U2 בונו
צילום: צילום מסך

UBQ Materials גייסה 170 מ' ד'; בין המשקיעים: בונו

פיתוח החברה ממיר פסולת ביתית שלרוב עוברת להטמנה או מושלכת ללא פיקוח לחומר תרמו-פלסטי ידידותי לסביבה שחוסך בפליטות פחמן דו חמצני. בחברה לא חשפו את השווי לפיו נעשה הגיוס וגם לא את הסכום המגויס עד כה מאז ההקמה
איתי פת-יה |

הסטארט אפ UBQ Materials שממיר פסולת ביתית לתחליף פלסטיק השלים גיוס של 170 מיליון דולר בהובלת TPG ובהשתתפות Battery Ventures ו-M&G’s Catalyst הבריטית. בחברה חושפים כי בין משקיעיה נמנה גם בונו, סולן להקת U2. עם זאת, לא נחשף הסכום המגויס עד כה - וגם לא השווי לפיו נעשה הגיוס. לרוב החברות לא מספקות פרטים אלו כשהשווי נמוך יחסית.

UBQ Materials קולטת פסולת ביתית מעורבת שחלקה לא ניתן למיחזור בדרכים קונבנציונליים, כולל שאריות מזון, פלסטיקים מעורבים, קרטון, נייר ומוצרים הגיינים והופכת אותה ל-UBQ, החומר התרמו-פלסטי הירוק בעולם.  לפי החברה 2 מיליארד טונות של אשפה מסוג זה מדי שנה מגיעה למטמנות או מושלכת ללא פיקוח - וזהו הגורם השלישי לפליטת מתאן מפעילות אנושית.

 

בואו לבחור את איש השנה שלכם: דירוג אנשי השנה של ביזפורטל יוצא לדרך - הצביעו והשפיעו- האם זה יהיה ראסל אלוונגר, מנכ"ל טאואר שמוביל בבית שלו? (להצבעה לחצו כאן)
 

התוצר הסופי, המוגן בפטנט, משמש לייצור מוצרי פלסטיק רבים בתחום הלוגיסטיקה, בניה, תעשיית הרכב, קמעונאות ואף הדפסות תלת מימד. ​לטענת החברה, כל טון שהיא מייצרת חוסך עד 12 טון של פליטת פחמן דו חמצני לאורך 20 שנה. בין לקוחותיה נמנות מרצדס בנז, Mainetti ו-Arcos Dorados הזכיינית של מקדונלדס באמריקה הלטינית, כתר פלסטיק וכרמל אולפינים מקבוצת בזן -1.88% .

החברה נמצאת בשלבי הקמת מפעל חדש בהולנד שצפוי להתחיל לפעול בעוד כשנה. אתר היצור הנוכחי בקיבוץ צאלים ימשיך את פעילותו המסחרית וירחיב את המחקר והפיתוח של חומרים מתקדמים חדשים, כל אלה באמצעות הסכום המגויס.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיות

דפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם

הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת,  אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים

רן קידר |
נושאים בכתבה AI אינטרנט

המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות. 

עם זאת, למרות שכרגע הם אינם תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.

דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.

מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד. 

במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך, אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.