משאל רחוב אייס
צילום: צילום: אייס TV
TV

לפיד מדלג על התקשורת, ופונה ישירות לציבור: בדקנו מה אתם חושבים על זה

אחרי ההתעסקות ב"ריקי כהן", יצאנו למשאל רחוב בנחלת בנימין כדי לדעת מה הציבור חושב על האובססייה החדשה של הפוליטיקאים. צפו בכתבת הווידאו

מישהו פה לא שמע על ריקי כהן מחדרה? מאז ששר האוצר יאיר לפיד הזכיר את הדמות הפיקטיבית שנושאת את השם הזה, כדי להמחיש את מעמד הביניים, נראה כי אין ריקי כהן בישראל שלא עלתה לשידור או רואיינה לעיתון או לאתרי האינטרנט.

אבל באמצעות "ריקי כהן" עלתה סוגיה נוספת לדיון: הפוליטיקאים הפכו לאובססיביים בכל הנוגע לרשתות החברתיות. אין בוקר שלפיד לא מפייבסק את דעתו, כולל למשל אתמול בנושא העלאת שכר הלימוד לסטודנטים, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט לא מפגר הרבה מאחוריו, וגם ראש הממשלה נתניהו לא בוחל באמצעים.

אז מה הציבור חושב על זה, על אותה אובססיביות לפייסבוק או לטוויטר, לשיחה הישירה עם הציבור, לדילוג הזה מעל ראשה של התקשורת הממוסדת? צוות אייס, סיגל נפתלי-קסל והצלם גילי מייזלר, יצאו למדרחוב נחלת בנימין כדי לקבל תשובות.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    מרווין 11/04/2013 21:26
    הגב לתגובה זו
    מה לגבי האנשים שאין להם פייסבוק? סחי על הפראדה
  • 6.
    (ל"ת)
    נכון ! 11/04/2013 09:47
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    יואב 11/04/2013 09:17
    הגב לתגובה זו
    לא מצליח להבין למה אוהבים את יאיר לפיד, הוא מפחיד אותי
  • 4.
    טל 10/04/2013 18:00
    הגב לתגובה זו
    העיתונות מתה מזמן למה להאשים את הפייסבוק
  • 3.
    גלעד 10/04/2013 15:52
    הגב לתגובה זו
    הוא כל היום כותב בפיוסבוק ואז מוצאים לו טעויות. אולי עדיף לו להפסיק עם זה
  • 2.
    ל-1 10/04/2013 14:49
    הגב לתגובה זו
    אז כנראה שאתה צריך...
  • 1.
    תקשורת מסריחה- מי צריך אותם בכלל... (ל"ת)
    תקשורת מסריחה 10/04/2013 14:39
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.