אירופה: אחרי נאום דראגי בניו יורק - הדאקס עלה 1.3%

מנגד, הנפט צולל ונסחר ברמה של 38.3 דולר לחבית. האירו מזנק עוד 1% אחרי שטס בשל אפקט דראגי
מערכת Bizportal | (7)
נושאים בכתבה אירופה

תיקון מעלה באירופה, אך בשיעורים מתונים יותר: המדדים המובילים ביבשת נסחרו אמנם בעליות של עד 2.2%, אך עם פתיחת המסחר בוול-סטריט חלה החלשות משמעותית בעליות השערים, והמדדים סיימו בעלייה מתונה יותר. נציין את הקאק שעלה בסיום 1% - יום לאחר ניצחון הימין הקיצוני במדינה.

בתוך כך, אי אפשר להתעלם ממחיר הנפט שמאבד כעת 5% למחיר של 38 דולר לחבית וגורר אחריו לחץ מכירות כבד במדדי וול סטריט.

שבוע המסחר ביבשת נפתח לאחר הראלי החזק בוול סטריט ביום שישי האחרון, כשמדד הדאקס שצלל כמעט 5% בשבוע שעבר, מוביל את העליות היום, וכבר זינק 2.2%. זאת, לאחר ההבהרות מכיוונו של ה-ECB, שטרם 'תומחרו' במדדים האירופיים (אך הביאו לזינוק בוול-סטריט).

דאקס

CAC 40

פוטסי

כאמור, הגורם להתגברות העליות בוול סטריט ביום שישי היה נאומו של דראגי בכנס בניו יורק אחרי סגירת המסחר באירופה - ולכן המדדים ביבשת מגיבים לדבריו רק היום.

בשוק המט"ח, האירו מתקרב כעת לרמת ה-4.20 שקל לאירו, אחרי שדווקא ירד מול השקל בשעות המוקדמות יותר.

?אירו רציף

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    משקיע דרומי 07/12/2015 15:29
    הגב לתגובה זו
    כל השווקים בעולם חיוביים אבל לקומץ שחקני מעוף מתאים ירידות או שוק יורד .......עד שהשוק לא ירד לרמה שמתאימה להם להתכסות בשורטים הם לא יפסיקו לדרדר את השוק . השוק בשליטה מלאה שלהם .וכשזה יקרה והם יעברו ללונגים גם אם תרד פצצת אטום על אחד העם הם יעשו הכל בכדי להרים את השוק . אין להם פחד הכל חוקי .עובדה זה קורה כבר 20 שנה . אף אחד לא מתערב לא הבנקים לא הקופות לא הקרנות ובעיקר לא הרשות לניירות ערך .......בהצלחה
  • 5.
    אורי 07/12/2015 15:21
    הגב לתגובה זו
    חחחחחחחחחחחחחח. כל מילה מיותרת.
  • 4.
    הזדמנות למכור 07/12/2015 15:09
    הגב לתגובה זו
    לכלכלה האמריקאית שלא נדבר על עלית הריבית הצפויה בעוד שבוע וחצי
  • 3.
    ישראל ישראלי 07/12/2015 14:41
    הגב לתגובה זו
    בושה וחרפה .. העיקר ישנם ועידות לעסקים... במקום ועידה למושחטים
  • 2.
    שי 07/12/2015 14:28
    הגב לתגובה זו
    נסחרה אתמול עד 7380 והיום פתחה ב 7000??
  • 1.
    ביזפורטל ליצנים 07/12/2015 09:40
    הגב לתגובה זו
    כותרות מבהילות מידע מטעה. מילא שאתם לא רושמים את המידע בכותרת ו"כופים" עלינו להיכנס לכתבה, אבל לפחות שהמידע יהיה נכון
  • מה אתה מזיין תשכל? (ל"ת)
    אחד שיודע 07/12/2015 10:30
    הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)

ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף

ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י מבהירה שהתקפה על טייוואן הוא איום על יפן ויצדיק שימוש בכוח צבאי

רן קידר |

ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י, דחתה את הדרישה הסינית לחזור בה מהצהרותיה על טייוואן, והבהירה כי אין כל שינוי בעמדתה הביטחונית של טוקיו בנוגע למצב של איום אזורי. בכך, העמיקה טאקאיצ'י את המשבר המדיני הראשון שלה מאז שנכנסה לתפקיד בחודש שעבר.(להרחבה: לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן)

במוקד המחלוקת, התבטאות של טאקאיצ'י, שבה הצהירה כי תרחיש צבאי במיצר טאיוואן עלול להיחשב כאיום ישיר על קיומה של יפן. אמירה זו נחשבת לקפיצת מדרגה בעמדה היפנית, והיא עוררה תגובה חריפה מצד בייג'ינג שכללה צעדי ענישה כלכליים.

בסין הכריזו כי יינקטו "אמצעים חמורים" אם יפן לא תחזור בה מהאמירה, ובינתיים הוקפאו אישורי ייבוא של פירות ים יפניים, הופסקה תיירות מאורגנת מסין ליפן, וכן נעצרו אישורים להפצת סרטים יפניים בשוק הסיני. עם זאת, בייג'ינג עדיין לא איימה בפגיעה בייצוא נדירים - מהלך בעל השלכות רחבות יותר על הכלכלה העולמית.

טאקאיצ'י מצדה נוקטת קו כפול: מצד אחד היא שומרת על ניסוח כללי וזהיר ("החלטות יתקבלו בהתאם לנסיבות"), אך מצד שני אינה מוכנה להתנצל או לחזור בה. במסיבת עיתונאים הבוקר, טרם צאתה לפסגת ה-G20 בדרום אפריקה, הדגישה כי העמדה הממשלתית נותרה עקבית.

המפגש הקודם בין טאקאיצ'י לנשיא סין שי ג'ינפינג נערך בפסגת APEC בקוריאה הדרומית, ובמהלכו סיכמו השניים על "קידום כולל של יחסים מועילים הדדית". כעת, מתברר כי הקרע סביב טאיוואן עלול להכתיב את הטון ביחסים הבילטרליים.