אושרה התכנית המהפכנית עבור נתיבי איילון - צפו בהדמייה
הועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו אישרה הבוקר בישיבתה (ד') את תכנית האב לפרויקט קירוי איילון. הכוונה למסמך התכנוני המציע עקרונות תכנון לפיתוח העתידי של אזור מסדרון האיילון, תוך קירוי מקטעים נרחבים של נתיבי איילון והקמת פארק רחב היקף במקום. עלות הפרויקט נאמדת בכ-2 מיליארד שקל.
נכון להיום נתיבי איילון מהווים את אחד מעורקי התחבורה הראשיים והמשמעותיים במערך התנועה הארצי. בממוצע עוברים בהם כ-750,000 כלי רכב ביממה והם נחשבים לציר התחבורה העמוס ביותר בארץ, כאשר תנועת הרכבים והרכבות מייצרת מטרד רעש וזיהום אוויר, המשליכים באופן מהותי על שימושי הקרקע במקום.
הדמיית התכנית: מהעירייה נמסר כי מטרתו של פרויקט קירוי איילון, אשר שטחו עשוי להגיע לכ-240 דונם, לשנות את ליבו של מטרופולין גוש דן והעיר תל אביב-יפו באמצעות יצירת שטח ציבורי חדש ופתוח – על בסיס שטח קיים.
תכנית האב מחלקת את הפרויקט למספר מקטעים בהתאם למאפיינים השונים של האזורים השונים במסדרון האיילון ומתן דגש על חיבוריות והמשכיות של תנועת הולכי רגל ושבילי אופניים לרוחב בכיוון מזרח ומערב, דרך צירים עירוניים ראשיים, כדוגמת רחובות לה גארדיה ולוינסקי.
- פארק צמרת: 8 מיליון שקל על דירת 3 חדרים בקומה גבוהה - מי בא?
- עיריית תל אביב: הקמת מסילה רביעית באיילון תביא לסכנת הצפה
התכנית שאושרה מציעה קידום רצועת פארק המחברת, מבחינה רעיונית ופיזית את מערך הפארקים המטרופוליניים הגדולים- פארק הירקון מצפון ופארק אריאל שרון מדרום והקמת ציר הולכי רגל ואופניים רציף המקשר בין פארקים אלו ומוקדי הפעילות העירוניים. בנוסף, כוללת התכנית התייחסות מיוחדת למוקד העירוני באזור תחנת רכבת השלום. בהמשך הליך התכנון יקבל אזור זה תשומת לב מיוחדת ומפורטת, במסגרת הליך תכנון הנערך ביחד עם משרד התחבורה ורכבת ישראל. בהיבט התחבורתי, הקמת הקירוי תתמוך בפיתוח עירוני מוטה תחבורה ציבורית ותאפשר שיפור משמעותי ברמת השירות להולכי רגל, בפרט עבור העושים שימוש במערכת הסעת ההמונים המרוכזת באזור זה, אשר מצויות בו תחנות רכבת ישראל הגדולות בארץ ואשר היקף המשתמשים בהן צפוי לגדול באופן משמעותי ביותר בשנים הבאות, עם הנחת מסילה רביעית באיילון. הקירוי והמרחב הציבורי הפתוח שיוקם מעליו ישנו את האופן שבו נחווה אזור זה על ידי מאות אלפי התושבים, המועסקים והמבקרים בעיר, בפרט במרכז העסקים הראשי שלה.
אישור תכנית האב מהווה שלב מקדים לעריכת תכנית בניין עיר אשר תסדיר את התשריט הסטטוטורי לביצוע הקירוי. להערכת הגורמים המלווים את הליך קידום התכנית באגף תכנון העיר, תכנית בניין העיר תאושר בתוך שנתיים עד ארבע שנים. איתי פנקס, חבר מועצת העיר תל אביב-יפו ויו"ר וועדת ההיגוי לפרויקט קירוי איילון: "קירוי האיילון הופך מחזון למציאות קיימת. צעד אחד צעד ואישור אחר אישור, רצועת התשתיות העמוסה ביותר במזרח התיכון בדרך להפוך לזיכרון ישן ובמקומה תקום ריאה ירוקה גדולה ומרכז אורבאני חדש ותוסס שיחבר את העיר מכל צדדיה, עם הפנים לדרום. תכניות בינוי הנדלן סביב האיילון כבר מתאימות עצמן לקירוי ובהשפעות החיוביות שלו ניתן יהיה לחוש כבר בעתיד הקרוב".
- 7.רני תל אביב 13/07/2016 18:33הגב לתגובה זוהרי כל המגדלים שם, זה לא הגיוני המחירים האלה על איילון, אז מה הם עשו? שמים שם פארק שלא יהיה לעשירים נתיבי איילון מתחת לחלון, ואת הפיח של המנהרות יוציאו לשכונות הדרום. בהצלחה לכם תושבי השכונות העניות והלא מקושרות.
- 6.דוד התושב 13/07/2016 17:10הגב לתגובה זולא רשום כלום על סינון אויר ומזהמים וכדומה. למה תמיד חצי עבודה?
- 5.פרוייקט 13/07/2016 16:10הגב לתגובה זוומה יקרה שיהיו הצפות מים?!!
- 4.מה עם בניית גשרים ומחלפים כדי למנוע את הפקקים ?? (ל"ת)תומר 13/07/2016 15:33הגב לתגובה זו
- 3.טל 13/07/2016 15:31הגב לתגובה זוחייבים להתנגד לתוכנית הזאת. האינטרס הלאומי הוא בניית קומה שניה שתהווה כביש ישיר בין שני צדי העיר ולא פארק ירוק עבור כמה אנשים שהחליטו לקנות דירות על אוטוסטראדה
- 2.על הפנים 13/07/2016 15:11הגב לתגובה זובמקום שימצאו פיתרון איך להרחיב את הכביש ולמנוע את הפקקים האיומים האלה...פשוט "קוברים" אותם..יופי מדינה מטומטמת
- 1.tgafny 13/07/2016 14:55הגב לתגובה זובקיצור, לבנות עוד בניינים לאורך איילון, חחח בשביל זה באמת צריך קירוי.