יפעת רייטר מנכלית AIG
צילום: אוהד רומנו

פלטפורמה דיגיטלית חדשה של AIG עבור סקטור העסקים הקטנים והפרילנסרים

הביטוח החדש נועד לאפשר למבוטח לבצע התאמה אישית ומודולרית לפוליסה - להרחיב או להסיר כיסויים הרלוונטיים עבורו ובכך לחסוך בעלויות
דור עצמון |
נושאים בכתבה AIG ביטוח פוליסה

בשנים האחרונות חל שינוי משמעותי בכלכלה העולמית והמקומית, במסגרתו מגזר העסקים הקטנים והפרילנסרים גדל באופן עקבי. הלקוחות המשתייכים למגזר זה, הם למעשה לקוחות פרטיים לכל דבר, כשלצד הצרכים הפרטיים שלהם – ביטוח רכב, דירה, בריאות וכו' – קיים גם צורך עסקי – ביטוח לקליניקה או לסטודיו שלהם, ביטוח אחריות מקצועית, ביטוח חבות מעבידים, ביטוח חבות כלפי צד שלישי וביטוחים נוספים.

בשביל סקטור עסקים זה, AIG השיקה אתמול פלטפורמה דיגיטלית חדשה עבור פוליסת הביטוח המיוחדת. הביטוח החדש, המשווק באמצעות הליך דיגיטלי מלא, נועד לאפשר למבוטח לבצע התאמה אישית ומודולרית לפוליסה - להרחיב או להסיר כיסויים הרלוונטיים עבורו ובכך לחסוך בעלויות.

לדברי AIG, המוצר החדש נועד להעניק למבוטחים "שילוב מנצח" של חווית משתמש, כיסוי נאות ופרמיה אטרקטיבית מותאמת להיקף הפעילות של בית העסק אשר מסתכמת לרוב במאות שקלים בלבד לשנה. שיווק הפוליסה החדשה ייעשה בשלב הראשון באמצעות סוכנים ושת"פים נבחרים.

יפעת רייטר, מנכ"לית AIG: "מדי שנה נפתחים בישראל עשרות אלפי עסקים חדשים הכוללים עשרה עובדים ומטה. בעלי עסקים אלו אשר טרודים ביום יום בבניית העסק החדש שלהם, זקוקים לכתף מקצועית  שתסייע להם בבניית מטרייה ביטוחית עסקית מתאימה. כחברה מובילה בתחום ביטוחי הפרט בדיגיטל, הכניסה הבוקר לסגמנט עסקים חדש בהליך דיגיטלי מלא  תאפשר לנו לעשות את זה טוב יותר עבור מבוטחינו גם בביטוח העסקי".

ארז חיים, סמנכ"ל אגף מסחרי בחברת AIG: "בישראל, ישנם למעלה מכחצי מיליון עסקים קטנים המהווים נדבך משמעותי בכלכלה הישראלית. על פי מחקרים פנימיים שערכנו, אנו רואים כי למעלה מ-50% מכלל העצמאים בישראל אינם מבוטחים. חברת AIG זיהתה את הצורך הקיים בשוק ואנו משיקים היום פוליסת ביטוח חדשה התפורה למידותיהם ולצרכיהם, בהליך דיגיטלי מהיר וללא תשלום מיותר על כיסויים שהם אינם נדרשים להם. המוצר החדש מהווה יריית פתיחה להשקת ערוצים דיגיטליים מתקדמים נוספים עבור הלקוחות עסקיים שלנו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

תיירות במרוקו קרדיט: גרוקתיירות במרוקו קרדיט: גרוק

בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות

התעופה הישראלית מתאוששת עם חזרה הדרגתית לשמיים, יעדים חדשים-ישנים ותחרות שאט אט חוזרת בענף - תמונת מצב


הדס ברטל |

ענף התעופה הישראלי עובר בתקופה האחרונה תמורות שונות במטרה לחזור לשגרה של לפני המלחמה. אחרי חודשים של האטה עמוקה בעקבות המלחמה, השמיים של ישראל מתחילים להיפתח מחדש, אך התמונה עדיין רחוקה מלהיות פשוטה ומהשגרה שהכנו לפני ה-7 באוקטובר. לצד חידוש קווים בינלאומיים חשובים והגעת שחקנים חדשים לשוק המקומי, ניכרת ירידה כללית בהיקף הפעילות, בעיקר בטיסות יוצאות, והאתגרים בענף נותרו רבים.

אחת ההתפתחויות הבולטות היא חידוש הטיסות בין ישראל ומרוקו, שנעצרו לחלוטין במהלך המלחמה. הקו הזה, שנפתח במקור כחלק מההסכמות המדיניות בין המדינות, מקבל כעת רוח חיים מחודשת, והוא נחשב לסמל לחזרה הדרגתית של התיירות והקשרים הכלכליים. עם זאת, נראה שהביקוש עדיין מתון, בעיקר בגלל זהירות של נוסעים ותנאי ביטחון אזוריים שלא חזרו לשגרה מלאה.

במקביל, חברת וייז אייר (Wizz Air),  אחת מחברות הלואו־קוסט ההונגרית ואחת הבולטות באירופה, מתכננת להקים בסיס בישראל, צעד שממחיש את האמון המתחדש בשוק המקומי. הבסיס צפוי לשמש מוקד לפעילות שוטפת, ולהגדיל את היקף הטיסות לאירופה וליעדים נוספים. מדובר במהלך אסטרטגי שנועד להעמיק את אחיזת החברה באזור, תוך מתן תחרות ישירה לשחקניות הוותיקות ובראשן אל על.

מטוס
 וויזאייר קרדיט: מתוך אתר החברה
מטוס וויזאייר - קרדיט: מתוך אתר החברה


אל על ניצלה את תקופת הגאות בשווקים ואת הסביבה התפעולית החיובית בשנה שלפני המלחמה כדי לשפר את מצבה הפיננסי. החברה הצליחה לצמצם חובות באופן ניכר, הודות לרווחיות גבוהה ולעלייה חדה במניית החברה, שאפשרה גיוס הון בתנאים נוחים. כיום, אל על נמצאת בעמדה טובה יותר מבחינת איתנות פיננסית וניהולית, אבל היא פועלת בסביבה שונה לחלוטין כאשר התחרות גדלה, מחירי הדלק נותרו תנודתיים והנוסעים נזהרים יותר בתכנון נסיעות לחו"ל.