בעלי שפילד וונסדיי לאוהדים: "תשיגו 2 מיליון ליש"ט, אחרת המועדון יקרוס"
מדינת ישראל נמצאת בשיאה של המלחמה ובשלב זה לא ברור מה יהיה עתידו של הספורט הישראלי בכלל ושל הכדורגל הישראלי בפרט. בקרב לא מעט מועדונים טוענים שבמידה והליגות לא יוחזרו תוך חודש ימים אז תהיה קריסה כלכלית.
ימצאו פיתרון? אוהדי שפילד וונסדיי (צילום: טוויטר שפילד וונסדיי)
גם באנגליה מתמודדים עם בעיות כלכליות. כעת זה הגיע למועדון שפילד וונסדיי. שפילד נחשב לאחד המועדונים הותיקים באנגליה וזכה באליפויות לפני כמעט 90 שנה. התואר האחרון שלו היה ב-1991 כאשר זכה בגביע הליגה. כיום משחקת הקבוצה בליגה השלישית באנגליה.
המועדון שמכונה "הינשופים" נמצא תחת הבעלות של אישר העסקים התאילנדי, דג'אפון טנסירי. ביממה האחרונה פנה הבעלים לאוהדים ודרש מהם לקבל 2 מיליון ליש"ט כדי לא לגרום לקריסתו הכלכלית. הבקשה באה על רקע בעיות תזרים מזומנים מתמשכות, למרות שהשחקנים קיבלו את שכרם במועד.
- 2.2 מיליארד אירו - כמה עולה קבוצת כדורגל בצמרת העולמית
- עידן עופר מממש את חלקו באתלטיקו מדריד עם רווח של מעל 600 מיליון אירו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בין השאר דווח באנגליה כי המועדון כבר נמצא בהליך של חדלות פירעון על אי תשלום חובות לבנקים ולמוסדות השונים. הבעלים התאילנדי כבר נמצא בסכסוך מתמשך עם האוהדים שדורשים שיעזוב את המועדון ולכן החליט כי אינו מוכן להשקיע יותר במועדון.
לאחרונה התראיין טנסירי ואמר: "אם 20 אלף איש נתנו 100 ליש"ט אז זה 2 מיליון ליש"ט, וזה יהיה ברור - אז נוכל לסיים את זה. זה יכסה הכל וצריך לעשות את זה לפני ה-10 בנובמבר".
בין השאר גם התייחס טנסירי למלחמה בישראל כחלק מהאשמה במצב הכלכלי הקשה בעולם: "עברנו את הקורונה, ואחר כך הייתה המלחמה בין רוסיה לאוקראינה וכעת המלחמה בישראל ולכל דבר יש השפעה. במקום שהאוהדים שלנו יכתבו את הביקורת השלילית שלהם ברשתות החברתיות אז אני מצפה מהם שיביאו למועדון ספונסרים פוטנציאליים שיעזרו וישקיעו בנו".
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
- ריאל מדריד: מהלך כלכלי היסטורי של מועדון הפאר הספרדי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On...
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
