גרף
נקודת רתיחה: 3 דו"חות השבוע בוול סטריט - שאסור לפספס
עונת הדו"חות בוול סטריט בשיא והשבוע צפי הוא למבול דו"חות מצד החברות הגדולות. עד כה כשליש מחברות מדד ה-S&P500 כבר דיווחו כאשר 68% מתוך עקפו את התחזיות. אבל רגעי השיא של עונת הדו"חות יהיו השבוע, כאשר 3 מהחברות הגדולות ביותר בוול סטריט יפרסמו את תוצאותיהן, והדבר ימשוך תשומת לב רבה.
1. אפל (סימול: AAPL) תפרסם את תוצאותיה ביום שלישי לאחר הסגירה. אפל שהינה החברה בעלת שווי השוק הגבוה בעולם (640 מיליארד דולר) צפויה להציג רווח של 3.22 דולר למניה על הכנסות של 77.38 מיליארד דולר. מדובר בירידה קלה לעומת הרבעון המקביל אשתקד בו הציגה אפל רווח של 3.28 דולר למניה על הכנסות של 75.87 מליארד דולר. צפי האנליסטים הוא שאפל תציג מכירה של 78 מיליון מכשיאי אייפון, זאת לעומת 75 מיליון מכשירים ברבעון מקביל אשתקד אבל המחיר הממוצע של מכשיר צפוי להיות נמוך יותר ולעמוד על 687 דולר מול 735 דולר ברבעון המקביל אשתקד. מניית אפל נמצאת במומנטום חיובי מאוד בתקופה האחרונה. ב-12 החודשים האחרונים מניית אפל טיפסה 25% והיא ממשיכה להתקרב לשיא כל הזמנים שנרשם באמצע 2015. גרף מניית אפל משנת 2014:
2. פייסבוק (סימול: FB) תפרסם את תוצאותיה ביום רביעי לאחר הסגירה. ביום שישי סגרה הרשת החברתית בשווי של 379 מיליארד דולר. צפי האנליסטים הוא לרווח של 1.31 דולר למניה על הכנסות של 8.5 מיליארד דולר. מדובר בגידול דרמטי לעומת רבעון מקביל אשתקד, אז הציגה פייסבוק רווח של 79 סנט למניה על הכנסות של 5.8 מיליארד דולר. מניית פייסבוק נמצא במומנטום חזק בתקופה האחרונה כאשר בחודש האחרון רשמה המניה עלייה של מעל 13% וכעת היא נמצאת במרחק נגיעה מהשיא. גרף מניית פייסבוק מתחילת 2016:
3. אמזון (סימול: AMZN) תפרסם את תוצאותיה ביום חמישי לאחר הסגירה. חברת הענק שנסחרת כיום בשווי של 395 מיליארד דולר, צפויה להציג רווח של 1.35 דולר למניה על הכנסות של 44.6 מיליארד דולר. מדובר בשיפור משמעותי לעומת רבעון מקביל אשתקד, אז רשמה החברה רווח למניה של דולר אחד על הכנסות של 35.7 מיליארד דולר. גם מניית אמזון נמצאת במומנטום חזק ומתחילת השנה רשמה עלייה של 11.5% וכעת נמצאת במרחק נגיעה מהשיא. מניית אמזון מתחילת 2016:
להלן שאלה לגולשים: מדוע חברות הטכנולוגיה תמיד מפרסמות את הדו"חות רק לאחר סגירת המסחר, בעוד חברות הפיננסים מפרסמות טרם הפתיחה? תשובות, בטוקבקים...
דו"חות נוספים שיפורסמו השבוע:
Here we go 🤑 Look who reports earnings this week. Shown on one giant image: https://t.co/K4TJB7R6eF$AAPL $FB $V $AMZN $CMG $AMGN pic.twitter.com/wqX5O4mlRX
— StockTwits (@StockTwits) 30 בינואר 2017
- 2.פתרון החידה... 30/01/2017 18:37הגב לתגובה זוחברות הטכנולוגיה יושבות בעיקר בחוף המערבי (קליפורניה). חברות הפיננסים יושבות בניו יורק. כאשר המסחר בוול סטריט נפתח, השעה בחוף המערבי היא 6:30 בבוקר. אם חברות הטכנולוגיה (גוגל, אפל וכו') רוצות לפרסם לפני הפתיחה, זה אומר באמצע הלילה עבורן, פחות מתאים. ויש עוד שיחות ועידה עם אנליסטים, עיתונאים וכו'. עבור חברות הפיננסים זה לקום בבוקר ולפרסם. וחוץ מזה, הייטקיסטים פחות בקטע של להגיע מוקדם לעבודה...
- ניתוח יפה (ל"ת)אנא ליסט 04/02/2017 05:57הגב לתגובה זו
- 1.הה (ל"ת)הה 30/01/2017 18:19הגב לתגובה זו
צילום: AFP
סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה
מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.
החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.
ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.
ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם.
ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.
בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה.
הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997
החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.
