ברצלונה
צילום: ברצלונה טוויטר רשמי

13.6 מיליון דולר מניצחון בודד: ברצלונה העפילה לשמינית גמר האלופות

לאחר שניצחו את פורטו במהפך, הקטאלונים רשמו את ההישג לאחר שנתיים של בצורת. כמה הרוויחו מכל הקמפיין עד כה? המספרים בפנים
יובל כרמל |

לראשונה מזה שנתיים, ברצלונה העפילה לשמינית גמר ליגת האלופות, לאחר שניצחה 2-1 את פורטו בקאמבק מרשים, משערים של ז'ואאו פליקס וקאנסלו. כעת - המספרים נחשפים. 

לפי אופ"א ועיתון המונדו דפורטיבו, הקטאלונים הרוויחו לא פחות מ-77.6 מיליון דולר מהקמפיין הנוכחי של הקבוצה, שמובילה את הבית שלה עם 12 נקודות. מאחוריה שחטאר דונייצק עם 9 נקודות, כשתיקו במשחק הבא של הבלאוגרנה נגד רויאל אנטוורפן במחזור האחרון של שלב הבתים יבטיח את המקום הראשון בבית. מה שבטוח - ברצלונה בשמינית הגמר, ולאוהדים הספרדים זוהי סיבה למסיבה. "רמונטדה של הז'ואאוס בלילה קסום" אמרו במונדו דפורטיבו - וצדקו. לפי קאנסלו אגב, המשחק היה "כמו גמר".

ילך איתה עד הסוף? ז'ואאו פליקס (ברצלונה טוויטר רשמי)

בעקבות הניצחון על פורטו, אלופת ספרד הכניסה לכיסה 3.07 מיליון דולר, בנוסף ל-10.5 מיליון שקיבלה מההעפלה לשמינית הגמר - 13.6 מיליון דולר מניצחון . בנוסף לסכומי העתק האלו, הקטאלונים הרוויחו 9.2 מיליון דולר משלושת הניצחונות הראשונים שלהם בשלב הבתים, 17.2 מיליון דולר מעצם ההשתתפות במפעל, ובונוס של לא פחות מ-37.5 מיליון דולר על תרומתם ומיקומם ההיסטורי במפעל היוקרתי.

במידה וברצלונה תנצח את אנטוורפן במחזור הבא, האלופה תכניס לכיסה 3.07 מיליון דולר נוספים, כשהעפלה לשלב רבע הגמר תכניס 11.6 מיליון דולר לקופת המועדון. בפעם הקודמת שהקבוצות נפגשו, ברצלונה רמסו 5-0 את הבלגים.

הבלאוגרנה ממוקמים במקום הרביעי בלה ליגה עם 31 נקודות, מאחורי אתלטיקו (אותו מספר נקודות ומשחק חסר), ריאל מדריד וג'ירונה, שלהן 35 נקודות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.