ניב חורש זיו קורן
צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

הבעת אמון בדור הבא: ניב חורש וזיו קורן מונו למנכ"לים משותפים בראובני פרידן

חורש וקורן קודמו לאחר ששימשו בשנתיים וחצי החולפות כמשנים למנכ"ל. משה ראובני ואודי פרידן האריכו חוזיהם מול IPG העולמית וישמשו כיו"רים פעילים
משה בנימין | (23)

דור ההמשך במשרד הפרסום ראובני פרידן IPG - ניב חורש וזיו קורן, מקבלים את מפתחות הניהול מידי משה ראובני ואודי פרידן וישמשו מעתה כמנכ"לים משותפים של משרד הפרסום.

בהתאם למגמה הטבעית של חילופי הדורות בתעשיית הפרסום, גם בראובני פרידן הכינו בשנים האחרונות את הקרקע ליום שאחרי, וניתן לומר שעשו זאת בהצלחה. חורש וקורן ששימשו בשנתיים וחצי החולפות כמשנים למנכ"ל זוכים להבעת האמון מצד מייסדי המשרד לאור הצמיחה המרשימה של המשרד בשנים האחרונות.

משה ראובני ואודי פרידן, מייסדי המשרד שמניותיו נרכשו לפני מספר שנים על ידי קבוצת IPG העולמית האריכו ב-5 שנים את החוזה שלהם מול חברת האחזקת הבינלאומית וישמשו כיו"ר פעילים.

לדברי משה ראובני: "ניב חורש וזיו קורן הם מרכיב אינטגרלי ב-D.N.A של ראובני פרידן ומסמנים התפתחות והתחדשות מבלי לזנוח את ערכי היסוד עליהם אודי ואני הקמנו את המשרד. יש להם את כל מה שצריך בשביל להוביל ולהצליח ואנחנו כאן כדי לעזור".

שותפו, אודי פרידן אומר: "השלמנו כעת את המהפכה שהתחלנו במשרד ב-2009. אני חושב שזיו קורן וניב חורש, כל אחד לחוד ושניהם ביחד, הם מהפרסומאים הטובים ביותר בישראל שהוכיחו את עצמם במבחן המציאות. לרביעייה משה ראובני, אודי פרידן, ניב חורש וזיו קורן יש קסם וכוח מיוחד ויחד עם שאר מנהלי ועובדי המשרד צפוי לנו המשך מרתק".

חורש וקורן ימשיכו להוביל כפרסומאים הבכירים את עבודת הלקוחות במשרד. בנוסף יהיו אחראים על עבודת ההנהלה, הגדרת יעדי המשרד וקביעת האסטרטגיה העסקית. במקביל למינוי חתמו חורש וקורן על חוזה ל-5 שנים מול בעלי המשרד אודי פרידן, משה ראובני ו-IPG השולטת בכ-75% ממניות המשרד. פרידן וראובני ימשיכו לתפקד כיושבי ראש פעילים. במסגרת תפקידם יהיו אחראים על המשך הפיתוח העיסקי, הקשר מול IPG העולמית והמשך פיתוח מתודות אסטרטגיות וקריאייטיביות של משרד הפרסום.

תנופת הקריאייטיב והאסטרטגיה של ראובני פרידן הובילה את המשרד להישגים בולטים. ב-3 השנים האחרונות הצטרפו למשרד 13 לקוחות חדשים. התקציב הבולט האחרון בו זכה היה הוט מובייל עליו התמודדו גם יהושע TBWA ושלמור אבנון עמיחי Y&R ישראל.

התקציב שהצליח יותר מכל למתג את ראובני פרידן כמשרד עם אג'נדה אסטרטגית-שיווקית מובהקת היה בנק "מזרחי-טפחות" על בסיס הקמפיין המצליח "להעביר את דביר". בנוסף, אפשר לציין לחיוב את הפעילות ל'כללית' כ"הכי טובה למשפחה" באמצעות שפת חמודי, התמיכה ב'קסטרו' כמותג אופנה מוביל בישראל, וכן, קמפיין ה"סקפטיות" המצליח לחברת MSD.

בשנים האחרונות זכה המשרד להצלחה בעיקר בתחרות ה-EFFIE למהלכי שיווק אפקטיביים. בכללם 3 פרסי EFFIE PLATINIUM עבור בניית מותגים לאורך זמן, ו-3 זכיות נוספות עבור קמפיין השנה.

ניב חורש (38), החל את דרכו בעולם הפרסום לפני 14 שנים. לפני כ-6 שנים, לאחר תקופות ארוכות בגליקמן נטלר סמסונוב ובבאומן בר ריבנאי, החל את הקדנציה בראובני פרידן IPG. בראשית דרכו פעל חורש כסמנכ"ל הקריאייטיב למשך 3 שנים ולאחר מכן עבר לתחום ניהול הלקוחות, ומונה למשנה למנכ"ל. חורש אחראי על מספר תקציבים בולטים, ביניהם ויסוצקי, יוניליוור, יפאורה, ג'ונסון, סימילאק ועוד. הערך המוסף שלו עבור המשרד הוא בתחום הסלולר. בעברו עבד עם אורנג', סלקום ופלאפון, ובימים אלה אחראי על תקציבי הוט מובייל והוט.

זיו קורן (33), הוא בעל 10 שנות נסיון בעולם הפרסום, מתוכן 4 שנים בראובני פרידן IPG. קורן שימש בעבר כסמנכ"ל קריאייטיב בזרמון גולדמן, לאחר מכן הקים את - D9 חברה המתמחה ביצירתיות בשיווק, ושימשה כחממה ליצירת רעיונות עבור חברות ישראליות ובינלאומיות (כדוגמת Virgin Mobile). בשלוש השנים האחרונות משמש קורן כמשנה למנכ"ל, ואחראי על תקציבים מובילים כדוגמת מזרחי טפחות, מי עדן, אלבר, עוף טוב, רכבת ישראל ועוד רבים. הדגש של קורן בא לידי ביטוי בתחום האופנה. הוא חתום על כל הקמפיינים של קסטרו בשנים האחרונות וכן על הקמפיינים שבנו את המותג פוקס בישראל.

תגובות לכתבה(23):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 18.
    פאני 01/02/2013 15:58
    הגב לתגובה זו
    זיו היקר מזל טוב וכל הכבוד ילד מוכשר מאחלים לך בהצלחה , איזה נחת וגאווה להוריך ולסובבים אותך , המשך צמיחה ועשייה מוצלחים
  • 17.
    המשרד הזה כל כך משעמם שאפילו תגובות אין (ל"ת)
    צודק 30/01/2013 19:58
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    אביבה ויורם זהר 30/01/2013 19:07
    הגב לתגובה זו
    זיו כיף לקבל את הבשורה על קידומך וקידום חברך שתמשיך להצליח השמיים הם הגבול.
  • 15.
    בהצלחה זיו וניב! תמשיכו לצמוח ולהצליח. (ל"ת)
    שרון 30/01/2013 18:28
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    אריאל 30/01/2013 14:47
    הגב לתגובה זו
    יאללה תפרגנו קצת ואם לא בא לכם לפרגן תשתקו. מה דחוף לכם להשמיץ בעילום שם. טרנד משמיץ בעילום שם יצא מהאופנה לפני עשר שנים. מצד שני כל עולם הפרסום נתקע כנראה לפני עשר שנים. בהצלחה!
  • עילום שם 30/01/2013 20:37
    הגב לתגובה זו
    לך תעביר את דביר ותעשה עוד קריאיטיב גרוע בראובני או יותר נכון אל תעשה כי 'קריאיטיב זה לא טוב.' זה מה שאתם מספרים ללקוחות שלכם. במו אוזניי שמעתי
  • אריאל 31/01/2013 10:23
    מעניין אותי איך הבנת מהתגובה שלי שאני עובד בראובני. אני לא. למעשה אני לא עובד בפרסום כבר המון זמן. אני לא בפרסום בגלל הרבה סיבות, בין השאר בגלל אנשים טיפשים כמוך שעסוקים בלטנף על כולם אבל כנראה שתיק העבודות שלהם ריק.
  • 13.
    ערכי היסוד עליהם אודי ואני הקמנו את המשרד... (ל"ת)
    תקציבאית 30/01/2013 14:35
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    כל הכבוד. ניב, בהצלחה! הדרך שלך מעוררת השראה (ל"ת)
    מיכל 30/01/2013 12:51
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    יותר גרועים משני הזקנים של החבובות (ל"ת)
    מיס פיגי 30/01/2013 12:35
    הגב לתגובה זו
  • לא סתם בחרת להזדהות בכינוי מיס פיגי... (ל"ת)
    מעין 31/01/2013 11:00
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    פחחחחח 30/01/2013 12:34
    הגב לתגובה זו
    לאנשים שמאמינים כל פעם שנותנים להם עוד טיטל ריק לחלוטין, ומכיוון שהם כבר מזמן לא קריאיטיב, נשאר רק להמציא שטויות.
  • 9.
    יבורי 30/01/2013 12:30
    הגב לתגובה זו
    ככה מעבירים מושכות כמו שצריך. יו"רים מייסדים פעילים ומנכ"לים צעירים. מקאן עשו את זה עם אילן, גיתם עם מיכל, יורם עם יוסי. בשונה מהנטישה של הבעלים בשלמור, כאן זה בהחלט עשוי לעבוד היות ובנוסף להכול היתה תקופת חפיפה ובניית 'שם' ארוכה. ראובני למרבה ההפתעה בתקופה מאוד יפה. בהצלחה לחברים הצעירים.
  • 8.
    כל הכבוד - מינויים מצוינים! (ל"ת)
    רונן 30/01/2013 12:26
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    לימד אותי הרבה בתחילת דרכי. בהצלחה גבר (ל"ת)
    ניב חורש תותח על חלל 30/01/2013 11:42
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ניבסקר-בהצלחה. מגיע לך (ל"ת)
    הדס 30/01/2013 11:08
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    פרסומאי בדימוס 30/01/2013 11:04
    הגב לתגובה זו
    אכן מינוי ראוי
  • 4.
    קוראל 30/01/2013 11:03
    הגב לתגובה זו
    זיו קורן הוא מומחה עולמי ״להשראה״ מיוטיוב. יש לו כבר לפחות שלושים ״השראות״ ברזומה בזרמון וראובני ניב חורש הוא בכיר הקריאייטיב הרדוד והנמוך בארץ. זה שממאיס עליכם את הברייק פרסומות השתלם לכם בסוף
  • עינת 30/01/2013 12:50
    הגב לתגובה זו
    תוכן תגובתך מסגיר כותב/ת מתושכל/ת שהקנאה בוערת בנשמתו ובידו , חבל על בריאותך...
  • (ל"ת)
    מרמור קשה ביותר... 30/01/2013 14:02
  • 3.
    בהצלחה חברים (ל"ת)
    ארלוזורוב 30/01/2013 11:00
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מישי 30/01/2013 10:57
    הגב לתגובה זו
    אני מכירה את זיו קורן כשהתחיל כקופי מתחיל בזרמון :) כיף לשמוע שהוא גדל להיות תותח . בחור מקסים ונעים הליכות (וחתיך)! שיהיה לך בהצלחה זיו זיו!
  • 1.
    דנה 30/01/2013 10:28
    הגב לתגובה זו
    שני בחורים מקצועיים ותותחים! בהצלחה!
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.