קאקה ב-100 מיליון ליש"ט לסיטי? העברות ה"דדליין דיי" שלא קרו מעולם
חלון ההעברות של ינואר מגיע היום (חמישי) לסיומו באירופה, במה שמכונה ה"דדליין דיי", שבו הקבוצות הגדולות מנסות להספיק להחתים שחקן נוסף, כשהן מוותרות על לא מעט כסף. שחקני ענק כמו סרחיו ראמוס, גארת' בייל ומסוט אוזיל עשו את המעבר במועד האחרון האפשרי, אך ישנן לא מעט החתמות שלא יצאו לפועל.
ב-2015, קצת אחרי המעבר של השוער האגדי שלהם, איקר קסיאס, לפורטו, ריאל מדריד רצתה להחתים את דויד דה חאה ממנצ'סטר יונייטד, כשהשוער הספרדי הספיק לחתום על החוזה, אך השדים האדומים לא הספיקו לשלוח את הטפסים במכונת הפקס והעסקה נפלה. דה חאה נשאר ביונייטד ל-8 שנים נוספות, בעוד בבלאנקוס החליטו לתת את ההזדמנות בין הקורות לקיילור נאבאס, שזכה עם הקבוצה בליגת האלופות במשך 3 שנים ברצף.
כמעט ולבש לבן. דה חאה (מנצ'סטר יונייטד טוויטר)
לפני כשנתיים, אוסמאן דמבלה, ששיחק דאז בברצלונה, עמד לעשות את המעבר לצ'לסי, כשלפי הדיווחים העסקה "הושלמה ב-99%", אך הבלוז נתקלו בבעיות עם החוזה של הצרפתי, שלבסוף נשאר בברצלונה לשנה וחצי נוספות, לפני שעזב לפריז סן ז'רמן.
- 18 מיליון אירו: החלוץ הענק יחזור למנצ'סטר סיטי, כי אשתו רוצה
- 20 שנה ארסנל מחכה לזכות באליפות. החמצה אחת אמורה למנוע ממנה לחגוג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כשנה לאחר שנקנתה על ידי קבוצת משקיעים מאיחוד האמירויות, במנצ'סטר סיטי, שהייתה אז מועדון לא גדול, רצו להחתים שחקן שיטלטל את מאזן הכוחות באנגליה, ומי שנקרא למשימה היה קאקה - שהיה בזמנו אחד השחקנים הטובים בעולם. הסיטיזנס התכוונו לשלם למילאן עליו לא פחות מ-100 מיליון ליש"ט, בעסקה שהייתה הופכת ליקרה ביותר בהיסטוריה דאז אם היא הייתה יוצאת לפועל. לפני מספר חודשים חשף קאקה כי התעקש להישאר באיטליה, מכיוון שהחלום שלו היה לשחק בריאל מדריד - מה שקרה כחצי שנה לאחר שהמעבר לשורות סיטי לא התקיים.
- 1.עותניאל 01/02/2024 19:53הגב לתגובה זוכתבה מעניינת
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
