U2 בונו
צילום: צילום מסך

UBQ Materials גייסה 170 מ' ד'; בין המשקיעים: בונו

פיתוח החברה ממיר פסולת ביתית שלרוב עוברת להטמנה או מושלכת ללא פיקוח לחומר תרמו-פלסטי ידידותי לסביבה שחוסך בפליטות פחמן דו חמצני. בחברה לא חשפו את השווי לפיו נעשה הגיוס וגם לא את הסכום המגויס עד כה מאז ההקמה
איתי פת-יה |

הסטארט אפ UBQ Materials שממיר פסולת ביתית לתחליף פלסטיק השלים גיוס של 170 מיליון דולר בהובלת TPG ובהשתתפות Battery Ventures ו-M&G’s Catalyst הבריטית. בחברה חושפים כי בין משקיעיה נמנה גם בונו, סולן להקת U2. עם זאת, לא נחשף הסכום המגויס עד כה - וגם לא השווי לפיו נעשה הגיוס. לרוב החברות לא מספקות פרטים אלו כשהשווי נמוך יחסית.

UBQ Materials קולטת פסולת ביתית מעורבת שחלקה לא ניתן למיחזור בדרכים קונבנציונליים, כולל שאריות מזון, פלסטיקים מעורבים, קרטון, נייר ומוצרים הגיינים והופכת אותה ל-UBQ, החומר התרמו-פלסטי הירוק בעולם.  לפי החברה 2 מיליארד טונות של אשפה מסוג זה מדי שנה מגיעה למטמנות או מושלכת ללא פיקוח - וזהו הגורם השלישי לפליטת מתאן מפעילות אנושית.

 

בואו לבחור את איש השנה שלכם: דירוג אנשי השנה של ביזפורטל יוצא לדרך - הצביעו והשפיעו- האם זה יהיה ראסל אלוונגר, מנכ"ל טאואר שמוביל בבית שלו? (להצבעה לחצו כאן)
 

התוצר הסופי, המוגן בפטנט, משמש לייצור מוצרי פלסטיק רבים בתחום הלוגיסטיקה, בניה, תעשיית הרכב, קמעונאות ואף הדפסות תלת מימד. ​לטענת החברה, כל טון שהיא מייצרת חוסך עד 12 טון של פליטת פחמן דו חמצני לאורך 20 שנה. בין לקוחותיה נמנות מרצדס בנז, Mainetti ו-Arcos Dorados הזכיינית של מקדונלדס באמריקה הלטינית, כתר פלסטיק וכרמל אולפינים מקבוצת בזן 2.73% .

החברה נמצאת בשלבי הקמת מפעל חדש בהולנד שצפוי להתחיל לפעול בעוד כשנה. אתר היצור הנוכחי בקיבוץ צאלים ימשיך את פעילותו המסחרית וירחיב את המחקר והפיתוח של חומרים מתקדמים חדשים, כל אלה באמצעות הסכום המגויס.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פאלו אלטופאלו אלטו

פאלו אלטו עם תחזית סייבר בעידן ה-AI: שנת 2026 תהיה "שנת המגן"

החברה מזהירה מפני נקודת מפנה חסרת תקדים בעולמות הסייבר: מצד אחד מתקפות AI מואצות, משבר אמון בנתונים, אחריות משפטית חדשה ומרוץ קוונטי; מהצד השני, עליית היכולות המגנות שהופכות את 2026 לשנה שבה ההגנה צפויה לעקוף את ההתקפה

רן קידר |

ענקית אבטחת הסייבר הבינלאומית פאלו אלטו Palo Alto Networks -0.94%  מפרסמת את תחזיות הסייבר לשנת 2026, ומזהירה מפני שנה שתסמן נקודת מפנה דרמטית בהגנת המידע הארגוני. על פי החברה, 2026 תהיה "שנת המגן", כלומר השנה בה יכולות הגנה מונעות בינה מלאכותית יטו לראשונה את מאזן הכוחות לטובת המגינים.

בעוד שסוכני AI אוטונומיים הופכים לחלק בלתי נפרד מכוח העבודה הארגוני, ולעיתים אף עולים במספרם על עובדים אנושיים, מתקפות הסייבר הופכות מהירות, חמקמקות ומבוססות מודלים מתקדמים של למידה. תוקפים ומשתמשים זדוניים מאמצים בינה מלאכותית להגברת היקף המתקפות ולניצול חולשות חדשות בסביבה הדיגיטלית. מנגד, הגנות מבוססות AI מתחילות לייצר פריצת דרך: קיצור משמעותי של זמני תגובה, הפחתת מורכבות ויכולת לזהות ולנטרל סיכונים בזמן אמת.

"הטמעת הבינה המלאכותית מגדירה מחדש את סיכוני הסייבר, אך ההזדמנות האמיתית נמצאת דווקא בצד ההגנה”. מסבירה ונדי ויטמור, ראש תחום אבטחת מודיעין בפאלו אלטו נטוורקס. “התוקפים משתמשים ב-AI כדי להרחיב ולהאיץ מתקפות על כוח עבודה היברידי, שבו סוכנים אוטונומיים כבר עולים במספרם על בני אדם ביחס מדהים של 1:82. על הצד המגן להשיב באותה מהירות, באמצעות הגנה פרואקטיבית, חכמה ומונעת. זהו שינוי פרדיגמה הכרחי, שמאפשר לארגונים לא רק להגן על עצמם טוב יותר, אלא גם להאיץ את החדשנות שלהם בבטחה.”

על רקע השינויים העמוקים הללו, פרסמה פאלו אלטו נטוורקס את שש התחזיות המרכזיות שיעצבו את אסטרטגיות הסייבר של ארגונים בשנת 2026 - החל מהתפרצות מתקפות זהות מבוססות AI ועד לעליית האחריות המשפטית סביב שימוש בטכנולוגיות אוטונומיות.

התחזיות המרכזיות של פאלו אלטו נטוורקס לשנת 2026

עידן חדש בהונאת זהות: זיופים מבוססי-AI יהפכו לבלתי ניתנים לזיהוי 

גימיני 3 גוגלגימיני 3 גוגל

גוגל משיקה את Gemini 3 ומשלבת אותו מיידית במנוע החיפוש

המודל החדש מציע הבנה מולטימודלית משופרת, סוכן אוטונומי לביצוע משימות מורכבות, וממשק חיפוש עשיר יותר וכל זה זמין מהיום למאות מיליוני משתמשים ומפתחים.

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה Gemini

גוגל השיקה את Gemini 3, הדור החדש של מודל הבינה המלאכותית שלה ובמקום להשיק מודל שמוצג לעיתונאים ונעלם לכמה חודשים עד שהמוצרים של החברה מתחילים לאמץ אותו, הפעם גוגל שילבה את Gemini 3 כבר מהשנייה הראשונה בתוך המוצרים הכי רווחיים שלה ובראשם מנוע החיפוש.


במשך תקופה ארוכה דיברו בחברה על יכולות המודלים, על מדדים בתחרויות פנימיות ועל מבחני ביצועים שמעידים על שיפור. בשוק, לעומת זאת, רוצים לראות כסף. המשקיעים מסתכלים על AI לא כעל תחרות טכנולוגית אקדמית אלא כעל שורת הכנסות חדשה. גוגל מבינה את זה היטב, ולכן דואגת הפעם להציג מודל שכבר משרת מאות מיליוני משתמשים ולא מודל שנמצא “בדרך לשוק”.





מתקרבים ל״עוזר אוניברסלי״

לצד החיפוש, גוגל מציגה פיצ׳רים שקרובים יותר לעולם שבו מודלים כבר לא רק “עונים על שאלות”, אלא מבצעים משימות במקום המשתמש. Gemini Agent הוא הדוגמה לזה. הכלי מסוגל לטפל במשימות מורכבות כמו סידור תיבת אימייל, הזמנת טיסה או ניהול לו״ז. זהו עוד צעד לקראת “עוזר אוניברסלי” - חזון שמלווה את גוגל כבר שנים, אך הפעם מקבל צורה מוחשית.

גם באפליקציית Gemini בוצעו שינויים משמעותיים. גוגל מבינה שהמשתמשים מצפים למענה שלא נראה כמו קובץ טקסט ישן, אלא כמו ממשק מסודר, אינטראקטיבי ומדויק יותר. לכן האפליקציה עברה עיצוב מחדש, עם אפשרות להציג תשובות במבנה הדומה לאתר אינטרנט, כולל רכיבים ויזואליים ואינטראקטיביים. זה צפוי להשפיע במיוחד על עולם יצרני התוכן, שמגלים יותר ויותר שגוגל הופכת לתווך המרכזי בין משתמש למידע, לעיתים על חשבונם.


“סוכני תוכנה אוטונומיים”