לאור כשלון השיחות: מנהיגי אירופה יקיימו מפגש חרום על מצבה של יוון
לאחר שבשבוע האחרון הפגישות של מנהיגי אירופה עם נציגי מדינת יוון העלו חרס, נציגי היבשת יקיימו פגישת חירום ביום שני הקרוב (22.6). הפגישה תערך בבריסל וככל הנראה לא תכלול נציגים של מדינת יוון.
בהודעה שנשלחה במייל למערכות העיתונים נשיא האיחוד האירופי דונלד טאסק (Donald Tusk):"זה זמן חירום שבו על הנציגים הפוליטים הרמים ביותר של היבשת לדון על מצבה של יוון". ההתכנסות תחל כבר בשבע בבוקר - עם פתיחת השבוע.
ארבע שעות של שיחות היום בלוקסמבורג בין נציגי קרן המטבע לנציגי יוון נכשלו היום להניב תוצאות. "זה בלתי נתפס לחשוב כי יוון תצליח להשיג את הכסף עד לסוף החודש", כך אמר שר האוצר ההולנדי היום ג'רון דיג'זלבלום לכתבים.
עוד מבין השיחות דווח כי נציגי הבנק המרכזי האירופי דיווחו לשרי האוצר ביבשת על כך שיתכן והבנקים ביוון לא יפתחו כסדרם עם תחילת השבוע הבא. הסיבה היא ככל הנראה חוסר נזילות בבנקים כאשר מתקיימת בימים אלו תופעת ה"ריצה אל הבנק". כלומר תהליך שבו האזרחים מושכים את הכסף מחשבונות הבנקים שברשותם מחשש כי האחרונים עלולים לפשוט רגל. בעוד התהליך עצמו למעשה מגדיל את סיכויי ההיתכנות לפשיטת רגל של בנק. מיום שני בתחילת השבוע ועד אתמול אזרחי יוון משכו כ-2 מיליארד יורו מהחשבונות שלהם.
- אקסון מצטרפת לאנרגי'אן בקידוח ראשון לחיפוש גז ביוון מ-1981
- השביתה המקומית שהובילה לשינוי בכל כלכלת פולין ומה קרה היום לפני 37 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נזכיר כי היום נאמה קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל בבית המחוקקים התחתון בברלין ואמרה כי "הסכם עם יוון עדיין אפשרי, בתמורה לרפורמות במדינה". זמן קצר אחריה אמרה יו"ר קרן המטבע הבינ"ל כי לא תיתן הארכה ליוון, ועליה לשלם את חובה עד ה-30 בחודש
- 9.לדעתי יתנו ליוון הארכה של חודש להחזרת החוב. (ל"ת)אנלחסט עממי 19/06/2015 10:24הגב לתגובה זו
- 8.בא 19/06/2015 09:36הגב לתגובה זועובדים ,לא מסכימים שיפריטו אותם ,זה כול הסיפור אצלם .ההלוויה ביום שני .
- 7.בא 19/06/2015 09:26הגב לתגובה זולפי דעתי .
- 6.שימו לב כל יום יש דרמות . אם לא ,אז מייצרים! (ל"ת)אמנון 19/06/2015 00:44הגב לתגובה זו
- לא דרמות ,אתה מתכוון לדרכמות . (ל"ת)בא 19/06/2015 09:32הגב לתגובה זו
- 5.נו באמת 18/06/2015 22:19הגב לתגובה זותראו מה קורה בוול סטריט, ירוק כהה, את מי מעניין איזו מדינה חסרת חשיבות כמו יוון? רק את מחרחרי- הדרמות- מחזיקי-הפוטים של ביזפורטל
- פוזיציונר 19/06/2015 07:31הגב לתגובה זואני מבין שקשה להיות אובייקטיבי למי שנמצא בפוזיציה מסויימת אבל יוון היא אחת המדינות בגוש האירו שככל הנראה מסתבכת בגוש ותסבך אותו.זה לא עניין של מה בכך.
- ככל שיכתבו יותר ככה השוק יעלה יותר (ל"ת)אמנון 18/06/2015 22:44הגב לתגובה זו
- 4.כולם הכינו עצמם למצב שיוון בפשיטת רגל (ל"ת)ליצן 18/06/2015 22:04הגב לתגובה זו
- ליצן ,אני לא כול כך בטוח כמוך . (ל"ת)בא 19/06/2015 09:32הגב לתגובה זו
- 3.עופר 18/06/2015 21:46הגב לתגובה זושהוא שכל אירופה בהלוואות
- 2.את האמריקאים יוון ממש לא מעניינת את התחת. ראלי (ל"ת)אחי 18/06/2015 21:44הגב לתגובה זו
- צודק. ישאירו את יוון ביורו שלא יעצר הראלי. (ל"ת)עופר 18/06/2015 21:48הגב לתגובה זו
- 1.לוך 18/06/2015 21:42הגב לתגובה זולא מאמין שיוון תפרוש עם כן. תפרוש תיפרס גמר
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
