בחשד לעבירות שוחד: נשיא המחוזי וראש לשכת עו"ד לשעבר עוכבו לחקירה
אחרי חשיפת ההקלטות: עו"ד אפי נוה והשופט בדימוס איתן אורנשטיין עוכבו על ידי שוטרי יאח"ה בלהב 433. החשד: יחסי "תן וקח" בניהם שסללו את הדרך למינוי אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב
משטרת ישראל עיכבה לחקירה את נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב לשעבר, השופט בדימוס איתן אורנשטיין, ואת ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, עו"ד אפי נוה, בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. השניים עוכבו על ידי שוטרי יאח"ה בלהב 433. הם נעצרו בבתיהם אחרי חיפוש ועוכבו לחקירה.
השופט אורנשטיין (דוברות הרשות השופטת)
שני המעצרים מגיעים על רקע חשיפת ההקלטות בימים האחרונים, בהם נשמע השופט אורנשטיין בשיחה עם נוה. בהקלטות שחשף העיתונאי חיים לוינסון נחשפו לכאורה פגמים באופן המינוי של אורנשטיין לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב. בהקלטות נשמע כי נוה יקדם לכאורה את מינויו של אורנשטיין לתפקיד והאחרון יסייע לו בסוגיות אחרות.
השיחות שנשמעות בהקלטות, חשוב לציין, נערכו בשנת 2016 - כלומר, לפני שמונה שנים. בזמנו, קמה ועדת איתור למינוי נשיא בית המשפט כשבאחת השיחות אמר אורנשטיין לחברו: "תשמור עליי". בשיחה אחרת, נווה ביקש להגיע לביקור אצל אורנשטיין וזה ביקש ממנו להגיע מבלי למשוך תשומת לב. כעת, השניים עוכבו לחקירה ומעניין יהיה לראות כיצד היא תתפתח.
- 11.מסרט הבא 28/05/2024 15:07הגב לתגובה זופרשת מירי רקב . הבמאי והמפיק רביב דרוקר . . הזוכים - עם ישראל .
- 10.מדינה מושחתת הזוי שבכלל עדין מחזיק ברשיון עורך דין (ל"ת)יובלי 28/05/2024 14:28הגב לתגובה זו
- 9.משה 28/05/2024 12:07הגב לתגובה זואל דאגה אפי נווה מכין את הנייד עם ההקלטות של כל השופטים והפרקליטות וחוזר הביתה נקי מכל רבב
- 8.ירון 28/05/2024 11:40הגב לתגובה זומינימום ככה השופטים אין להם אופציות לתת עונשים מגוחכים. היום הפשע משתלם גם אם נתפשת שילמת עונש קטן וקנס קטן אבל יצאת עם ערמות שגנבת.
- 7.כלכלן 28/05/2024 11:33הגב לתגובה זואהה , החומר נעלם , נגנז , נרטב ....... מערכת משפטית מושחתת !!!!
- 6.קונילמל 28/05/2024 11:02הגב לתגובה זואמור לי באיזה צד אתה בפוליטיקה ואומר לך מה יהיה באחריתך.... מדינה של מושחתים!!! לפני שנתיים כשבנט היה בשלטון עשו מה שרוצים מינו את מי שבא להם כמובן באישור היועמ"ש עכשיו כל פעולה מרימה את היועמ"ש והעיקר שהיום יעשו שיירות של רכבים לשיבוש התנועה...
- 5.תחזיקי מעמד עוד קצת וננקה את ה ז י ה ו ם מחיינו. (ל"ת)מדינה אהובה שלי ! 28/05/2024 10:08הגב לתגובה זו
- 4.השתלטו על מדינת ישראל . (ל"ת)ראשי הפשע המאורגן 28/05/2024 10:08הגב לתגובה זו
- 3.כלכלן 28/05/2024 10:00הגב לתגובה זוכותרת כדי להרגיע הציבור בלבד - אילו רצו באמת להצליח בתיק היו פועלים מזמן - השיהוי נועד כדי לתת להם לספק תשובות וירצו מן הסתם לקבל - והנה לכם הצגה - עאלק חקרנו ואין ממצאים - מערכת משפטית מושחתת !!!!
- 2.שי 28/05/2024 09:30הגב לתגובה זולא מאמין
- 1.אלון 28/05/2024 09:30הגב לתגובה זודי לחונטה המזוהמת של השמאל

״צריך להישאר מציאותיים; השוק אצלנו מתומחר על מלא״
הוא לא בא ״לקלקל מסיבות״ אבל סבור שכשהמכפילים גבוהים משמועתית באירופה והאופטימיות הגבוהה כבר מגולמת במחירים התיקון יכול להיות מעבר לפינה; עודד מקלר מנהל מחלקת הלקוחות הפרטיים של IBI מספר על דפוס ההשקעות של משקיעי הריטייל שהשתנה ומה לדעתו האלוקציה הנכונה בזמנים של פריצת שיאים
הבורסה בתל אביב שוברת שיא אחר שיא. ת״א 35 שבר שיא בפעם ה־40 מתחילת השנה. והשאלה שנשאלת בכל חדר מסחר או פגישה בין משקיעים היא האם לראלי הזה יש עוד בסיס? המערכה בעזה קרובה לסיום אבל האי־ודאות הביטחונית רחוקה מסיום רשמי כשחזיתות מתימן ובאיראן רוחשות פעילות. אבל לשוק זה פחות מפריע. השוק המקומי מתנהג כמו שהעתיד כבר כאן. כמו שכבר המזרח התיכון שינה את פניו ומוסלמים עולים לירושלים במקום למכה - לפחות מבחינת הזרמת כספים. המניות עולות, השקל מתחזק, ותיאבון הסיכון של המשקיעים הפרטיים בשיא.
21 נקודות של “תכנית טראמפ” הצליחו להוסיף מאות נקודות למדדים. התכנית של הנשיא שכוללת הפסקת אש, החזרת כל החטופים והסדרה אזורית רחבה, עוררו את אחד מגלי האופטימיות העוצמתיים שראינו מאז תחילת המלחמה.
יום המסחר הראשון של השבוע היה אחד התנודתיים שנראו בתקופה האחרונה. העליות החדות בפתיחה התמתנו לקראת הסגירה, אבל שלושת המדדים המרכזיים סיימו בעליות: מדד ת״א 125 עלה בכ־0.6%, מדד ת״א 90 הוסיף כ־1.5%, ומדד ת״א 35 טיפס בכ־0.3%. בתוך כך נשברו שוב שיאים ת״א 35 בפעם ה־40 מתחילת השנה, ת״א 90 בפעם ה־32 ות״א 125 בפעם ה־37. מחזור המסחר במניות היה גבוה מהרגיל ליום ראשון, כש-2.8 מיליארד שקל החליפו ידיים בשוק המניות, ובאיגרות החוב נרשם מחזור של כ־4.5 מיליארד שקל. גם בזירת המט"ח הורגשה תנועה משמעותית, כשהשקל המשיך להתחזק לרמה של 3.29 שקלים לדולר.
אלא שבתוך כל ההתלהבות הזאת יש לא מעט סימני שאלה. עד כמה הראלי הזה מתבסס על נתונים כלכליים אמיתיים? מה צפוי לשקל אם הייסוף ייתמשך, והאם בנק ישראל ימשיך לעמוד מנגד? ובעיקר - איך צריך לפעול בתקופה שבה הכול נראה כל כך חיובי, אפילו חיובי מדי?
כדי לנסות לענות על השאלות האלה, שוחחנו עם עודד מקלר, מנהל מחלקת הלקוחות הפרטיים בניהול תיקים של IBI. מקלר, שמלווה אלפי משקיעים פרטיים מדי יום, רואה מקרוב את השינוי בהתנהגות הקהל מאז השינוי של הטון בשווקים. “האווירה חיובית מאוד”, הוא אומר, “יש תחושת ביטחון, המשקיעים מחפשים יותר ריסק, פחות מפחדים מירידות, וזה נובע גם מהתכנית המדינית שיצרה תקווה, אבל גם מהעובדה שבשלוש השנים האחרונות מי שנשאר בשוק - נהנה מעליות כמעט רצופות”.

כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
אלפי נוסעים מגלים מדי שנה, ובייחוד בשנים האחרונות, שטיסתם בוטלה או עוכבה, אבל רק מעטים יודעים מה בדיוק מגיע להם לפי החוק. חוק שירותי התעופה הישראלי - המכונה גם "חוק טיבי" - קובע זכויות ברורות לנוסעים, אבל גם חריגים שמאפשרים לחברות התעופה להתחמק מתשלום. מהו גובה הפיצוי, באילו מקרים תקבלו החזר ומתי תישארו רק עם עוגמת נפש?
בוקר אחד נוסעים מתארגנים לקראת טיסה לחו"ל, ופתאום מגיעה ההודעה הבאה: “הטיסה בוטלה, נעדכן בהמשך". הסיטואציה הזאת, שבעבר היתה נדירה, נהפכה בשנים האחרונות לשכיחה מאוד, בייחוד בעונות השיא או בתקופות של עימותים ביטחוניים. נוסעים רבים מוצאים את עצמם ממתינים שעות בנמל התעופה או מגלים שהחופשה נעלמה ברגע. החוק הישראלי, שנועד להגן עליהם, אמנם קובע כללים ברורים, אך לא תמיד הם ברורים למי שאינו בקיא בפרטים.
במקרה שנדון לאחרונה בבית משפט השלום, משפחה שרכש כרטיסים לטיסה בינלאומית גילתה פחות מיממה לפני ההמראה בחזרה שהטיסה שלה בוטלה. חברת התעופה הציעה לבני המשפחה טיסה חלופית, אך זו המריאה רק יומיים מאוחר יותר. הנוסעים שבמרכז התביעה סירבו, דרשו החזר ופיצוי כספי מלא, והחברה טענה שמדובר בנסיבות מיוחדות שאינן בשליטתה. בית המשפט קבע שהחברה לא הוכיחה שהביטול נבע מאירוע חיצוני, וחייב אותה בפיצוי כספי לפי המרחק של הטיסה, לצד החזר הוצאות הנסיעה. המקרה הזה ממחיש את החשיבות של הבנה מדויקת של החוק, ושל התיעוד של כל פרט בעת ביטול או עיכוב.
חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי תנאיה), הידוע גם בשם “חוק טיבי”, נועד להבטיח שנוסעים לא יישארו חסרי מענה מול חברות התעופה. החוק חל על כל טיסה שיוצאת מישראל, וכן על טיסות שנכנסות אליה שמופעלות על ידי חברות ישראליות. מטרתו כפולה - מצד אחד להבטיח פיצוי וסיוע לנוסעים שנפגעו, ומצד שני לקבוע גבולות ברורים לחברות התעופה, כדי למנוע תביעות שרירותיות. החוק מבחין בין כמה סוגי פגיעות: ביטול טיסה, עיכוב משמעותי, הקדמת טיסה או סירוב להטיס נוסע אף שהיה לו כרטיס תקף. ביטול טיסה מוגדר גם כעיכוב של שמונה שעות או יותר מהמועד שתוכנן. במצב כזה, הנוסע זכאי לבחור בין השבת כספו לבין טיסה חלופית ליעד. אם הביטול או העיכוב נמסרו פחות מ-14 יום לפני מועד ההמראה, והנוסע לא קיבל טיסה חלופית שתאפשר לו להגיע ליעד בשעות דומות למועד המקורי, הוא זכאי גם לפיצוי כספי. סכום הפיצוי נקבע לפי מרחק הטיסה: בטיסות קצרות מדובר בסכומים של מאות שקלים, ובטיסות ארוכות הסכומים עשויים להגיע לאלפי שקלים.
הסיוע צריך להינתן בזמן אמת
מעבר לפיצוי הכספי, החוק מחייב את חברות התעופה לספק שירותי סיוע מיידיים לנוסעים שנפגעו. החובה כוללת מתן מזון ושתייה, אמצעי תקשורת כמו שיחות טלפון או אינטרנט, ואם מדובר בעיכוב או ביטול שגורמים לשהייה בלילה - גם לינה והסעה למלון. חברות רבות נוטות להציע שוברי אוכל או שוברים עתידיים במקום מענה ישיר, אך לפי החוק הסיוע צריך להינתן בפועל בזמן אמת. במקרים שבהם הטיסה נדחתה או הוקדמה, החוק קובע מדרג של זכאות. אם הקדמת הטיסה גרמה לנוסע לפספס אותה או לשנות תוכניות, יש מקום לדרוש החזר. אם העיכוב נמשך שעות רבות, גם אם הטיסה לא בוטלה - ייתכן שהנוסע ייחשב מי שטיסתו “בוטלה למעשה”, ויזכה בזכויות דומות.
- פיצוי של יותר מ-40 אלף ש' למשפחה שטיסתה בוטלה
- ג'ובי אוויאיישן הדגימה טיסה אוטונומית בתרגיל צבאי אמריקני
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד הזכויות הרחבות, קיימים מצבים שבהם חברת התעופה פטורה מתשלום. החוק מגדיר זאת כ"נסיבות מיוחדות" - אירועים שלא ניתן היה למנוע, גם אם החברה נקטה את כל האמצעים הסבירים. בין היתר מדובר ב: