אדם אבנון
צילום: יח"צ

ניו יורק מחכה להם: שיתוף פעולה ראשון בין איגוד הפרסום הישראלי לאמריקאי

את השת"פ הוביל אדם אבנון, ובמסגרתו תתקיים תחרות קריאייטיב בנושא מיגור הרעב במדינת ישראל בה ישתתפו פרסומאים מקומיים מתחת לגיל 32
משה בנימין | (2)

איגוד חברות הפרסום מישראל חתם על הסכם שיתוף פעולה עם מקבילו בארה"ב, איגוד הפרסום האמריקאי ה-4A'S. במסגרת שיתוף הפעולה יקיימו איגוד חברות הפרסום, "הבצפר" וארגון 'לתת', תחרות קריאייטיב בנושא מיגור הרעב במדינת ישראל, כאשר המצטיין בה יטוס לניו יורק, להשתתף בתחרות האמריקאית תחת הכותרת ADS - advertising do something, שתתקיים ב-4 ביוני בחסות עיריית ניו יורק.

את שיתוף הפעולה הוביל אדם אבנון, מנכ"ל y&r ישראל, האחראי על חטיבת ההשתלמויות וההכשרות מטעם האיגוד יחד עם יגאל בראון מנכ"ל 'הבצפר' ואיגוד חברות הפרסום.

החיבור בין האיגוד המקומי למקבילו בארה"ב הינו חלק ממדיניות איגוד חברות הפרסום לחיזוק המקצוענות של התעשייה, באמצעות העשרת תכניות, התמקדות בקריאייטיב ופיתוח טאלנטים.

ישראל הינה המדינה היחידה מחוץ לארה"ב שתשלח נציג מטעמה לתחרות הקריאייטיב האמריקאית, שתתקיים בהשתתפות 120 אנשי פרסום צעירים עד גיל 32, מכל רחבי ארה"ב, אשר יקבלו בריף לקמפיין שמטרתו מיגור הרעב בניו יורק.

התחרות תחל בשעות הבוקר בעת קבלת הבריף, דרך הרצאות מקצועיות, פרזנטציות לפני צוות השופטים האמריקאי וסיום בטקס גאלה חגיגי של עיריית ניו יורק, בנוכחות אנשי פרסום, תרבות ושחקני קולנוע אמריקאים הנותנים את חסותם לאירוע.

התחרות מיועדת לאנשי קריאייטיב, פלנרים, תקציבאים, אנשי דיגיטל, אנשי מדיה עד גיל 32 בלבד, שעובדים במשרד פרסום החבר באיגוד הפרסום.

הרעיון יכול להיות מוצג כקונספט, אסטרטגיה, רעיון מדיה, רעיון בדיגיטל, או כל רעיון אחר פרסומי/שיווקי אשר יקדם את מטרת הבריף ועונה על הקריטריונים הבאים: מקורי, אפקטיבי, בר יישום ומדיד. על המתמודדים יהא להביא רעיון יצירתי, תוך 24 שעות ולהציג אותו בפני צוות שופטים.

הבריף יינתן ב'בצפר' של חברות הפרסום בנמל תל אביב, ב-26 במאי, בשעה 16:00, בנוכחות נציגי ארגון 'לתת'. על המתמודדים להציג את הרעיונות למחרת, (27.5), בשעה 16:00 מול נציגי ארגון 'לתת', צוות שופטים של האיגוד ומרצים מ'הבצפר'. לכל מועמד יינתנו 3 דקות להציג את הרעיון.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אדם אבנון אישר את הדברים ומסר: "אני שמח שהשיחות והמגעים שניהלנו בתקופה האחרונה עם האיגוד האמריקאי הבשילו לכדי חיבור אסטרטגי שגם הפרסומאים וגם המפרסמים ייהנו ממנו בשנים הקרובות. האירוע הקרוב הוא דוגמה חיה לכך ובקרוב נודיע על מהלכים משותפים נוספים".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    התחיל לעבוד...! (ל"ת)
    גידי 18/05/2014 18:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תחליף את יגאל (ל"ת)
    אדם 18/05/2014 16:51
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.