הולאנד קיין או אמבפה? התחרות על מלכות השערים ב-2023 בעיצומה
שנת 2023 מתקרבת לסיומה, והתחרות על מלכות השערים באירופה מתעצמת עם משחק למשחק. החלוצים הכי גדולים בעולם לא מפסיקים לחורר רשתות, ונראה כי לא נקבל את התשובה עד שריקת הסיום. ב-2022 היה זה קיליאן אמבפה, שכבש 31 שערים עבור פריז סן ז'רמן. גם העונה הצרפתי מתחרה על התואר, אך כעת השניים שמעליו משאירים לו אבק.
במקום השלישי כאמור זהו קיליאן אמבפה בן ה-24, שהספיק לשבור את הרף שהציב לעצמו בעונה הקודמת. השנה כבש הצרפתי 37 שערים, כולל 16 כאלה ב-16 משחקים בעונה הנוכחית עד כה. לאחר סאגת ריאל מדריד שנגמרה בכך שהחלוץ נשאר בפריז, יתכן כי על תואר מלך השערים של 2024 יתחרה אמבפה במדי הבלאנקוס. אמבפה הוא השחקן היקר בעולם (ביחד עם הולאנד שיופיע בהמשך הרשימה) עם שווי שוק של לא פחות מ-180 מיליון אירו, ואחד המשתכרים הגבוהים שיש - הוא מרוויח 1.3 מיליון אירו לשבוע. עד סוף השנה נותרו לו 6 משחקים, כולל ניוקאסל שתתארח בפארק דה פראנס, ודורטמונד, שם אמבפה וחבריו ישחקו אל מול הקיר הצהוב.
יזכה בתואר בפעם השנייה ברציפות? אמבפה (קרדיט - פסז' טוויטר רשמי)
את המקום השני תופס אחד השחקנים הלוהטים באירופה, הלוא הוא הארי קיין בן ה-30. מלך השערים בכל הזמנים של טוטנהאם והקפטן לשעבר עזב את הקן וחתם בבאיירן מינכן עבור 95 מיליון אירו בהעברה הגדולה של הקיץ, והוא לא מפסיק להבקיע. ב-2023 כבש 40 שערים במדי שתי הקבוצות, והעונה במדי הבווארים יש לו 22 שערים ב-17 הופעות. בעונת 22/23 השווה את שיא הקריירה שלו (שנקבע בעונת 17/18), וכבש לא פחות מ-30 שערי פרמייר ליג. בכל עונה אחרת זה היה מספיק, אלמלא המכונה הנורווגית ששברה כל שיא אפשרי. שוויו של קיין מוערך ב-110 מיליון אירו, והוא מרוויח כ-480 אלף אירו לשבוע במדי באיירן. גם לקיין נותרו 6 משחקים עד סוף השנה הקלנדרית, בין היתר פרנקפורט שתתארח באליאנץ ארנה ומנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד.
- 20 שנה ארסנל מחכה לזכות באליפות. החמצה אחת אמורה למנוע ממנה לחגוג
- בזמן שדורטמונד הרוויחה 130 מיליון אירו, פריז הפסידה 1.2 מיליארד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
