בורסות אירופה: עליות מתונות - לא תאמינו מה קורה לאג"ח הגרמני
בדרך לשיא חדש? יום המסחר (ה') בבורסות היבשת נפתח במגמה חיובית למרות שהבוקר יוון מפרסמת הודעה מעוררת דאגה. כזכור, בימים האחרונים המסחר באירופה התאפיין בראלי משמעותי לאחר הודעה של יוון כי היא צפויה לבקש מחיקת חוב קטנה מהצפי - לכתבה המלאה.
לראשונה בהיסטוריה - תשואת אגרות החוב 10 שנים של גרמניה נסחרות בטריטוריה שלילית. זוהי אינדיקציה חזקה מכיוון המשקיעים להמשכו של עידן ה'כסף הזול'. בתוך כך, הערכות בקרב משקיעים הן שבעקבות מדדי האינפלציה הנמוכים בארה"ב ובאירופה תחול דחייה בכוונות הבנק המרכזי האמריקאי להעלות את הריבית. לפיכך, ניתן להניח כי חששם של משקיעים באג"ח מהפסדים הוניים פוחת משמעותית בטווח הקצר - בינוני.
רוח גבית התורמת לירידת תשואות האג"ח ולהתחזקות מדדי המניות באירופה היא נתוני תעסוקה חיוביים בגרמניה לחודש פברואר הנוכחי. מספר מחוסרי עבודה צנח ב-20,000 בהשוואה להערכות שנעו סביב הפחתה של 10,000 איש במספר מחוסרי העבודה. ניאם אסלאן, אנליסט בכיר בחברת המסחר AvaTrade טוען כי "מחירי האנרגיה הנמוכים בשילוב של אינפלציה נמוכה מאוששים את מצבה הכלכלי של היבשת".
סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה הבוקר (ה') כי יוון עשויה להיקלע לקשים בשירות חובותיה עוד השנה לקרן המטבע העולמית ולבנק המרכזי האירופי. פרסום זה מגיע יום לאחר ההחלטה של שרי הגוש להעניק ארכה בת 4 חודשים בתוכנית החילוץ. הדחייה מעניקה ליוון זמן נוסף לתכנן את תקציבה ולהקצות את משאביה באופן האופטימלי ביותר תוך עמידה ביעדי החוב כפי שנקבעו ע"י קברניטי הגוש והבנק המרכזי האירופי. סוכנות הידיעות בלומברג פרסמה הבוקר ריאיון עם שר האוצר היווני ורופאקיס בו הוא הצהיר על כוונותיו "לעשות כל שביכולתו על מנת להשאיר את יוון בגוש האירו".
- אירופה בעליות, החוזים בוול סטריט בירוק בוהק
- החוזים מצביעים על פתיחה שלילית, ומה קורה בקריפטו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדד ה-דאקס ומדד ה-קאק רושמים עליות שערים מתונות של 0.36% ו-0.3% בהתאמה. מדד הפוטסי מאבד 0.05% מערכו. בשעה זו הבורסה היוונית יורדת 1.9%. זאת לאחר ראלי של 9.8% שלשום. בתוך כך, תשואות האג"ח של יוון שכבר גירדו לפני מספר שבועות את ה-11.2%, ירדו לרמה של 8.97% בלבד.
ורופאקיס מסר הערכה כנה בנוגע לחוסנה הכלכלי של יוון ואמר לרויטרס כי הוא "לא צופה בעיות בבמימון הוצאות הסקטור הציבורי במדינה אך בהחלט צופה קושי רב בהחזר חובות לקרן המטבע ובנק המרכזי האירופי עוד השנה". זאת לאחר שהחודש שילמה יוון 2 מיליארד יורו כתשלומי ריבית למחזיקי החוב שלה. יוון מחויבת לשרת חוב של 1.6 מיליארד אירו לקרן המטבע בחודש הקרוב (מרץ) וחוב נוסף של 7.5 מיליארד אירו האמור להיפרע בחודשים יולי ואוגוסט.
שר האוצר הגרמני שויבלה מציג עמדה נוקשה ונחרצת כלפיי היוונים. בשיחה עם רויטרס הוא אמר כי "עזרה נוספת לא תינתן ליוון כל עוד היא תמלא את הדרישות כלפיה". מתוך דבריו של שויבלה עולה התמונה כי הקרדיט שהגרמנים נותנים ליוון מוטל בספק: "השאלה כעת היא האם ניתן להאמין להצהרות היווניות, קיים ספק רב בגרמניה באשר לרמת האמינות של היוונים".
- היום בוול סטריט: האם התיקון יימשך ומה צפוי במניות הבולטות?
- השורטיסטים מחכים לשוק בסיבוב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
עמדתו של הבנק המרכזי האירופי נותרה בעינה. מריו דראגי, נשיא הבנק אמר כי הוא נותר מחוייב לאפשר מימון לבנקים היוונים ולפתוח את קווי האשראי בהינתן כי יוון אכן תפעל ליישם את התנאים שהושתו עליה בהתאם להסכם החילוץ. בניגוד לתמיכה מכיוון הבנק המרכזי - גרמניה ממשיכה להציג עמדה חסרת פשרות. אנגלה מרקל, קנצרלית גרמניה צוטטה ל-CNBC ואמרה כי "ההתחייבויות העדכניות שעל פיהן יוון קיבלה דחייה של 4 חודשים בתוכנית החילוץ שונות מהותית התחייבויותיה הקודמות ונעדרות התייחסות לרפורמות חשובות".
הבנק המרכזי האירופי פרסם היום שבמהלך חודש ינואר חוסכים רבים בבנקים היוונים משכו סכומי כסף בהיקף כולל של 13 מיליארד אירו. המשיכות מצביעות על התגברות החשש כי המשבר היווני מעמיק ועשוי להסתיים בפרישה של יוון מהגוש. הבנק המרכזי האירופי פרסם היום שבמהלך חודש ינואר חוסכים רבים בבנקים היוונים משכו סכומי כסף בהיקף כולל של 13 מיליארד אירו. המשיכות מצביעות על התגברות החשש כי המשבר היווני מעמיק ועשוי להסתיים בפרישה של יוון מהגוש.
היום (15:30 שעון ישראל) צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן בארה"ב. הקריאה הקודמת עבור חודש דצמבר הצביעה על ירידה של 0.4% במדד בעוד שהצפי לקריאה הנוכחית עומד על ירידה של 0.6%. אנתוני ולארי, מומחה אג"ח מחברת הייעוץ הפיננסית LPL התייחס לנתוני האינפלציה ואמר כי "צפויה העמקה נוספת במדד השלילי בארה"ב כשהפרשנות הנלווית לכך היא דחייה נוספת בצפיות להעלאת ריבית ע"י הבנק המרכזי".
- 4.מונטיליו 27/02/2015 12:20הגב לתגובה זורוב הזמן נתוני מאקרו חיוביים גורמים לעלייה בתשואות וירידה בשער האגח . כמו מה שקורה כעת ....
- 3.כרגיל שטויות . תשואה עולה כעת (ל"ת)מונטיליו 27/02/2015 12:18הגב לתגובה זו
- 2.עוקב 26/02/2015 14:49הגב לתגובה זואגח לפדיון עוד 7 שנים, באמת היום ירדו לראשונה מתחת ל 0. קצת דיוק לא יזיק
- 1.בא 26/02/2015 13:33הגב לתגובה זושיגיעו לקרחת , הקרחת למלווים שלהם כמובן ,לא להם . העיקר שיש כסף בשפע לסקטור הציבורי .
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
אשטוש קולקרני, מנכ"ל אלסטיק. קרדיט: רשתות חברתיותאלסטיק עקפה את תחזיות הרווח, אבל צונחת בעקבות האטה בענן
החברה מציגה תוצאות טובות מהצפוי, אך סימני האטה במגזר הענן ותחזית מאכזבת מובילים לתגובה חדה בשוק
חברת אלסטיק Elastic -7.02% , המספקת פתרונות חיפוש וניתוח נתונים לעסקים, פרסמה את דוחותיה לרבעון השני והכתה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח ובשורת ההכנסות. למרות זאת, השוק הגיב באופן שלילי והמנייה צונחת במסחר המוקדם,
ורושמת ירידה מצטברת של 17% מתחילת השנה. הפער בין הדוחות החזקים לבין תגובת השוק נובע מסימני האטה במנוע הצמיחה המרכזי של החברה, שירותי הענן. האטה זו מטילה ספק ביכולתה של אלסטיק לשמור על רמת צמיחה גבוהה בסביבה תחרותית ומאתגרת יותר.
על פי הדוחות שפורסמו
ביום חמישי בלילה, אלסטיק הציגה רווח מתואם של 0.64 דולר למניה, לעומת תחזית אנליסטים שעמדה על 0.58 בלבד. ההכנסות הסתכמו ב-423.5 מיליון דולר, עלייה של 16% לעומת התקופה המקבילה, וגבוה מהציפיות המוקדמות שעמדו על כ-418 מיליון דולר.
החברה ציינה כי היא ממשיכה לראות ביקושים ליכולות החיפוש, האבטחה ויכולות האנליטיקה, במיוחד בארגונים גדולים. במהלך הרבעון נחתמו מספר עסקאות משמעותיות, מה שמלמד על המשך אמון הלקוחות בפלטפורמה.
מעונן חלקית
עם זאת, למרות הצגת נתונים מרשימים, השוק התמקד דווקא בחולשה
היחסית במגזר הענן, התחום הנחשב למנוע הצמיחה המרכזי של אלסטיק בשנים האחרונות.
הכנסות הענן של אלסטיק צמחו ברבעון ב-22%, והציגו ירידה לעומת 24.5% ברבעון הראשון. מעבר לכך, לפי הניתוחים, תחזית ההנהלה לרבעון השלישי מצביעה על המשך האטה ואף על ירידה בקצב
הצמיחה העתידי.
