רבעון מוצלח לביטוח ישיר: זינוק של 87% ברווח הכולל
ביטוח ישיר מסכמת את הרבעון השני של 2024 עם רווח כולל של כ-65 מיליון שקל - זינוק של כ-87% לעומת הרבעון המקביל ב-2023. מדובר בשיפור ניכר בביצועים העסקיים של החברה, שמתבטא בכל הפרמטרים המרכזיים, ובראשם עלייה בהיקף הפרמיות, רווחיות גבוהה ותשואה להון מרשימה.
במהלך הרבעון החולף רשמה ביטוח ישיר עלייה של כ-25% בהיקף הפרמיות ברוטו, שהסתכמו בכ-876 מיליון שקל. העלייה המשמעותית נובעת מצמיחה בכל ענפי הפעילות של החברה, לרבות ביטוחי רכב, דירה, חיים ובריאות. המותג ׳9׳ שהושק, תרם אף הוא לעלייה במספר הלקוחות ובהיקף הפרמיות בענף הרכב, שצמח בכ-39%.
הפרמיות שהורווחו ברוטו מעסקי ביטוח כללי צמחו ברבעון בכ-32%, והסתכמו בכ-712 מיליון שקל - עלייה ניכרת לעומת התקופה המקבילה אשתקד. זאת בעיקר בזכות התאמת תעריפים לסיכון וכניסה מוגברת של לקוחות חדשים. בנוסף, תחום ביטוח חיים רשם צמיחה של כ-2% בהכנסות ברבעון זה, והפרמיות בתחום הבריאות צמחו בכ-10% במוצרים כמו ביטוח מחלות קשות והוצאות רפואיות.
למרות התוצאות המרשימות, החברה גם מתמודדת עם אתגרים מורכבים. בין היתר, יש עלייה בהיקף גניבות הרכב ובמחירי החלפים, המובילים להוצאות מוגברות. בנוסף, ההכנסות מהשקעות נטו ירדו בכ-28% לעומת הרבעון המקביל, בשל תנאי השוק הפיננסי. עם זאת, החברה הצליחה לשמור על רווחיות גבוהה הודות לשיפור בתוצאות החיתום בענפי הביטוח ובזכות מהלכים אסטרטגיים שהתבצעו בשנים האחרונות.
- ביטוח ישיר: רווח של 80 מ' שקל ברבעון; תשואה להון של 33%
- ביטוח ישיר רשמה רווח של 150 מ' ש' ב-2023; 49 מ' ש' ברבעון הרביעי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאור הביצועים שרשמה, החברה הודיעה גם על חלוקת דיבידנד בסכום כולל של 55 מיליון שקל, שיתווסף לדיבידנד בסך של 30 מיליון שקל שחולק במאי האחרון. הדיבידנדים משקפים כ-73% מרווחי המחצית הראשונה של השנה. התשואה להון של ביטוח ישיר ברבעון זה הגיעה לכ-28% במונחים שנתיים.
מנכ"ל ביטוח ישיר, קובי הבר, מסר כי, "התוצאות שאנו מציגים הן תוצר של תכנון מדויק ויישום מהלכים אסטרטגיים שהובלנו בשנים האחרונות בתחומי החיתום, התמחור, התביעות והשיווק.
- 4.תבדקו חברות נוספות 11/09/2024 08:45הגב לתגובה זואני בדקתי הכי יקרים בשוק זה ביטוח ישיר בדוק עשיתי בדיקות מקיפות מספר פעמים כולל תנאי הפוליסות
- 3.YL 28/08/2024 20:24הגב לתגובה זוחייב לציין שלא יצא לי לממש פוליסה וטוב שכך אבל הכי זולים
- 2.ג. 26/08/2024 11:38הגב לתגובה זוחברה נוראית. מרשים לעצמם להתקשר ללקוח 50 פעמים ביום גם כשהוא לא יכול לענות. אין בושה.
- 1.חברה הוגנת 26/08/2024 10:51הגב לתגובה זושומר כספו ירחק
רטיבות בתקרה נזילה (רשתות)27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל הדירה
בית המשפט בהרצליה קבע: שירביט ונץ התרשלו בטיפול בנזק - "הותירו את התובע בן ערובה למחלוקות ביניהן"
פסק דין תקדימי שניתן בבית משפט השלום בהרצליה חושף את הכשלים החמורים בטיפול של חברות הביטוח בנזקי מים. השופטת הבכירה הדסה אסיף קבעה כי חברת הביטוח שירביט וחברת ניהול התביעות נץ התרשלו בטיפול בנזילה בביתו של אהרון אזון, וחייבה אותן לפצותו בסכום כולל של למעלה מ-100 אלף שקל.
המקרה המדובר החל באפריל 2019, כאשר אזון הבחין בהתנפחות של קיר בחדר המזווה וסימני טפטוף מים. מה שהיה אמור להיות תיקון פשוט הפך למסע ייסורים של חמישה חודשים, במהלכם ביקרו בעלי מקצוע שונים בביתו לא פחות מ-27 פעמים, כאשר כל ביקור נמשך כשלוש שעות.
"אתר בנייה במקום בית" - התובע מתאר חודשים של טרטור
בפסק הדין מצטטת השופטת אסיף את עדותו של התובע, שתיאר כיצד "כל ביקור של בעל מקצוע פגע בשגרת המשפחה, וגרם לו לעגמת נפש ואף לאובדן שעות עבודה לא מועטות". התובע כינה את תנאי המגורים בתקופה זו כ"אתר בנייה", ותיאר את "הצורך בריקון דליי מים שנצברו במזווה במשך תקופה ממושכת, השבתת חדר האמבטיה ששירת 4 נפשות לרבות תינוקת ואשר כלל את האמבטיה היחידה בבית".
הנתון המדהים ביותר עולה מהפער הזמנים: בעוד הקריאה הראשונה לטיפול בנזילה נעשתה ב-15 באפריל 2019, רק ב-1 באוגוסט - כשלושה וחצי חודשים לאחר מכן - הוזמנה לראשונה חברת מדיטסט, המתמחה באיתור נזילות. השופטת קבעה כי "פער זמנים משמעותי זה מעיד על טיפול רשלני ומתמשך מצד הנתבעות".
- רוטשטיין תפצה רוכשי דירה - אך לא על הג'קוזי
- המוכר סיפר על הרטיבות - למה יפצה בכל זאת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחת הטענות המרכזיות של חברת נץ הייתה שהיא שימשה רק כמתאמת בין השרברבים לבין המבוטח. אולם השופטת דחתה טענה זו נחרצות, תוך שהיא מצטטת מההסכם בין שירביט לנץ: "חברת הניהול מתחייבת שהשירותים שיינתנו על ידה לפי הסכם זה ונספחיו יהיו מהירים, יעילים ואדיבים, באיכות וברמה מקצועית גבוהה".
