אדם אבנון גיא בר
צילום: יח"צ

לאחר 2 עשורים עם פוגל: תקציב הפרסום של בנק מרכנתיל עובר ל-y&r

בתום הליך מכרזי שהחל לפני כ-3 חודשים בו התמודדו גם 'פרסום אברהם' ו'פוגל' החליט הבנק לבחור ב-y&r ישראל. במגזר הערבי והחרדי לא בוצע שינוי
משה בנימין | (4)

כ-3 חודשים לאחר שיצא לדרכו ההליך המכרזי על תקציב הפרסום של בנק מרכנתיל, כפי שפורסם לראשונה באייס, בחר הבנק מקבוצת דיסקונט במשרד הפרסום y&r ישראל לזוכה.

בנק 'מרכנתיל' עובד בצמוד ל-4 משרדי פרסום. במגזר הכללי הוא קיבל בשני העשורים האחרונים שירותי פרסום מפוגל אוגילבי, כאשר מערכת היחסים בין המשרד לבנק היא מהוותיקות שיש בענף. במגזר החרדי משמש בולטון פוטנציאל כמשרד הפרסום, במגזר הדתי לאומי מאייש את המשבצת משרד הפרסום אשחר ותקין, ובמגזר הערבי מחזיק מזאוי בתקציב. תקציב הפרסום של הבנק נאמד בכ-2.5 מיליון דולר בפועל, דהיינו כ-9 מיליון שקלים.

בין השאר השתתפו במכרז 'פוגל אוגילבי' שטיפל בתקציב ו'פרסום אברהם'. בבנק הוחלט להשאיר את משרדי הפרסום מתחום המגזר הערבי והחרדי על כנם, ללא שינוי.

אלון בירון, סמנכ"ל החטיבה הקמעונאית בבנק מרכנתיל ציין: "יצאנו למכרז תוך חיפוש אחר שותפים אסטרטגים להובלת תהליך מיתוגו ומיצובו מחדש של הבנק. אנחנו רוצים להודות לכל המשרדים שהציגו מצגות מקצועיות ואיכותיות ושמחים על הבחירה בחברים מ-y&r. מצאנו אנשי מקצוע ושותפים לדרך עמם אנו מצפים להגשים את המטרות שהצבנו לעצמנו בתחום השיווק בשנים הקרובות".

גיא בר, מנכ"ל משותף ב- Y&R ישראל: "היה מכרז מרתק ונהנינו מהאתגר. תודה גדולה להנהלת בנק מרכנתיל. אנו גאים ומאושרים על הבחירה".

בנק 'מרכנתיל' פועל בפריסה ארצית. לבנק 80 סניפים בכל רחבי הארץ והוא מעסיק כ-1,500עובדים. הבנק נמצא בבעלות מלאה של בנק 'דיסקונט', ומספק מגוון רחב של שירותים ללקוחות פרטיים ועסקיים הכוללים: שירותי אשראי, פעילות השקעות, משכנתאות, מט"ח, סח"ח ועוד.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אחת שיודעת 07/05/2014 15:39
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה לזוכה.
  • 2.
    מצחינים 07/05/2014 15:16
    הגב לתגובה זו
    לסגור ודי
  • אמין 07/05/2014 17:47
    הגב לתגובה זו
    אין דבר אמין יותר מ 84 dislike שנעשו באותה השניה כשבפועל הספיקו לקרוא את הכתבה 2 אנשים.
  • 1.
    אני 07/05/2014 13:29
    הגב לתגובה זו
    תפסיקו לגנוב כסף מהעובדים שלכם עם הטריק הרשעי והמטומטם הזה של להכניס את הנסיעות וההבראה כחלק מהברוטו של העובדים ואולי יקרו לכם דברים טובים. בעצם תמותו. וזהו.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.