ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

דקות של פאניקה: הנאסד"ק נסחר בנפילה של עד 2.9% ברקע לאזהרה מצד גולדמן

אפל הובילה את המפולת. ציוץ של סוחר השורט אנדרו לפט הצית התרסקות במניית NVDA ותידלק את המגמה
ירידות, צילום: Getty images Israel
זו הייתה מפולת יומית במניות ענקיות הטכנולוגיה בוול סטריט. מדד הנאסד"ק סגר בנפילה של 1.8% לאחר שכבר נסחר לקראת הסגירה בנפילה של 2.9%. מדד הנאסד"ק 100 צלל 2.45% אחרי שכבר נסחר בירידות של מעל 3%. הסיבה המרכזית לכל הפאניקה ששטף את המשקיעים בוול סטריט הייתה סקירה שהוציאו בגולדמן זאקס לפיה הסיבות שהובילו את מניות ה-FANG לראלי גדול לשיא כל הזמנים, עלולות להתהפך ולשלוח את המניות הללו למהלך ירידות חריף. מדובר בפייסבוק, אמזון, נטפליקס וגוגל שהוגדרו כחברות טכנו' בצמיחה מהירה. אליהן ניתן גם לצרף את אפל, בטח אם מסתכלים על ביצועי המניה..
שימו לב למספרים היום: אפל צללה 3.88% לאחר שכבר נסחרה בירידות של מעל 5%. פייסבוק איבדה 3.3%, אמזון איבדה 3.2% ומיקרוסופט איבדה 2.3%. בגולדמן זאקס כתבו היום כך: "אנחנו מאמינים כי התנודתיות הנמוכה במניות הללו מובילה אנשים להעריך בחסר את הסיכונים הקשורים לאותן חברות, כגון חשיפה מחזורית, סיכוני רגולציה והגבלות על תחרותיות. החשש הוא שאירוע שייצור קפיצה בתנודתיות ידחוף את אותם משקיעים החוצה".
עוד ציינו בגולדמן כי המסחר במניות הללו מתחיל להידמות למסחר במניות הטכנולוגיה הגדולות לפני התפוצצות בועת הדוט.קום. לטענתם, מניות הטכנולוגיה כיום הן בעלות יתרונות של תזרים מזומנים, שווי מזומנים ויתרות מזומנים על פני חמשת המניות הגדולות של בועת הדוט.קום אבל הקבוצה הנוכחית אינה רווחית כפי שהיו אותן מניות דאז - שנייה לפני שהבועה התפוצצה למשקיעים בפרצוף בשנת 2000.
דבר נוסף שתידלק את הנפילות במניות הטכנולוגיה היה ציוץ של סוחר השורט אנדרו לפט מסיטרון לפיו מניית NVDA הפכה לקזינו ושהמחיר שלה צריך להיות 130 דולר. המניה צללה 6.5% במחזור ענק (אחרי שכבר נסחרה בירידה של 11% במהלך היום) למחיר של 149 דולר ושווי שוק של 95 מיליארד דולר.
נציין כי מניות אפל, פייסבוק ואמזון עלו לפחות 30% מתחילת השנה כ"א. עוד נציין כי מדד הנאסד"ק 100 נסחר כיום במכפיל 26 ובכך הוא פתח את הפער הגדול ביותר ממכפיל ה-S&P500 מאז סוף 2015.
בתוך כך, מחקר של בנק אוף אמריקה מאתמול, הראה כי סקטור הטכנולוגיה הפך להיות המשמעותי ביותר מבחינת משקל בתוך המדדים בשיעורים הכי גבוהים שהוא היה אי פעם. חמש החברות המוזכרות מהוות כבר שיעור של 13% מתוך מדד ה-S&P 500.
תגובות לכתבה(22):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    כאשר
    תמיד 11/06/2017 11:24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    החברה אומרים עליות עליות ... זה סימן רע כי אין כסף על הריצפה ולא קוטפים מהעץ מה זה מכונה להדפסת כסף? אשכרה בלוף
    סגור
  • 18.
    בסוף
    תמיד 11/06/2017 11:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    השקר מתגלה הכרישים יברחו עמך יתבוסס בבוץ ככה כל הזמן בורסה זה קאזינו להמונים
    סגור
  • 17.
    הדוחות בלוף
    חברה זה יגיע 11/06/2017 10:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למה? החברות מחזיקות מניות שלהן במאות מליארד דולרים זה אשכרה וויסות לנפח רווחים
    סגור
  • 16.
    עניין של זמן
    חברה זה יגיע 11/06/2017 10:34
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תחילה סתם ירידות אחר יתפתח לפאניקה באדיבות התקשורת אין גרוע מפאניקה יש כאן וויסות המניות הללו הסוף בכי
    סגור
  • 15.
    שאלה למבינים - כמה המעוף פותח ביום ראשון ? (ל"ת)
    המתחזה 11/06/2017 01:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    כבר מתחילת מאי צייצתי לפחות 30 פעם ש AAPL תתרסק..
    דונאלד 10/06/2017 18:29
    הגב לתגובה זו
    1 5
    אבל אף אחד לא שם עלי כי אני ידוע כמצייץ סידרתי...ציוץ חדש נא לרשום לפניכם יום ב הקרוב 12 ליוני מדד נאסד"ק יעלה חזק וגם מניית AAPL תעלה... סוף ציוץ...!!!
    סגור
  • 13.
    עד שהחרא לא צף לא יוצאים
    משקיע 10/06/2017 16:21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מפולת תהיה רק אחרי שכל הצואה תצא ולא דקה לפני והיא לא יצאה חברים
    סגור
  • 12.
    בספורטל מחזיק את אייל גרביץ וכך זה עובד
    אבי 10/06/2017 15:55
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הם קונים מניות ואייל ממליץ לכם לאחר שהם קנו הם רוצים לעשות קופה על חשבנכם וכך זה עובד בגלל הציבור תמיד יפסיד כסף והציבור חשב שאייל ממליץ טוב הוא הנתרסט לתבת ביספרטל אני
    סגור
  • 11.
    nvda
    שלמי 10/06/2017 14:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זוכרים את טאואר לפני שנתיים כך המניה נודה, קזינו עולה יורדת מדי יום.
    סגור
  • 10.
    קיראו והפנימו זהירות מתבקשת (ל"ת)
    יובל שרם 10/06/2017 13:01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    חצי שנה צועקים מפולת. ובשטח עליה
    באבי 10/06/2017 12:43
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מספיק לחשוב שלילי. תהנו מעליות. שזה יגיע נעבור לפוטים. בנתיים נלך אם הכיוון. אם הייתי מקשיב למומחים. לפני שטרמפ נבחר הייתי שלילי. לא צריך להקשיב. רק לעצמכם.
    סגור
  • 8.
    למכור הכל!! (ל"ת)
    המפולת כבר כאן 10/06/2017 11:56
    הגב לתגובה זו
    9 10
    סגור
  • 7.
    זה ברור שהתחלנו את הירידות (ל"ת)
    המסיבה הגיעה לסיומה 10/06/2017 11:53
    הגב לתגובה זו
    7 8
    סגור
  • 6.
    זאקס
    אברם 10/06/2017 09:06
    הגב לתגובה זו
    3 5
    מעולה,אזהרה מנפילה גרמה לנפילה. גאוני
    סגור
  • כמו בסקט "צ'ק פתוח"
    יוסי 10/06/2017 17:54
    הגב לתגובה זו
    1 1
    המכונה מנבא מלחמה, ואנו יוצאים למלחמה כדי להקדים מכה.
    סגור
  • 5.
    מפולת יומית
    אלכס 10/06/2017 08:26
    הגב לתגובה זו
    4 6
    אני חושב שזה מפולת ....אמיתית...כן...כן ...התחלה של המפולת......
    סגור
  • 4.
    הסיפור הוא השורטיסטים ולא שום דבר אחר (ל"ת)
    בורסה=קזינו 10/06/2017 08:15
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • סוף סוף בנאדם שמבין (ל"ת)
    ירון 10/06/2017 18:42
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    איך הגיג מרסק מדד?
    איש אחד 10/06/2017 07:39
    הגב לתגובה זו
    2 3
    לא קרה כלום, למעט הגיג שמישהו הגה. הגיג של מישהו מרסק מדד בכ 2%?
    סגור
  • נתן לך עליות 10 שנים תתעורר ותבדוק מי זה הגיג הזה (ל"ת)
    הגיג הזה 11/06/2017 06:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    "דיוקים" בביזפורטל
    FANG 10/06/2017 01:17
    הגב לתגובה זו
    7 1
    א. האות "A" במושג FANG שייכת לאמזון ולא לאפל כפי שרשום בכתבה.ב. לפני שנכנסים לפאניקה כדאי לבדוק מי החברה ומי החוקר מחברת המחקר והאם הוא באמת יכול להיות שורטיסט או אינטרסנט בחברת מחקר שאמורה לתת דיווחים אמינים, מבוססים ומנומקים היטב ולא להתפרסם בסיסמאות מגמתיות.ג. אין ספק שהשורטיסטים שזרקו היום בכמויות גדולות מניות אנווידיה עשו רק טוב לאלה שרצו לקפוץ על העגלה הטכנולוגית הדוהרת וקנו כמויות של מניות במחיר זול.ד. מעניינת גישת ביזפורטל שלא צייצה אף מילה על אנווידיה בעליותיה בחודש האחרון עם מחזורי מסחר מהגדולים ביותר בנסדאק והינה פתאום האתר נזכר בה בעת ירידות.
    סגור
  • 1.
    בעיקר סקטור הטכנולוגיה חטף... (ל"ת)
    ב 10/06/2017 00:30
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור