מנכ"ל משרד הבינוי: "מיסוי המשקיעים בשוק הדירות זה מטומטם - ורק מזיק"

שלמה בן אליהו מותח ביקורת על כחלון ומציע שתי הצעות שיעזרו לקבלנים להפחית את מחיר הדירות
|
(49)
שלמה בן אליהו, צילום: ששון תירם

"גם אני הייתי בשוק הפרטי והיו לי אין סוף טענות והצעות, והגעתי למגזר הציבורי במטרה לעשות דברים. בכל כנס חוזר על עצמו שמבטיחים, האם יושבים בממשלה אנשים ללא רצון לעשות? יש שר שלא רוצה להוריד את המחירים? כל שר רוצה שבתקופתו יירדו המחירים, זה נותן לו קופון פוליטי, יש אנשים טובים ואנשים רעים שתוקעים מכרזים", כך אמר שלמה בן אליהו, מנכ"ל משרד הבינוי הנוכחי, בכנס השנתי של התאחדות בוני הארץ.

בן אליהו שואל מדוע לא צלחו הניסיונות להורדת מחירי הדירות: "יש טעויות ויש רעיונות לא נכונים – הרעיון של מיסים אומר זאת בצורה עדינה – מטומטם. מיסוי לא מייצר דירות, רק היצע מוריד את המחירים. מיסוי יכול לגרום לשינוי צורת ההחזקה – האם יגורו בדירת בעלים או שוכרים. האם נכביד את העול על המשקיעים, ולא מדובר על משקיעים מחו"ל בהכרח, אלא על הורים שרוכשים דירות לילדיהם. נכון, אם יטילו מס רכישה של 20% מחירי השכירות יכפילו את עצמם וזה לא ייצר דירות. אנחנו יודעים ממחקרים שלאורך הזמן, כל השינויים במס שבח שנעשו גרמו לחוסר יציבות. ברגע שיש שינויים תכופים אנשים אומרים – בסדר עוד שנה יגיע שר חדש והכול ישתנה, אך אין שינוי לאורך זמן בהתנהגות של האנשים. מס רכישה של 25%-50% זה כמו חוק שאומר – אל תקנו דירה יד שנייה. מאמינים שזה מזיק לשוק כי זה מעוות את איתנות השוק". 

ביזפורטל מגייסת כתבי שוק הון. אולי זה אתם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

העלאה
* כל השדות חובה

תודה שהשארת פרטים, נשתדל לחזור אלייך בהקדם

"בחודשיים האחרונים ישבו איתי אנשים של שר האוצר המיועד משה כחלון כדי ללמוד את הבעייתיות של שוק הדיור, ישבו איתי מאות שעות, ניסו להבין כל חוליה בשרשרת הייצור מה הבאגים שבה ומה יש לעשות. המשמעות היא – אנחנו יודעים איך לפתור את הבעיה. המוצר של דירה הכול בידיי הממשלה – הקרקע, העובדים והמיסוי. שתי בעיות מאוד גדולות – אחת היא שאין לנו מספיק היצע מתוכנן, המנהל לא ממקסם רווחים, באמת שאין לו היצע. יש ביקוש כי הציבור לא מאמין לממשלה, הוא מגדיל ביקוש והמחירים עולים. מ-2008 יש הצהרות, אך שום דבר באמת לא השתנה". 

בן אליהו הציע שתי תוכניות לשיפור:

1. "במכרזים באזורים בהם צפי הביקוש הוא קטן מאוד, נאמר בירוחם, בחצור, הרבה אנשים ישאלו אם יש שם בכלל ביקוש. הצענו שיהיו מכרזי אופציה, יוצאים למכרז, לא משלמים על הקרקע או על הפיתוח, תינתן שנה לגלות אם יש את התכנון הדרוש והרוכשים, אז מממשים את האופציה, אם לא מצליח אז לא". 

2. "תוכנית העבודה של 2017 לשיווקים ידועה, התוכניות שנמצאות בשלב של התנגדות אינן משווקות, בואו נשווק את התוכניות האלה בשלב כזה – במקומות בהם שאין חסמים שתלויים במחלף לדוגמה, אני אומר לשוק הפרטי – תקנו את המוצר החצי אפוי, תציעו מחיר הרבה יותר מופחת, ותרוצו אתם בוועדות". 

בן אליהו הציע לכחלון שתוכניות מתאר ארציות יהיו מנחות ולא סטטוטוריות – "הוועדה המחוזית תקבע את השינויים ולא הממשלה. הצוות של כחלון עצר אותנו ואמר למה שתוכניות מקומיות לא יהיו מנחות? הוועדה תצטרך רק לנמק למה היא סוטה מהתוכנית – זה יכול ליצור מהפכה. יש בעיה ב-DNA של הוועדות שלא מקבלות החלטות אלא מתפשרות". 

בן אליהו התסיס את קהל הקבלנים כשאמר להם להמר על מכרזים חצי אפויים ואמר להם: "אתם אנשי עסקים שלוקחים סיכונים, אני ידוע שיש בעיה אצל קבלני הביצוע שעשויים עם כל שינוי להגיע לפשיטת רגל. אך כאשר מדברים על יזמים, יש להם את הראייה הוורודה – רוצים לגשת למכרז או לא לגשת. אמרתי לכם אתם פראיירים כשאתם ניגשים לחלק מהמכרזים במחירים מטורפים, מדוע מגישים 30 מציעים למכרזים במחירים מטורפים ולא 3, כל אחד מכם לוקח סיכונים – כמה קונים קרקע חקלאית? כמה עושים התחדשות עירונית?"

תגובות לכתבה(49):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 33.
    חשבונות השמפניה אצל ביבי בעליה ובצדק
    YL 16/05/2015 18:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כחלון חשב שהוא ימציא את הגלגל ב ענף הבניה מסתבר שהוא אחראי על מדור הפנצרים תקוותי ש מר בן אליהו ילמד את השר הטירון דרך נאותה וחכמה לשיפור מצב הדיור ולבטח לא דרך הטיפשית של הגדלת המס הרייי מי כמונו עם תחמן כל דבר ניתן לעקוף כולל צומת אוגה
    סגור
  • 32.
    מגיע לבוחרים של ביבי, למה גונבים ממני?
    שכיר עשוק במיסים 15/05/2015 20:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפוליטיקאים המושחתים ביטלו את ההגבלות של מספר השרים, וחילקו מיליארדים והשכירים ישלמו עוד מיסים??? עוד מעט גם אני מצטרף למעגל המובטלים, ואז יהיה לכם עוד פה להאכיל ואחד פחות ממי לקחת!!! חשוב גם תעסוקה לבני 50+ לא רק זוגות צעירים, חרדים, מתנחלים...!!!!
    סגור
  • 31.
    כרגיל כל מה שקשור במיסוי עשירים כל הלובי העשיר נגד זה ל
    הם מפחדים הם מפ ח ד 15/05/2015 14:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין חדש תחת השמש למסות כמה שיותר רק מיסוי יביא לשפיות רק מס אני למדתי אם כל העשירים נגד זה טוב צריך להמשיך בכל בכוח
    סגור
  • 30.
    צודק צריך מס על הכנסה משכר דירה
    אמיר 15/05/2015 01:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקלט מס בחסות מדינת ישראל מי צריך ללכת לבליז? שיקנה דירה זו ההשקעה היחידה שפטורה ממס.
    סגור
  • יש כבר מס על שכירות אבל יש גם כאלה שכנראה לא משלמים
    בן אהרון 15/05/2015 22:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז שרשות המיסים תפעל לגביית המס כחוק כפי שהיא פועל בכל מקום אחר.
    סגור
  • טען עוד
  • 29.
    מקבלי החלטות מסודרים בנדלן אז
    ים 14/05/2015 18:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרי מקבלי ההחלטות כולל הראש משפחותיהם מקורביהם בחלקם הגדול מסודרים בנדלן דאגו להכפיל ערך נכסיהם בעשור.. על ידי עידוד הנדלן הכוונה חוסר טיפול אמיתי. לק דיוני סרק הם לא פרירים לפגוע בנכסים שלהם.. העם בחר בהם מספר פעמים אז העם כנראה מסכים עם הדרך.. והם המחליטים מה יהיה ולמי ילכו כספי משלמי המיסים.. שגם נצבר ממיסוי נדלן ואנחנו מדברים במיליארדים ועשרות מיליארדים.. אך בסוף מי מושחת זמנו הגיע יגיע.. לא תמיד חוסן השילטון..
    סגור
  • 28.
    הנדלניסט היומי התורן . (ל"ת)
    בא 14/05/2015 15:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 27.
    אדםשד יחייך רק אם ישימו לו שקל בפה .תאמינו לי . (ל"ת)
    בא 14/05/2015 15:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    דירה זה סוג של חיסכון. למי שאין חיסכון לא צריך לרכוש.
    בן אהרון 14/05/2015 15:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    השקעה בדירה זה בדיוק כמו השקעה בכל דבר דבר אחר. כמו שלא מומלץ לקחת הלוואות כדי להשקיע, כך גם לגבי רכישת דירה. לא מבין מדוע זוגות צעירים שאין להם חסכונות חושבים שהם חייבים לרכוש דירה? שיגורו בשכירות, מי שחסך ויש לו כסף, שירכוש וישכיר. מבחינה כלכלית זו התנהלות הרבה יותר נכונה ודווקא חושפת את הזוגות הצעירים הרבה פחות סיכונים כלכליים. לסיים חוזה שכירות בתקופת משבר הרבה יותר קל וזול מלסיים התחייבות של דירה ומשכנתא.
    סגור
  • דירה זה מיצרך יסוד כמו לחם ולא השקעה (ל"ת)
    בא 14/05/2015 16:26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • מגורים זה מצרך יסוד. רכישת דירה זו השקעה.
    בן אהרון 15/05/2015 07:03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לכן, המדינה צריכה לאפשר לבנות דירות בסיסיות שאפשר יהיה לקנות ואו לגור או להשכיר במחירים נמוכים אבל כאשר העלות של בניית דירה היום כל כך גבוהה, מישהו צריך להביא כסף להשקיע בדירה. אדם שלוקח משכנתא, בעצם הבנק הוא המשקיע הסמוי בדירה. כאשר הרוכש בעצם מבטיח למשקיע שהוא הבנק, תשלום ריבית בשיעור מוסכם לתקופת ההלוואה.
    סגור
  • 25.
    אחד מעשר הוא אדםשד ,הם מושחתים מלידה ,לכן משקרים
    בא 14/05/2015 14:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בלי למצמץ שכן אין להם מצפון ,הם הקללה שלנו . אני יודע איך זה נישמע אבל אם תיספרו כמה חארות היו לכם בכיתה תיראו שזה יוצא אחד לעשר .
    סגור
  • 24.
    חובת גילוי נאות לכל מי שמתבטא במדורי נדל"ן (ל"ת)
    די!!! 14/05/2015 14:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 23.
    נדלניסטים מרוויחים מיליונים ורוצים להמשיך להרוויח
    בא 14/05/2015 14:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיליונים על גב האדם העובד ,רק חבל בשבילם שטפילות היא שחיתות ,כנסו ליוטיוב מוות קליני באנגלית ותבינו למה הנדלניסטים בצרות צרורות .
    סגור
  • 22.
    פתרון למשבר הדיור
    רועי 14/05/2015 14:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדרך היחידה להוריד את מחירי הנדל"ן הינה העלאת ההון העצמי הנדרש ממשקיעים מ 50 אחוז ל70-80 אחוז. כך ירד המינוף של משקיעים בדירה שנייה ומעלה ויופחת הסיכון למשבר נדל"ן. כך הבנקים יצטרכו לרדוף אחר זוגות צעירים ומחוסרי דיור על מנת לתת להם משכנתה במקום לרדוף אחרי משקיעים שמנסים את עצמם.
    סגור
  • 21.
    מחירי הדירות
    ננ הה 14/05/2015 13:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חברים יקרים מי שמעלה את מחירי הדירות זה העיריות למיניהן ומדינת ישראל עצמה.העיריה גובה מיסים מהקבלנים והאזרחים ועושקת אותם.מס בניה,מס השבחה, מס מים,מס תיעול,ארנונה,מס הקמת שטח ציבורי.המדינה מס רכישה ומס שבח מע"מ .הקבלנים משלמים גם מס הכנסה ומס מעסיקים.אז עכשיו תחשבו ותמצאו שאתם מגיעים קרוב ל-70 אחוז מיסים.זה כמו ענף הרכב 80אחוז מיסים.
    סגור
  • 20.
    הטמטום הכי גדול זה שהמחירים הגיעו לרמה הזו
    בושה !!! 14/05/2015 13:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה הטמטום !!! והטמטום היותר גדול יהיה להקשיב לאלה שדאגו לכך !!!
    סגור
  • 19.
    להיפך, צריך לתת תמריצים למשקיעים למשל:
    קבלן 14/05/2015 13:12
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כל מי שקונה דירה שלישית יקבל מס רכישה שלילי של חמישים אלף ש"ח. על דירה רביעית מאה אלף ש"ח. וכך הלאה.
    סגור
  • 18.
    צעד
    צחי 14/05/2015 13:07
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מיסוי זה הצעד הנכון וההוגן ביותר
    סגור
  • 17.
    נדלניסטים נמאסתם
    דוד 14/05/2015 13:07
    הגב לתגובה זו
    4 1
    גם אתה נדלניסט אין לתת לרכוש יותר מבית אחד
    סגור
  • 16.
    עכשיו אנחנו יודעים סוף סוף שלמשרד השיכון יש מנ"כל! (ל"ת)
    צחי 14/05/2015 13:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    מס הרכישה יוריד את שכר הדירה, לא יכפיל אותם!!
    מה קורה פה?? 14/05/2015 12:26
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כל משקיע שקונה מתוך היצע מוגבל בגודלו, עושה זאת על חשבון צעיר. הרבה משקיעים זה הרבה צעירים שלא הצליחו לקנות ונאלצים לשכור. הביקוש לשכירת דירות מזנק ואיתו מחירי שכר הדירה. אנחנו בתהליך הזה כבר 7 שנים תתעוררו! עצירת המשקיעים תקל על צעירים לקנות דירה בבעלותם, המוני צעירים יעזבו את שוק השכירות ויתקדמו לדירה משלהם. יווצרו המון דירות ריקות ושכר הדירה יצנח. כל מה שצריך זה להמשיך לבנות הרבה, אבל את המכירות לעשות רק לצעירים. ואז גם שיעור הבעלות על דירות יעלה.
    סגור
  • 14.
    די עם המיתוס הזה, עודף היצע לא יפתור את הבעיה
    דודו 14/05/2015 12:24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בארה"ב אין מגבלה על התכנון והבניה ועדיין הייתה שם בועה.
    סגור
  • 13.
    לא צריך היצע. הבורסה נופלת ב 50% בלי לייצר מניות חדשות!
    אזרח 14/05/2015 12:20
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מה שחשוב זה היצע וביקוש במונחים של מספר הקונים בשוק מול מספר המוכרים. ברגע שהמס מקטין את מספר הקונים ומס אחר מגדיל את מספר המוכרים, תהיה ירידת מחירים מיידית. כל השרים שחושבים שאם יבנו קצת יותר דירות ושאם היו בישראל 2.6 מיליון דירות במקום 2.5 מיליון אז המחירים היו נמוכים בהרבה, מקשקשים ולכן הם נכשלו בהורדת המחירים עד היום. להזכירכם הקבלנים מוכרים רק 27,000 דירות חדשות בשנה. מיסוי הוא פתרון מעולה, הוא סותר את השפעת הריבית האפסית שגרמה לזה שכולם רוצים לקנות ואף אחד לא רוצה למכור.
    סגור
  • 12.
    מבולבלת
    אזרחית 14/05/2015 12:13
    הגב לתגובה זו
    5 7
    שאלה למר כחלון. אזרח שעבד כל החיים שלו וחסך כסף. שילם עליו כבר מיסים. הפנסיה שלו נאכלת מדמי ניהול מופרזים באשמת הממשלה שאישרה לבתי השקעות לעשוק אותנו. ובלית ברירה כאשר נגיע לגיל הפנסיה לא רק שהסכום שנקבל יהיה זעום נוסיף את ה1500 ש"ח מביטוח לאומי. איך נחיה? ובגלל זה אזרח אחראי לוקח את החסכונות שלו שכבר שולמו עליו מיסים למדינה ומחליט להשקיע בנכס שיתן לו השלמת פנסיה. ופה את מגיע ורוצה גם מפה לגבות מס. אז מה לעשות? בגיל הפניה אין דמי אבטלה . למה לא לתת לנו לחיות בכבוד ולהנות מפרי עמלנו שחסכנו כל החיים? הי הריבית בבנק אפסית . איזה פתרון יש לך ? נמאס מכל המיסים שמטילים את האזרחים בגלל מחדלי הממשלות לדורותיהם. חוסר בדיור הוא באשמת הממשלה ולא באשמת החוסכים . זו פשוט שערוריה.
    סגור
  • אפשר להשתמש באותו טיעון עם כל השקעה אחרת
    IM 14/05/2015 15:00
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם מישהו לא הצליח לחסוך לדירה הוא לא רוצה שיטילו עליו מס של 25 אחוז על השקעות שהוא עושה בתבונה (או לא) בבורסה. הצרה עם אנשים כמוך שאתם מדברים מתוך אינטרס צר ומנסים לשכנע שהצדק עמכם אבל מצבכם אינו שונה מזה של כל משקיע אחר שמחפש מפלט לכספו. כולם היו רוצים שלא יטילו עליהם מס ולקבל מטרית הגנה מהמדינה שהשקעותיהם חלילה לא ייפגעו. משקיעי הנדל"ן החליטו שההשקעה שלהם בנכסים היא השקעה ללא סיכון. יופי..
    סגור
  • מס רכישה
    לא מבולבל 15/05/2015 22:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בכל ההשקעות המס הוא על הרווחים ולא על הקרן. מס רכישה מקביל למס על קרן. אם החלטתי להשקיע מליון ש״ח בבורסה או בכל השקעה אחרת, לא לוקחים לי מס במעמד ההשקעה של 200000₪ כמו מס רכישה על דירה. המס על רווחים מקביל למס על השכירות. אותו אפשר להעלות.
    סגור
  • הבעיה שביבי הוא מלך הנדלניסטים ,והרי האוצר מקבל מיסי
    בא 14/05/2015 15:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נדלן ,העניין שכול מסיבה ניגמרת מתי שהוא ,וכול משקיעי הנדלן המושחתים ,שמשקיעים במוצר יסוד ,וגם המנהלים שמפקחים על החגיגה ירדו למטה לגיהנום , להפסיד כסף זה כלום .
    סגור
  • לאזרחית ,לשבת על צוואר האדם העובד זאת שחיתות ,אף
    בא 14/05/2015 14:56
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אחד ממכם לא יראה את גן עדן ,עכשיו את מבינה .
    סגור
  • מבולבלת האם שם משפחתך הוא בובליל במקרה?! (ל"ת)
    אורן 14/05/2015 12:59
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • ממש לא.
    מבולבלת 14/05/2015 13:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שם משפחתי הוא יובלת המבולבלת. ככה זה כשלא מתייחסים ברצינות למצב. כולם יצאו לרחובות בגלל הקוטג'. יש כרגע ממשלה לתפארת , כל השבורים והשבורות , כל העבריינים המורשעים והמורשעים בדרך. את כל הכסף חילקו ואננו משלמים ועוד נשלם. אבל הכל סבבה אף אחד לא יוצא לרחובות ואף אחד לא מפגין. עוד מעט גם לקוטג' לא יהיה כסף. העיקר שלנבחרי העם יהיה יותר תקציב יותר שכר יותר פנסיה . ולביבי הכסא המכובד. ולשרה את המשרתים. יופי של עם יופי של כלכלה יופי ביטחון . יופי....
    סגור
  • 2 הערות
    אזרחית א' 14/05/2015 12:50
    הגב לתגובה זו
    3 0
    1. בעוד עשרים שנה אין כסף לקצבת זקנה. ראו ריאיון עם מנכ"ל המוסד. 2. אחרי העליה במחירים יבוא מהפך. זה קרה במחצית השנייה של שנות ה-90. ומה אז?
    סגור
  • להשכיר ולשבת על צוואר האדם העובד זאת שחיתות ,אף אחד
    בא 14/05/2015 14:54
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ממכם מושחתים לא יראה את גן עדן .
    סגור
  • מחירי הנדלן עתידים לרדת. הפנסיה שלך תימחק. יגדילו היצע
    משה 14/05/2015 12:31
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ואז שכר הדירה שאת תצליחי לגבות מהשוכרים יירד גם. הפנסיה שאירגנת לעצמך עתידה להימחק בקרוב. עם כחלון או בגלל הריבית שתעלה בארה"ב
    סגור
  • תקני זהב - למה דירות? כולם נהיו אלי נדלן - לא יאמן (ל"ת)
    צקצוק 14/05/2015 12:28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • זהב קניתי והרכבתי בשיניים שהחיוך יהיה נוצץ
    צקצוק 14/05/2015 13:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי שאני אבכה כשאני אקבל את הפנסיה .
    סגור
  • מאיפה הבנתם שקניתי דירה להשקע?
    מבולבלת 14/05/2015 13:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מתייחסת לציבור שעבד כל השנים ואין לו איפה להשקיע ומחליט לרכוש דירה להשקעה לפנסיה שלו. אם היתה לי דירה להשקעה הייתי מבולבלת??????
    סגור
  • 11.
    המתנגדים למיסוי האם קבוצת אינטרסנטים שמנסים למנוע הוזלה (ל"ת)
    ס.ש. 14/05/2015 12:07
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 10.
    אולי אתה אדוני שמחירי הדירות והשכירויות נוסקים בלי סוף (ל"ת)
    מתחת לאפך ,המטומטם? 14/05/2015 12:01
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 9.
    כחלון מתחיל ברגל שמאל עם ממשלה סחטנית ולא יציבה. (ל"ת)
    מני 14/05/2015 12:00
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 8.
    ישר מנבלים את הפה .למה להגיד מטומטם?אולי שגוי או מוטעה (ל"ת)
    א.מ 14/05/2015 11:59
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 7.
    יש לחקור מיידית כמה שוחד קיבל מקבלנים (ל"ת)
    נשמע רע מאוד... 14/05/2015 11:53
    הגב לתגובה זו
    9 3
    סגור
  • 6.
    מנכל ישן
    דן 14/05/2015 11:53
    הגב לתגובה זו
    4 3
    יכול לומר מה שרוצה הוא שייך לעבר
    סגור
  • 5.
    צודק !!! ענף הנדל"ן מניע את כל המשק ! ככל שירכשו יותר ד
    נשר 14/05/2015 11:50
    הגב לתגובה זו
    4 11
    דירות כך תהיה עבודה בכל מה שקשור או מושפע מהענף, אחרת יסגרו מפעלים ועסקים וכמובן פיטורים, .מה שצריך לעשות זה לגרום לאנשים למכור נכס ו רכישה גם ע"י משקיעים , מה רע שכספים יושקעו בארץ ...
    סגור
  • עוד קבלן מסכן (ל"ת)
    אורן 14/05/2015 13:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 4.
    בוא תצהיר כמה דירות יש לך, יא אינטרסנט
    רוני 14/05/2015 11:49
    הגב לתגובה זו
    7 4
    יושב בתפקידו כמה שנים וכלום לא השתנה!!! מס גבוה יותר על דירות להשקעה זה צעד מבורך שיוריד.את השוק ולא יגרום לעלייה במחירי השכירות.
    סגור
  • 3.
    נכון מאד. (ל"ת)
    יוסי 14/05/2015 11:48
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 2.
    גנבים הביתה
    גנבים הביתה 14/05/2015 11:47
    הגב לתגובה זו
    7 3
    תראה כמה השמנת בכיסה שלךלך הבייתה כי לא עשית כלום חוץ.לעזור לחברים שלך הקבלנים.כולכם מושחטים תסתכלו במראה
    סגור
  • 1.
    חחח, מנכל משרד השיכון מחזיק כמה דירות (ל"ת)
    ברור שהוא לא רוצה 14/05/2015 11:42
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות