גולדמן סאקס: אוכלוסיית העולם מזדקנת, מהן ההשפעות הכלכליות?
הזדקנות האוכלוסייה צפויה להיות אחת ההתפתחויות החשובות ביותר בעולמנו בעשורים הקרובים וכבר היום היא מגמה ניכרת ברוב הכלכלות המפותחות. יפן, גרמניה ואיטליה נמנות עם האומות המזדקנות ביותר מבחינת שיעור המבוגרים מעל גיל 55 באוכלוסייה, ודרום קוריאה, שוויץ, ברזיל וסין יהיו עדות לגידול חד בשיעור הקשישים בעשור הקרוב.
אריכות ימים, בריאות משופרת ועבודות פחות תובעניות מבחינה גופנית גם יצרו מצב שבו בני אדם עובדים יותר מגמה שצברה תנופה נוספת בעקבות שינויי מדיניות אשר העלו את גיל הפרישה ותוכניות פרישה פחות נדיבות. כאשר בני אדם עובדים יותר, הצורך בהסבה מקצועית אף הוא עולה במשך השנים, במיוחד משום שהטכנולוגיה משנה את אופיין של עבודות רבות.
ברוב השווקים המפותחים, ההוצאה לנפש מגיעה לשיאה כאשר אדם הוא בשלהי שנות ה-40 לחייו. רמת ההוצאות המוחלטת תלויה במידה רבה במבנה משקי הבית. מספר בני המשפחה הממוצע במשקי בית שבראשם אדם בשנות ה-50 לחייו נע בין 2.0 בארה"ב ל-2.75 ביפן. נתון זה מכתיב כיצד יתחלק התקציב הביתי בין מוצרים ושירותים, לדוגמה חינוך ותחבורה. דפוס ההוצאות של אנשים מבוגרים יותר שונה אף הוא ההוצאה על פריטים הנתונים לשיקול דעת כמו בגדים ומסעדות יורדת עם הגיל בעוד שנתח גדול יותר של ההוצאות מוקדש למוצרי יסוד ופנאי.
ענף הבריאות
הוצאות הבריאות עלו במונחים ריאליים כמעט בכל מדינות ה-OECD בעשור האחרון וצפויות להמשיך לעלות ככל שהטיפולים נעשים יותר מותאמים אישית ולפיכך יקרים יותר. ככל שעלויות הרווחה המאמירות מכרסמות בתקציבים הממשלתיים המוקצים להשקעות מעודדות תפוקה בתשתיות, מו"פ וחינוך, הוויכוח אודות סוג הטיפולים שהממשלה צריכה לממן צפוי להפוך לקולני יותר.
- גם הדמוגרפיה האמריקנית בבעיה - איך זה ישפיע על הכלכלה?
- הבעיה הגדולה של הכלכלה הישראלית - הצמיחה העתידית בנפילה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ענף הדיור
למרות שמגמת ההזדקנות אמורה לבלום את הביקוש לדיור, אם נניח שכל שאר הגורמים ללא שינוי, מחירי הבתים והביקוש להם יעלו בהתאם לשינויים בקבוצות הגיל העיקריות הרוכשות דיור (20-44 שנים) במקום שיהיו בעלי מתאם שלילי לשינויים בקבוצות הגיל המבוגרות יותר. לאנשים מעל גיל 55 יש גם סיכוי גבוה יותר להחזיק דירה בבעלותם בהשוואה לאנשים בתחילת הקריירה שלהם, ועד הפרישה גדלים הסיכויים שהם פרעו את המשכנתא שלקחו.
מי ישלם ?
- 2.עשו אהבה. לא מלחמה... (ל"ת)קליפ 15/09/2014 20:41הגב לתגובה זו
- 1.קליפ 15/09/2014 20:41הגב לתגובה זוצודק? מאות ארגוני בצלם מרושעות ואכזריות מתעללות בזכרים...יוצרות חוקים מפלצתיים....זכרים...עד מתי תובלו כצאן לטבח?
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותסעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים
סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו
באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.
האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.
הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק
הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.
הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים
פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.
- הבורסה בסעודיה מזנקת: ייתכן ויוסרו המגבלות על בעלות המניות במדינה
- בלקסטון ובלקרוק מתחרות על ה-AI הסעודי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב
הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותסעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים
סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו
באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.
האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.
הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק
הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.
הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים
פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.
- הבורסה בסעודיה מזנקת: ייתכן ויוסרו המגבלות על בעלות המניות במדינה
- בלקסטון ובלקרוק מתחרות על ה-AI הסעודי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב
הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.
