צניחה חופשית: החוזים על הזהב צללו ב-4% לשפל של שנה וחצי
החוזים העתידיים על אונקיית זהב סגרו את יום המסחר הנוכחי בירידות משמעותית כאשר במהלך היום מחיר אונקייה הספיק לרדת מתחת קו ה-1,500 דולר אולם בסיום התייצב ברמה של 1,502 דולר לאונקייה, ירידה של 4%. סגירה ברמה נמוכה שכזו נרשמה לאחרונה בחודש אוגוסט 2011.
כלכלנים רבים בעולם מייחסים את הירידות המדוברות לחבילת הסיוע אשר תשלח לקפריסין. כידוע, כחלק מהתנאים לחבילה הממשל בקפריסין יצטרך לעמוד בכיסוי חלק מחבותיו. לפיכך יצטרך הממשל למכור אונקיות זהב בשווי של 400 מיליון אירו כאשר השווי הכולל של הזהב בקפריסין סובב סביב ה-585 מיליון דולר בלבד.
מהכיוון השני, יש המיחסים את הירידות במחיר הסחורה לנתון המכירות הקמעונאיות שהתפרסם טרם תחילת המסחר בוול סטריט. ג'ין ארנסברג, עורך המגזין Got Gold התייחס ואמר "מדובר בפאניקה טהורה בהיקפים עצומים".
משקיעים סולידים רבים רואים באונקיית זהב כהשקעה מועדפת זאת עקב היכולת של הסחורה לשמור על ערכה גם בתקופות שהשווקים לא יציבים והאינפלציה גבוהה. כחלק מטענה זו כאשר הבורסות בארה"ב במגמת ירידה ומשקיעים מושכים את כספם ניתן לראות עליות במחיר אונקייה זהב. אולם ביום המסחר נוכחי בוול סטריט, כאשר המדדים רושמים ירידות של עד 0.5%, החוזים העתידיים על הזהב הפתיעו בירידה הקיצונית.
- 4.הרטוב 14/04/2013 15:16הגב לתגובה זואם אינני טועה זה זהב שלה שרק מאוכסן שם והיא רוצה לאכסן אותו אצלה...כאילו לא סומכת על השומר
- אחד 14/04/2013 15:47הגב לתגובה זואלא שהתברר שהוא נגוז לא נמצא במציאות. מה שנשאר זה שטר פקדון ועכשיו צריך אסוף את הזהב מהשוק. גם לסינים כבר כבד עם 3.5 טרליון שטרות ירוקים שיש להם במחסנים ואני מבין שגם הם היו מעדיפים מטילי זהב.
- 3.אחד 14/04/2013 15:05הגב לתגובה זושהיא פודה מהם 400 מיליארד דולאר זהב ומחזירה אותם לברלין. הם נתנו לאמריקים ולצרפתים להצע עד שנת 2020. למה? משום שהמטוסים איטיים או הרכבות מקולקלות? לא משום שאין זהב בשוק אז מה עושים? מנדנדים חזק כדי שהידיים החלשות יפלו. אין תחליף כרגע למטבע בלתי תלוי למעט הזהב.
- 2.הרטוב 13/04/2013 13:55הגב לתגובה זומנסים לנתח הגיונית את הזהב.... אין לו הגיון....הריצו אותו ומכרו להמונים..... עכשיו אין אינפלציה....ידרדרו אותו ל700 וכשתבוא אינפלציה יהיה לו מהיכן לעלות..... ואז 2500,5000 גם לא יהיה בועה..... עליות /ירידות בבורסות...משברים....כלום לא יפריע לו לרדת
- 1.ברוך 13/04/2013 09:19הגב לתגובה זוכל מה שמנסים להבהיל אתכם זה בכלל לא במציאות תמיד בעולם בכל זאת יש ידידים שעוזרים אחד לשני כך שכל המשברים בעולם פתרו אותם בצורה זאת או אחרת רק אצל מחזיקי הפוטים הם מנסים לעשות הכל שחור מתוך אינטרסים
- ידידם? אתה בגן ילדים? (ל"ת)מגוחך 13/04/2013 10:58הגב לתגובה זו
- משה 13/04/2013 10:30הגב לתגובה זוסבלנות....תוך שנתיים ואולי פחות (אני לא נביא) כל העסק מתפרק. סיטואציה 1 - פעילות מלחמתית עם אירן / פלסטינים / סוריה - הדולר עולה + הנפט עולה + הסחורה עולה + הבורסה יורדת. סיטואציה 2 - הדולר מתרסק - הסחורות עולות + הבורסות נופלות. מה יגיע ראשון אני לא יודע (להערכתי מלחמה קודם...ימים יגידו). נחייה ונראה.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
