מאטיס טל
צילום: באיירן מינכן טוויטר רשמי

בן 18 ושווה 50 מיליון אירו: מנצ'סטר יונייטד רוצה את היהלום של באיירן

השדים האדומים ירצו לראות את מאטיס טל הצרפתי מגיע לקבוצה בתור חלוץ שני, לאחר מחסור בדקות אצל הבווארים
יובל כרמל | (1)

מסע החיפושים של מנצ'סטר יונייטד אחר חלוץ נוסף לקיץ נמשך, והפעם השם שעלה על הפרק הוא מאטיס טל הצעיר, שמשחק בבאיירן מינכן. הקיצוני בן ה-18 סומן מגיל צעיר במחלקת הנוער של ראן הצרפתית, ונרכש בקיץ 2022 לאחר מאבק עיקש עם ברצלונה, עבור 20 מיליון אירו.

טל אמנם לא הצליח לצבור דקות על בסיס קבוע, אבל ברגעים ששיחק, הוא הראה כמה פוטנציאל טמון בו. בעונת הבכורה שלו כבש הצרפתי 5 שערי ליגה בקרוב ל-400 דקות משחק, כלומר, שער כל 80 דקות. העונה נדחק טל לקצה הספסל בעקבות הגעתו של הארי קיין, אך עדיין סיפק 6 שערים ו-3 בישולים ב-731 דקות משחק בכל המסגרות, כשהוא כובש/מבשל בכל 81 דקות.

טל חוגג את שערו נגד יונייטד בליגת האלופות (באיירן מינכן טוויטר)

השדים האדומים מעוניינים ביהלום, שמסוגל לשחק גם בעמדת החלוץ. טל עדיין לא ויתר על החלום להפוך לאופציה הראשונה בחוד הבווארים - משימה לא פשוטה כשקיין וצ'ופו מוטינג משחקים לך על המשבצת. אם טל ירגיש כי בהנהלת מועדון הפאר הגרמני לא בונים עליו לעתיד, הוא יבחן אופציות אחרות.

בבאיירן גם שוקלים להחתים חלוץ נוסף בקיץ, בעקבות סיום חוזהו של צ'ופו מוטינג. מנגד, אנתוני מרסיאל הבינוני צפוי לעזוב את אנגליה בקיץ, כך שביונייטד ישארו עם חלוץ אחד בלבד בסגל, הלוא או ראסמוס הוילונד שהחל להכנס לעניינים לאחרונה. הדני בן ה-21, שנרכש בקיץ מאטלאנטה עבור 74 מיליון אירו, כבש 4 שערים ובישל 2 נוספים בארבעת המשחקים האחרונים שלו, ורושם יכולת נהדרת.

תומאס טוכל מאמין בכישרון הצרפתי, אך המנג'ר ככל הנראה יעזוב את באיירן בתום העונה, כשמאמן השדים האדומים אריק טן האח ישמח לראות את טל מגיע לאולד טראפורד. שוויו של טל עומד כיום על 50 מיליון אירו, כשזהו בערך הסכום ההתחלתי שבאיירן תדרוש עבורו

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עדי 18/02/2024 14:45
    הגב לתגובה זו
    זה לא רציני נראה לכם שבאיירן תשחרר חלוץ צעיר עם פוטנציאל אדיר ?
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.

הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.