 197 מיליון צפיות.

במהלך משלים וברוח מימון ההמון הוציאה 'אקטיביה' מסר לאוהדיה ברשתות החברתיות לפיו כל תרומה לבנק המזון תתוגמל בברכה משאקירה לתורם. בזירת התוכן התפתח כבר בשלב הבתים קרב צמוד בין שלושה מותגי על ונותני חסות ראשיים: קוקה קולה ,ויזה ואדידס, כל אחד עם מהלך אסטרטגי שמרכזו בדיגיטל.

נחסוך את המתח ונקפוץ לתוצאות

מקום שלישי: קוקה קולה coke zone הוא האתר המרכז את כל פעילויות המותג במונדיאל. כמות עצומה של תכנים החל ממידע על משחקי היום, מתכונים מהמדינות, הפעלות גולשים ואפשרות להכניס קוד מהפחית ולזכות בכדור שהפך למנוע מכירות אופליין וטראפיק אונליין. המסר המרכזי הוא, הו כמה מפתיע, התנועה והספורט.

אבל כמו נבחרת ברזיל, גם במקרה של קולה, תהילת העבר נשמרת אבל פחות. הרבה כוח, הרבה רהב, כוכב שחור אחד באמצע, אבל בתאכלס אכזבה. בליל של תוכן, עיצוב אגרסיבי ומיושן ועדכונים בדיליי לא מביאים את המותג אפילו לגמר.

מקום שני: הפתעה! ויזה. בכדי להעביר את המסר של ויזה בכל מקום ולחבר את הכרטיס לתקשורת וטכנולוגיה מתקדמת, השקיעה ויזה המון בפעילות דיגיטלית. התוצאה היא אחד המהלכים היפים והיצירתיים בתולדות המדיה והטורניר. החל ב Visa Fanbassador - קבוצה של 11 משפיענים שנבחרו דרך פעילות פייסבוק במדינות שויזה חפצה ביקרן, דרך פעילות אינסטגרם וסלפי המאפשר לגולשים להגיע למצבים על המגרש, ועד מדיה מאסיבית ומטורגטת בפייסבוק לקידום תוכן וסרטוני וידאו. "כל העולם אוהב כדורגל ובכל העולם יש ויזה", צוטט סמנכ"ל השיווק של ויזה. יפה, מוצלח וחד.

מקום ראשון: אדידס, אמנם בתוספת זמן, אבל באלגנטיות. אדידס עם המסר all in or nothing היא אלופת מונדיאל הדיגיטל והכל בזכות הכדור. כדור המונדיאל עוצב על ידי אדידס במהלך ארבע שנים. שיא התהליך היה משאל גולשים ענק בברזיל לבחירת שם. השם הנבחר "ברזוקה" משמעותו - כמה פשוט - ברזילאי.

אדידס הודיעה כי תשקיע חצי מתקציב השיווק שלה בדיגיטל, פי שלוש מבמונדיאל הקודם. המותג בולט עם אינסוף תוכן ויזואלי ומעודד שיתוף במגוון פלטפורמות, ובמיוחד באתר ובאפליקציית 'פיפה'.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מעל הכל, במהלך מבריק ומצחיק, פתחו באדידס עמוד טוויטר רשמי לברזוקה, לא לפני שהצמידו לכדור מצלמת גו-פרו שתעביר עדכוני וידאו מהמנהרה לפני המשחק. העמוד סחף עד כה יותר מ-3 מיליון עוקבים. "המטרה שלנו", אמר מנהל חטיבת הכדורגל ,"היא להיות המותג המדובר ביותר בעולם לטובה במונדיאל הזה". בפוסט שלנו הוא עומד ביעד בגדול. #שאפואדידס.

שגיא חמץ הוא המייסד והמנכ"ל של חברת המדיה החברתית BLINK

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    איש חושב 09/07/2014 17:01
    הגב לתגובה זו
    בכלל לא נותנת חסות רשמית. Nike סיכנה הכל ונתנה בראש לכולן.
  • 1.
    צוחק מהמאמר 09/07/2014 12:34
    הגב לתגובה זו
    הם כנראה יודעים מדוע הם לא בחרו בו כספק.. קחו בערבון מוגבל כל ניתוח שכזה. כל כותב מאמרים בסגנון הזה לא יעיז לכתוב מאמר נגד אחד מהלקוחות שלו..לכן אצלנו במשרד די צחקו שקראו את "הניתוח"..
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.