לא יישבו בשקט בחושך: הרומנים נוקמים באנגלים בסדרת מודעות תיירות ציניות

הבריטים חששו ממתקפת מהגרים רומנים ותכננו קמפיין כנגדם תחת הכותרת: "לא תהנו פה". במקום להיעלב הרומנים השיבו בסדרת מודעות מצחיקה. צפו
משה בנימין | (6)

בזמן שלשכת התיירות בישראל מנסה להגדיל את היקף התיירות הנכנסת באמצעות קמפיין חבר מביא חבר הרומנים מעדיפים לעשות את זה בטכניקה של "חבר מרגיז חבר" עם עקיצה מחויכת.

סדרת מודעות תיירות המכוונות לקהל הבריטי, עלתה לאחרונה תחת הכותרת הייחודית: "אנחנו אולי לא נאהב את בריטניה, אבל אתם תאהבו את רומניה" - We May Not Like Britain, But You ll Love Romania.

הקמפיין מאחוריו עומדים משרד הפרסום הרומני GMP והעיתון הרומני היומי Gandul הוא למעשה קמפיין תשובה חכם לאירועים שהתרחשו בבריטניה בינואר 2013, אז, מתוך חשש למתקפת מהגרים רומנים ובולגרים לתוך בריטניה (כתוצאה מהקלות לאישורי עבודה עבור אזרחי מדינות אלו) תוכנן קמפיין בריטי המופנה אליהם ואף תוכנן להתפרסם ברי רומניה ובולגריה תחת הכותרת: "אתם לא תהנו פה" - You Wont Like It Here.

התגובה הראשונית של הרומנים (כמו גם של הבולגרים) הייתה מן הסתם עלבון לנוכח הכנסת האורחים הלא נעימה של הבריטים, אך במקום לקחת ללב, העיתון ומשרד הפרסום החליטו לפעול עם הראש ולא מהבטן והשיבו לבריטים בקמפיין מתוחכם, ציני, מצחיק וממזרי שמצליח למנף את קבלת הפנים הצוננת.

בסדרת מודעות פרינט מינימליסטיות שמעניקות לשורה הכתובה את הבמה המרכזית החליטו הרומנים לצחוק על המוזרויות והמינוסים של העם הבריטי, ותוך כדי להזכיר להם שברומניה, למרות הדעות הקדומות, יש לא מעט דברים טובים ואטרקטיביים. מודעה אחת כוונה ישירות לעצבים הרגישים של הבריטים בכל הקשור ליורשי העצר, משפחת המלוכה ואהובת הקהל הנסיכה קייט מידלטון. בפוסטר נכתב: "חצי מהנשים שלנו נראות כמו קייט, החצי השני נראה כמו אחותה". במודעה אחרת נכתב: "צ'רלס קנה פה בית ב-2005, ומאז הארי לא צולם בו ערום אפילו פעם אחת". מודעה חביבה נוספת לועגת למזג האוויר הנוראי בבריטניה כשהיא מציינת: "הקיץ כאן נמשך 3 חודשים לא 3 שעות".

הקמפיין עלה לפייסבוק והרומנים אף הגדילו לעשות עם רכישת שלטי חוצות בתוך שטחי אנגליה כדי שהבריטים ברחובות לונדון לא יפספסו את חוש ההומור הרומני.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    יש לך קבב במכנסיים או אתה סתם שמח לראות אותי? (ל"ת)
    מפגש עם רומניה 14/09/2013 10:02
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אור 13/09/2013 17:25
    הגב לתגובה זו
    ממש כך!!! הם נותנים לעצמם פירסומת מעולה ומעודדים את התיירות הנכנסת לרומניה וכך לא הצתרכו לחפש עבודות דחק באנגליה!!! הם ממש פשטו על המדינה ודי!!!!!!!!!!!! לא רוצים יותר מהם או מאחרים!! הם גורמים לחוסר עבודה למקומיים ולירדת רמת השכר!!! שישפרו את דרך העסקים שלהם והמדינה ובאוצרות שלה כעלכה ואז לא יהיה להם צורך לבא לישראל או לכל מקום אחר לחפש עבוד שחורה.... הם גרים גם 15 איש בדירת חדר שינה אחד קטנטונת....
  • 4.
    מודעה שצונזרה 13/09/2013 08:31
    הגב לתגובה זו
    רומניה- גנוב עליה
  • 3.
    פאצ'ה פיצ'ה קוריצה! (ל"ת)
    רונן 12/09/2013 15:29
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מצחיק יאנוש! (ל"ת)
    ננסי 2 12/09/2013 14:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ננסי ברנדס 12/09/2013 14:00
    הגב לתגובה זו
    זה מה שחסר לצנונים האלה, להסתבך עם הרומנים המצחיקים
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.