סטלנטיס צונחת אחרי הורדת תחזית - המצב בשוק הרכב הולך ומתדרדר
סטלנטיס STELLANTIS N.V , יצרנית הרכב האירופאית הענקית, מראה לנו מה המצב האמיתי בשוק הרכב - והוא לא טוב.
החברה שמייצרת ומשווקת מגוון מותגי רכב הכוללים את ג'יפ, אלפא רומאו, סיטרואן, פז'ו, פיאט, אופל ועוד פרסמה עדכון תחזית לשנה כולה בעקבות ההרעה בשוק הסיני. סטלנטיס צופה כעת שהרווחיות התפעולית המתואמת לשנה כולה תעמוד על בין 5.5%-7%, לעומת התחזית הקודמת שצפתה רווחיות בשיעור "דו-ספרתי". בנוסף, תזרים המזומנים החופשי של החברה צפוי להיות שלילי בטווח שבין 5 מיליארד אירו (5.6 מיליארד דולר) ל-10 מיליארד אירו (11.2 מיליארד דולר), לעומת תחזיות קודמות שהעריכה תזרים מזומנים חיובי.
ג'יפ; קרדיט: רשתות חברתיות סעיף 27
לפי החברה הסיבות המרכזיות להפחתת התחזית הן ירידה במשלוחים הסיטונאיים בצפון אמריקה והתגברות התחרות מצד סין. הורדת התחזית של סטלנטיס לא מפתיעה, שכן גם פולקסווגן ומרצדס-בנץ פרסמו לאחרונה הורדות תחזית בעקבות הירידה בשוק הסיני. יתרה מכך, סטלנטיס התמודדה עם חצי שנה ראשונה קשה, כאשר המכירות שלה ירדו בכ-16% בהשוואה לשנה שעברה, מה שהותיר מלאים גבוהים אצל הסוחרים.
גם יצרנית מכוניות היוקרה הבריטית אסטון מרטין הפחיתה את התחזיות שלה היום, וציינה חולשה בשוק הסיני. סטלנטיס הוסיפה כי שיבושים בשרשרת האספקה וביקושים חלשים בסין צפויים להשפיע על התחזיות לנפח המכירות עד סוף 2024. מניית אסטון מרטין צנחה ביותר מ-20% בלונדון בעקבות ההודעה שלה.
- 3 המצטרפות החדשות ל-S&P בולטות בעליות לקראת הפתיחה בוול סטריט; ברודקום ואנבידיה בעליות קלות
- למרות המגמה באירופה: למה נורבגיה ממשיכה להעדיף את טסלה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הורדת התחזיות של יצרניות הרכב מביאה גם לירידות של 2%-2.5% במניות של ענקיות הרכב פורד FORD MOTOR וג'נרל מוטורס GENERAL MOTORS , שנסחרות במכפילים של 5.5 ו-4.5 בהתאמה על הרווחים הצפויים להן בשנה הבאה.
אם ברכבי הבנזין נפלה שלהבת, מה יגידו הרכבים החשמליים?
המניות של חברות הרכבים החשמליים לא מגיבות בינתיים להורדות התחזיות של היצרניות המסורתיות, אבל המציאות תגיע גם אליהן. האיום הסיני בתחום הרכבים החשמליים גדול בהרבה מהאיום על חברות הרכב המסורתיות, אבל באופן כללי ניתן לראות שהמצב בשוק ה-EV לא מזהיר בכלל.
מוקדם יותר החודש האיחוד האירופי פרסם את נתוני מכירות הרכב בחודש אוגוסט. לפי הנתונים, באוגוסט 2024, רישום מכוניות חשמליות עם סוללות (BEV) באירופה ירד ב-44% ל-92,627 יחידות (לעומת 165,204 באותה תקופה בשנה שעברה), עם ירידה בנתח השוק הכולל שלהם ל-14.4% מ-21% לפני שנה. הירידה הגיעה בעיקר משני השווקים הגדולים ביותר עבור מכוניות BEV: גרמניה עם ירידה של 69% וצרפת עם ירידה של 33%. מינואר עד אוגוסט, נרשמו 902,011 מכוניות חשמליות חדשות עם סוללה, המייצגות 12.6% מהשוק.
- המניה שמזנקת 30% ביום המסחר הראשון שלה
- המהפכה האווירית: מוניות eVTOL יגיעו לאובר תוך שנתיים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הזאת מזנקת היום ב-2,900% - מה הסיבה?
רישום מכוניות היברידיות נטענות (PHEV) הציג ירידה של 22% בחודש אוגוסט, עם ירידות שנרשמו בכל השווקים העיקריים שלהן. באוגוסט, מכוניות היברידיות נטענות היוו 7.1% מהשוק הכולל של מכוניות, לעומת 7.4% בשנה שעברה, עם מכירת 45,590 יחידות.
המשקיעים תולים את התקוות בטסלה
כאמור מניות ה-EV לא מגיבות להורדת התחזיות של סטלנטיס והיצרניות המסורתיות האחרות, ומניית טסלה TESLA INC בינתיים עולה ב-1%. טסלה צפויה לדווח השבוע על נתוני המסירות שלה לרבעון השלישי שיכולים להפיל או להטיס את המניה שלה ואת המניות של חברות ה-EV האחרות.
טסלה; קרדיט: טוויטר
דן לוי אנליסט ב-Barclays, כתב כי הוא צופה שהמסירות ברבעון השלישי יגיעו לכ-470,000 כלי רכב, גבוה יותר מצפי האנליסטים הממוצע שעומד על 460,000 רכבים, וגבוה ב-8% מהנתון ברבעון המקביל בשנה שעברה.
עקיפה של צפי האנליסטים בדרך כלל תורם לעליות במניות, אך לא כך היה עבור טסלה במחצית הראשונה של השנה - טסלה מסרה כ-831,000 כלי רכב במחצית הראשונה של השנה, ירידה של כ-7% לעומת המחצית הראשונה של 2023. הירידה במסירות היא אחת הסיבות לביצועים החלשים במניה של טסלה.
בינתיים, טסלה היא המניה הגרועה ביותר מבין מניות 7 המופלאות כאשר היא מציגה תשואה של 6% מתחילת השנה, לעומת תשואה ממוצעת של 40.5% בקרב 7 המופלאות ותשואה של 21% של מדד ה-S&P 500. מניית טסלה נסחרת לפי שווי של 843.5 מיליארד דולר לפי מכפיל של 116 על הרווחים הצפויים לה השנה ומכפיל 85 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.
- 1.שימכרו רק בישראל יעשו מיליונים ! כאן הפראיירים לא מתים (ל"ת)ייקי 30/09/2024 20:27הגב לתגובה זו

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

המניה שמזנקת 30% ביום המסחר הראשון שלה
קלרנה, שבעיצומו של משבר 2022 התרסקה משווי של יותר מ-45 מיליארד דולר ל-6.7 מיליארד בלבד, נכנסה לוול סטריט ומכרה 34.3 מיליון מניות במחיר של 40 דולר למניה
קלרנה Klarna Group plc 0% מזנקת ב-30% במסחר הראשון שלה, למרות שהחברה שווה היום פחות ממחצית מהשיא שלה לפני שלוש שנים. החברה מכרה 34.3 מיליון מניות במחיר של 40 דולר למניה, וגייסה 1.37 מיליארד דולר. הביקוש היה כל כך גדול שהמשקיעים רצו פי שניים יותר מניות ממה שהוצע, וההנפקה תומחרה מעל הטווח שתוכנן מראש. התוצאה: זינוק של 30% במסחר הראשון למחיר של 52 דולר למניה.
בשיא הקורונה ב-2021, קלרנה גייסה כסף פרטי בהערכת שווי של 45.6 מיליארד דולר. החברה עדיין לא הייתה נסחרת בבורסה, אבל רכבה על הגל של "קנה עכשיו, שלם אחר כך". עם זאת, האינפלציה הגיעה והריביות עלו, גיוס הון פרטי ב-2022 העריך אותה רק ב-6.7 מיליארד דולר - צניחה של יותר מ-80%.
כעת, עם שווי של כמעט 20 מיליארד דולר, קלרנה מוכיחה שהיא לא רק שרדה את המשבר . המנכ"ל סבסטיאן סימיאטקובסקי מסביר שהמשקיעים כמעט לא שאלו על "קנה עכשיו, שלם אחר כך" במהלך מסע השיווק למשקיעים. "זה היה נפלא לראות שהמסר עובר - שזה לא רק קנה עכשיו, שלם אחר כך", אמר.
קלרנה של היום היא חברה אחרת
החברה הפכה לבנק דיגיטלי מלא שמציע חשבונות חיסכון, חשבונות עובר ושב וכרטיסי אשראי. המוצר החדש שלה נקרא "מימון הוגן" - זה מאפשר ללקוחות לפרוס תשלומים על פריטים יקרים יותר לתקופה ארוכה יותר, כמו רכישת ריהוט או מכשירי חשמל. זה עדיין רק 2% מסך העסקאות שלה, אבל מספר הסוחרים שמציעים את השירות הזה הכפיל עצמו בשנתיים האחרונות. עם זאת, הבעיה עם "מימון הוגן" היא שהוא דורש מקלרנה להקצות יותר הפרשות לחובות מסופקים. כשאתה נותן הלוואות ארוכות טווח, אתה צריך להתכונן לזה שלא כולן יוחזרו. זה לוחץ על התוצאות הכספיות בטווח הקצר, אבל יכול להיות משתלם בטווח הארוך.
- סטאבהאב בדרך להנפקה לפי שווי של 9.3 מיליארד דולר
- ביקושים חזקים להנפקה של נאוויטס לקראת FID בפרויקט סי ליון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבחירה להנפיק דווקא בניו יורק אינה מקרית. ארה״ב היא השוק הגדול ביותר של קלרנה, שם היא עובדת עם קמעונאיות ענק כמו Walmart ו-eBay. שיתופי פעולה אלה חיזקו את מעמדה של החברה והפכו את שמה למוכר גם מחוץ לאירופה. באירופה, ובייחוד בגרמניה, קלרנה כבר מזמן נחשבת לשם מוכר כמעט כמו ויזה או פייפאל. מעבר לשוק האמריקאי והאירופי, קלרנה פועלת כיום ב-26 מדינות ברחבי העולם. בשנה האחרונה בלבד היא הוסיפה 26 מיליון משתמשים פעילים חדשים, נתון שממחיש את הביקוש ההולך וגובר לשירותיה ואת יכולתה להתרחב גם בשווקים חדשים.