אסף חומצאני משופינג.קום מונה למנהל נאסד"ק ישראל

החל דרכו במשרד עו"ד קליינהנדלר-הלוי והיה בכיר בארנסט אנד יאנג ת"א. ידווח לשרלוט קרוסוול שמסרה: אנו ממשיכים לראות עניין רב מצד חברות ישראליות בכל הסקטורים
שי פאוזנר |

בורסת הנאסד"ק הודיעה היום (א') על מינויו של אסף חומצאני למנהל פעילות הבורסה בישראל. חומצאני ידווח לשרלוט קרוסוול, מנהלת נאסד"ק אינטרנשיונל, שבתחומי אחריותה כל החברות הנסחרות בנאסד"ק מאירופה, המזה"ת ואפריקה.

חומצאני הוא בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטת ת"א ובעל תואר שני במנהל עסקים (MBA) מ-London Business School. עד למינויו בנאסד"ק, עבד חומצאני בחברת שופינג.קום כמנהל פיתוח עסקי בכיר בבריטניה. לפני כן, עבד כמנהל בכיר בפירמת ראיית החשבון ארנסט אנד יאנג בתל אביב. אסף חומצאני החל את הקריירה שלו במשרד עורכי הדין קליינהנדלר-הלוי, שלימים התמזג עם משרד עו"ד גרוס-חודק.

קרוסוול מסרה עם ההודעה, כי "התמחותו המסחרית של אסף בעבודה עם חברות הרשומות בנאסד"ק, וכן ניסיונו כיועץ עסקי ועורך דין, הופכים אותו לאדם המתאים ביותר להוביל את עסקי נאסד"ק בישראל ובאירופה לרמה גבוהה יותר. הצלחנו ליצור מומנטום חדש בישראל בשנת 2004, ואנו מעונינים לנצל עד תום את העניין הגובר של חברות ישראליות להירשם למסחר בנאסד"ק".

חומצאני יהיה אחראי על ניהול היחסים השוטף מול 70 החברות ישראליות שכבר רשומות בנאסד"ק ועל פיתוח השוק הישראלי ובכלל זה הבאת חברות חדשות לשוק. שנת 2004 הייתה אחת מהשנים המוצלחות ביותר לנאסד"ק בישראל עם ארבע הנפקות ראשוניות (IPO). לישראל יש כיום את מספר החברות הגדול ביותר בנאסד"ק מחוץ לצפון אמריקה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.