22:30 סגירה יציבה בוול סטריט: אפל איבדה עוד 1%, טסלה צללה >>

22:42 ג'ון מקיין הודיע כי החליט להצביע נגד ההצעה הנוכחית לביטול "אובמהקר" >>

20:26 העליות בזהב נחלשות לאחר סיום המסחר באירופה

18:26 טסלה השלימה ירידה בזק של 9% מהשיא, הזדמנות או סכין נופלת? >>

16:48 מדד הפחד (הויקס) קופץ 3.5% עם פתיחת המסחר בוול סטריט

16:00 תיק המניות של הקרן הגדולה בעולם - הנה ההחזקות המרכזיות >>

11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

תגובה חריפה נגד רמי שבירו על שינוי גודל הדירות בפרויקט מחיר למשתכן בנתניה

אחרי הכתבה ב-Bizportal על זוכי מחיר למשתכן בנתניה שנדהמו לגלות מה גודל הדירות - ברמ"י הוציאו תגובה
 |  47
מעשים או דיבורים?
Share
בתחילת השבוע פרסמנו ב-Bizportal כתבה תחת הכותרת זוכי מחירי למשתכן בנתניה נדהמו לגלות מה גודל הדירות בפרויקט. בהודעה הראשונית לציבור מספטמבר 2016 נכתב כי חברת רמי שבירו זכתה במכרז לבניית 130 דירות בעיר נתניה במסגרת התכנית מחיר למשתכן כאשר הפירוט התייחס לדירות 4 ו-5 חדרים בגדלים של 100 ו-110 בהתאמה סביב מחיר של 1.3 מיליון שקלים. הפרויקט נכלל בהגרלת הענק (15,000 הדירות) ולכן הזוכים נתבשרו על זכייתם בתחילת השבוע שעבר  - ואלו, כאמור, נדהמו לגלות כי מדובר בפרויקט של דירות 5 חדרים בלבד בגודל מינימלי של 125 מ"ר, והמחיר בהתאם (וגם הארנונה ושאר ההוצאות).


למעלה מ-100 תגובות גרפה הכתבה ושיתופים רבים ברשת הפייסבוק, וכעת מגיעה גם התגובה של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י): "ברשות תמהו על גודל הדירות אותן מציע הקבלן שאינו עולה בקנה אחד עם הוראות התכנית. יש כוונה לשוחח עם הקבלן ולדרוש שיעמוד בהוראות התכנית ובמידה ולא - ישקלו צעדים כנגדו."

צריך להגיד שהמקרה של רמי שבירו הוא סוג של מקרה בוחן עבור האוצר, משרד הבינוי ורמ"י. הרשויות הללו מפרסמות תוצאות מכרזי מחיר למשתכן על בסיס שבועי, ואלו זוכות לחשיפה גדולה מאוד בתקשורת, בצורה של כותרות בסגנון - "מחיר למשתכן ב.., דירה 4 חדרים תעלה ...". כאמור, גם זכייתו של רמי שבירו במכרז בנתניה יצאה בהודעה של משרד האוצר ומשרד השיכון עם פירוט מדויק של סוג הדירות והמחירים (וקיבלה פרסום באתרים השונים), אלא שבסופו של דבר הזוכים נתבשרו כי היזם ביצע שינויים דרמטיים והתכנית בשטח שונה לחלוטין (הגדיל את הדירות ובהתאם את מחירן). אם התכנית של שבירו תעבור ללא שינוי, הדבר יטיל צל כבד על אמינות פרסומי האוצר ומשרד השיכון.   ועוד צריך להגיד שנראה שהמקרה של נתניה הוא אינו מקרה בודד מבחינה זו אצל רמי שבירו. תלונות על שינוי גודל הדירות בפרויקטים של החברה במסגרת מחיר למשתכן נתקבלו גם מצד זוכים ביבנה (דירות 3 חדרים ל 97 מ"ר) ורעננה.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

47 תגובות ב-35 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
35 shay817 25/08/2017 23:49 למה מותר להשכיר דירה של מחיר למשתכן?
ולמה מוכרים פנטהאוזים ודירות גן? אם עוזרים לזוגות צעירים שיהיו דירות 3-4 חדרים סטנדרטיות ולא דירות פרימיום ע"ח משלמי המיסים. מי שרוצה לקנות דירה בהנחה, צריך לגור בה.
34 יהונתן 25/08/2017 16:14 קשקוש
הוא קיבל היתר בניה מעיריה. אז מה באים אליו בטענות. צריך לבוא למי שנתן את האישור
33 עומר 24/08/2017 20:34 שום דבר לא השתנה !!
הקבלנים ויזמי הנדלן ימשיכו להיות חזירים ומנוולים. כחלון - תחשב מסלול מחדש ותתחיל לבנות דירות עי קבלני ביצוע שיבנו דירות לפי מפרט ותכנית של המדינה. מספיק עם המשחקים !!!
32 משה 24/08/2017 17:22 הקבלן שנעצר ?
דירה ברעננה שפורסמה 4 חדרים במחיר למשתכן ואצל שבירו הפכה לדירה של 3 חדרים . כמה רוע יש לקבלן בשביל לחסוך גורם נזקים לרוכשים .
31 אלי 23/08/2017 23:21 לא רק רמי שבירו
הסיפור רורה כמעט בכל עיר. אני זכיתי באופקים והתברר שאלו דירות גן או דירות גן בלבד. איפה מה שמפרסם משרד השיכון באינטרנט? גם בהגרלה באשקלון צפוי לקרות אותו דבר. שיתעוררו וחפסיקו לעבוד על אנשים.
30 מנדה 23/08/2017 20:13 יד שמועות לקשר עיסקי בין רמי שבירו למשה כחלון
עובדה היא שמר כחלון לא מעיז לפצות את פיו בנוגע לרמאות של רמי שבירו מחש ?
29 שרית 23/08/2017 19:43 שבירו קבלן ברמה נמוכה . בניה על הפנים
ועכשיו גם מתברר שהוא גם רמאי בשביל להרוויח עוד ועוד כסף, הרס לזוגות צעירים רבים את החלום . יכול להיות שהוא מצא פירצה , אבל ככה לא מתנהגים !! איפה כחלון השפן והסמכויות שלו ???
28 איש 23/08/2017 17:17 רמי שבירו נוכל (ל"ת)
27 למההה???? 23/08/2017 14:09 למה לא הבאת קבלנים מחו"ל אדון כחלון?? למה??? (ל"ת)
26 כל קבלנים אותו דבר 23/08/2017 09:45 ביום שישי יש הגרלה ברמת השרון עם הנחה של 10% אבל
כששאלתי 2 נציגים שונים בטלפון האם זה רלוונטי גם למשפרי דיור הם אמרו לי ברור שכן, אבל כשהגעתי להרשמה, אחרי פרסום ארוך של הפרויקט הנציג הסביר שבשלב הראשון מגרילים רק אנשים שאין להם דירה (150)ורק אחרי זה אנשים שיש להם (100) כל זה ל40 דירות, אבל אנחנו נשמור את הפרטים שלכם לפריסייל שלנו.בקיצור עוקץ! כן אני ארצה דירה ש150 אנשים שזכו בהגרלה לפני פסלו אותה! גועל נפש!
25 צפונית 22/08/2017 18:54 תגובה חריפה ???? הכותרת לא מתאימה לתוכן . (ל"ת)
24 אדי 22/08/2017 16:19 לא להתקרב לקבלן הזה. עוד כשהיה קטן היושר היה רחוק ממנו (ל"ת)
23 אופטימוס 22/08/2017 16:03 תדהמה בקרב המהמרים !!!
מסתבר שהקזינו , הוא היחיד שמרוויח. תגובת המהמרים - "אנחנו מאוכזבים ומופתעים מהתנהלות הקזינו" :))))
22 י שרא לי 22/08/2017 14:39 כחלון כשלון וחבורת חובבנים הוציאו מכרזי מחיר למשתכן
בחופזה, כחלון ממהר להודיע על הגרלות, תמתינו שה עד שתדעו שמה שמגיע לכם זה לא מה שאתם צריכים. תכנית מגוחכת עד מאוד, טובה רק לעשירים שיקנו באזורי ביקוש דירות יוקרה בהנחה גדולה. להם מיועדת התכנית? כחלון הגרוע, לך הביתה עם אביגדור.
21 יש ר א לי 22/08/2017 14:29 כחלון כשלון וחבורת חובבנים הוציאו מכרזי מחיר למשתכן
בחיפזון, וזו התוצאה. וכחלון כשלון מסנוור בהגרלות ונראה מי יקבל מה, מתי באיזה מחיר, באיזה סטנדרט. ביזיון של שר אוצר, לך לעבוד אצל קובי מימון חברך.
20 אופטימוס 22/08/2017 14:19 קריאת השכמה !!!
ככה זה כששר האוצר, פותח בתי קזינו לנזקקים ושולח אותם להמר על חייהם, במקום לפתור להם את המצוקה .
19 יעקב 22/08/2017 14:19 ניצול הזכויות לפי תוכניות בנין עיר תקפות
תוכניות בנין עיר נעשו עוד לפני תחילת המבצעים. הוגדרו בהן אחוזי בנייה ומספר דירות שהיחס נותן דירות גדולות .משרד השיכון חייב בכאלה מקרים להכתיב לקבלן חובה לנצל את תקנת שבס להגדלת כמות הדירות והקטנת השטח בהתאמה.
18 יוני 22/08/2017 13:55 תגובה חריפה? לשוחח עם הקבלן
האמת היא שזו לא פעם ראשונה שרמי שבירו נוקט בטכניקה הזו, והאמת שלא יכולים לעשות לו כלום כנראה כי אף אחד לא ניגש למכרזים חוץ מממנו.
17 משה 22/08/2017 13:55 נשמע שהבעיה היא בתכנית ולא אצל הקבלן
זה לא שאני מגן חס וחלילה על הקבלן אבל אם בתכנית מאושר 12,500 מ"ר ו-100 דירות אז הדירות יהיו בגודל 125 מ"ר. אין סיבה שהקבלן יוותר על זכויות בניה. מה שלא כתוב בכתבה זה שלהרבה פרויקטים נותנים "הקלת שבס" - תוספת של עד 30% דירות בלי להגדיל את שטח הבניה שזה אומר דירות קטנות יותר.
16 רמ(א)י 22/08/2017 13:46 רמ"י זה רמי שבירו? לפי התגובה הרפויה נראה שכן (ל"ת)
15 שאלת תם 22/08/2017 13:43 תוכנית למשתכן מלא סנקציות נגד הרוכש אך לא נגד הקבלן (ל"ת)
14 שאלת תם 22/08/2017 13:42 איך זה בכפר סבא הירוקה 60 רוב הבנינים של שבירו? (ל"ת)
13 דן 22/08/2017 13:37 במחיר למשתכן בגליל ים (הרצליה) שבירו ימכור 6 חדרים..
למיטב הבנתי שבירו ימכור בפרויקט מחיר למשתכן בגליל ים (הרצליה) כ- 80 יחידות דיור (מתוך 276) של 6 חדרים... מישהו פה חייב לעשות סדר...
יש ר א לי 22/08/2017 15:50 ככה העשירים יקבלו הנחות ענק והנזקקים ישחקו בהגרלות (ל"ת)
12 שישקו 22/08/2017 13:24 תפנו לזוכי הרצליה שבירו, עשה אותו תרגיל!
אכלו אותה!
שלום 22/08/2017 15:41 גם בראש העין רמי שבירו עושה צחוק מהזוכים
גם בראש העין בפרוייקט הכי גדול.
11 דוד 22/08/2017 12:45 הורביץ אתה צריך לפטר 50 אחוז מעבדים שלך תראה מה עושים
קרעים אותך במניה כול הזבל בבורסה עולה תראה אפריקה בלי כסך עולה 30 אחוז תראה אינסולין 200 אחוז אני יכול לספר עוד אך מרצים את המניות תראו אך טבע כול המניות הכבדות יורדות וכול הזבל שלו יכולות לגמור את החודש עולות זה לו בורסה צריך חקירה מה שקורה בבורסה
10 מוטי בן אור 22/08/2017 12:39 רמי שבירו
קבלן רמאי נשאר רמאי הצוותים שיובדים אתו מגבים אותו ומרמים את כולם אני גר בפרויקט שלו ברמת השרון ומאוכזב מרמת השרות והיחס לדיירים
מרים 22/08/2017 14:22 גם בנתניה - הקבלן מזעזע
קנינו ממנו דירה לפני כמה שנים. מאז זה עינוי מתמשך. בעיות בביוב, בעיות באיטום וקטסטרופה בחיפויים החיצוניים. פועלים לא מקצועיים, בטלנים, חלקם אלימים, בלי פיקוח, חומרים סוג ז', שקרים על גבי שקרים. חירבנו לנו את החיים במשך שנים ובסוף, כשנמאס להם, הם החליטו שהם תיקנו מספיק ומאז הם מתעלמים מהדיירים לחלוטין למרות שיש עוד אחריות. כמו שהחברה הזו מתנהלת אני בכלל לא אופתע אם הם על סף פשיטת רגל.
9 תום 22/08/2017 12:34 מדינה של שרמוטות מוציאים מכרזים ושום דבר לא סגור וחתום (ל"ת)
שמוליק 22/08/2017 13:56 נעצר עוד אחד בפרשת שחיתות מה הפלא???? (ל"ת)
8 בני 22/08/2017 12:30 פירצה במכרזי מחיר למשתכן
נכון לרגע זה יש פירצה חמורה במכרזי מחיר למשתכן, רק שעד עכשיו רק שבירו עלה על הפירצה והוא מנצל אותה לזכותו. א. המחיר שהמדינה מבקשת הוא למ"ר ללא קשר למספר החדרים. ב. המדינה מחייבת את הקבלן להגיש מבחר של דירות אך לאחר שהמדינה מאשרת את העיצובים הקבלןמיכול לעשות כראות עיניו ולבנות איזה דירות שהוא רוצה. ג. בכל מקום ששבירו זכה בפרוייקט הוא גם בונה פרוייקטים בשטחים צמודים מה שמוסיל לו מאוד את העלויות. ד. לאחר שנה שבה אף זוכה לא מימש את הזכיה הדירה חוזרת לרשות הקבלן למכירה בשוק החופשי (בחלק ניכר מהדירות מדובר בפנטאוזים במחירים של מעל 3 מיליון ש"ח) לסיכום. המכרזים בוצעו בצורה חובבנית (פוליטיקת בחירות...)ת,ותמיד יהיו אופרטוניסטים שיזהו את הפירצות וחדעו איך לעשות מזה כסף. מה שבטוח זה שבבחירות הבאות שבירו יבחר בכחלון
אבי 22/08/2017 13:09 יהיה רשאי למכור בשוק החופשי אבל במחיר של "למשתכן" אז מה
זה עוזר לו למשוך זמן?
לאבי 22/08/2017 13:49 טעות בידיך , הקבלן רשאי למכור במחיר השוק לאחר שנה
אם לא הצליח למכור לזוכים בהגרלה. לכן זה טריק של הקבלנים , לזכות במחיר קרקע זול , להתעלל בזוכים לגרום להם לפרוש, ואז למכור במחיר מלא. לדוגמא בקירית מוצקין הרבה ביטלו (מעניין למה?) והקבלן מחר במחיר השוק.
7 תמים 22/08/2017 12:21 מציאות
ככה מתנהלת המדינה מי שיכול שודד ואין מפריע.....
6 מר בין 22/08/2017 12:20 ככה מתנהלים כל המערכות השלטוניות בהעדר אכיפה.
לצערנו ה"סטיות" מהנורמה או מתנאי ההיתר, רשיון או כל אישור אחר הם חלק מאופן ההתנהלות השערורייתית בכל תחום חיינו פה בארץ. וצריך לעשות לזה סוף. אחרת לא נשאיר דבר אחד שהוא טוב לדורות ההמשך.
5 הם רוצים 22/08/2017 12:20 דירה לכל החיים אז שיקנו ישר 5. הם רוצים דירה חינם (ל"ת)
4 א 22/08/2017 12:16 להעביר את הזכיה לקבלן הבא בתור (ל"ת)
ט 22/08/2017 13:44 הבא בתור הוא סוס (ל"ת)
3 עו"ד 22/08/2017 12:10 הקבלן לא יכול חוקית לחרוג מהמחיר שהתחייב אליו
אם הוא בנה דירות גדולות יותר על דעת עצמו, הוא יאלץ למסור אותן במחיר שהתחייב אליו.
אחד שלא יודע 22/08/2017 14:41 המחיר עליו התחייב הוא למטר רבוע בנוי לא למחיר כולל (ל"ת)
יש ר א לי 22/08/2017 14:22 אתמול סיימת לימודים באיזו מכללה? חחח
המכרזים לא נתפרו כראוי, פשלה של משרד השיכון המינהלת הדיור בראשות יצחקי וכחלון כשלון. סמוך על הקבלן שלא חרג מהתנאים, פשוט שערורייה של חוסר מקצועיות בכתיבת המכרזים.
י 22/08/2017 12:40 י
הוא התחייב למחיר לפי למ"ר. השאלה אם יש התחייבות לגודל הדירה
אבי 22/08/2017 12:23 אין ספק .....
יבנה חימשה חדרים וימכור ... כי התחייב !!!! במחיר של ארבע ... עו"ד יקר , גדלת בארץ הזו ?
א 22/08/2017 12:18 הם משחקים בגדלים , נותן לך מרפסת במחיר חדר
צריך לתת הוראות ברורות כבר במכרז X דירות 3 חדרים Y דירות 4 חדרים , Z דירות 5 חדרים צריך להגדיר בפרוש מהו גודל הדירה , ומה גול המרפסת צריך להגדיר מחיר לדירה ומחיר למרפסת
2 אופטימוס 22/08/2017 12:02 הפרד ומשול
במקום ליצור פתרון כולל למחירים, מעסיק שר האוצר את הציבור המטומטם! בתחרות ובמשחקי רעב בסגנון בייבי. משחקי המזל הללו מהפנטים את הציבור אשר במקום להילחם כאחד על זכויותיו רץ לקזינו של כחלון לזרוק קוביות :) כחלון אנחנו לא נשכח לך את הזילזול והאשליה הגדולה שיצרת ! כשנתעורר אתה תשלם את מחיר ההונאה!!
1 אזרח 22/08/2017 12:00 "לשוחח עם הקבלן, ישקלו צעדים",זה זה גן ילדים?
אני מצפה מרמ"י ומשרד האוצר לבטל לאלתר את המכרז עם הקבלן הנוכל שבירו, שכן הוא הפר את תנאי המכרז. בכלל הקבלנים הישראלים הם רובם חבורה של נוכלים. אני קורא למשרד הבינוי והאוצר לזרז הבאת קבלנים מארופה וסין, ולתת אך ורק להם את פרויקטים מחיר למשתכן. בטוחני שהם גם יהיו ישרים יותר מהקבלנים הישראלים וגם יסיימו את העבודה מהר יותר.
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש