צרכנות: קמפיין חדש ליוניליוור "עולם הבדים של בדין"

"אופיר טורס" מציעה חבילות סקי בוילות. שירות חדש של HP - החלפת מוצר פגום ע"י שליח עד בית הלקוח. משרד הבטחון אישר ל-500 פלשתינים לעבוד בענף המלונאות במזרח ירושלים
שירות ביזפורטל |

* לאחר שבשנת אלפיים, עם עלייתו של יורג היידר, העדיפו הרבה גולשים לא להגיע לאתרי הסקי האוסטריים, היום עמק טירול הופך לאטרקציה, בייחוד אצל הצעירים המעוניינים מלבד הסקי גם במועדונים וברים. חברת הנסיעות "אופיר טורס" מציעה חבילות סקי בוילות (Challet). חופשות אלו היו עד היום נחלתם של עשירי אירופה, והיום "אופיר טורס" מציעה באופן ייחודי חבילות כאלו במחירים הנעים בין 850-1000 יורו לאדם.

* משרד הבטחון אישר אתמול, לבקשת משרד התיירות, מתן 500 רשיונות עבודה קבועים בישראל, לעובדים פלשתינים מיהודה ושומרון, שיועסקו בענף המלונאות במזרח ירושלים. העובדים הפלשתינים, בעלי רקע מקצועי בענף המלונאות, יועסקו כבר בימים הקרובים בבתי המלון השונים במזרח העיר במגוון עבודות. במשרד התיירות מציינים כי בעבר ניתנו אישורים בודדים להעסקת עובדים מקצועיים מיהודה ושומרון במלונות מזרח העיר, ועתה מדובר במאסה רצינית של עובדים מקצועיים.

* חברת HP משיקה שירות חדש ללקוחות מוצרי ההדמיה וההדפסה. מעתה, במקרה של תקלה במוצר של HP הנמצא באחריות, יוחלף המוצר הפגום במוצר חליפי על ידי שליח שיגיע עד לבית הלקוח. השירות החדש של HP ניתן בשיתוף פעולה אסטרטגי של HP עם שירות השליחים של רשות הדואר. על פי הסכם השת"פ החדש, הוכשרו שליחים של רשות הדואר כדי לספק ללקוחות של HP את השירות החדש. חברת HP השקיעה בבניית מערך שירות זה עשרות אלפי דולרים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
Gett גט טקסי
צילום: יח"צ

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול

בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה


הדס ברטל |

חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.

בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.

"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.

לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.

בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.