אחת מקטלוג אוטו: ניסאן קשקאי

בכל שבוע נציג לכם מכונית אחת מקטלוג אוטו, הכולל את כל המכוניות המשווקות בישראל. והפעם: ניסאן קשקאי
שלומי פרידמן |

ניסאן קשקאישם מלא: ניסאן קשקאי
אחיות לפלטפורמה: רנו קוליאוס ובמידה מסויימת גם רנו מגאן והפלואנס

מתחרות עיקריות: יונדאי ix35, מאזדה CX-5, סקודה יטי, הונדה CR-V, סובארו פורסטר, טויוטה RAV4, קיה ספורטאז', פולקסווגן טיגואן
 
לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו על ניסאן קשקאי חייג ל-3262* או לחץ כאן

כדאי לדעת עליה: הקשקאי של ניסאן הוא רכב פנאי קומפקטי, הקרוי על שמו של שבט נוודים-למחצה בדרום-מערב איראן. הוא הוצג לעולם בשנת 2006 בתערוכת פריז, כשב-2008 נוספה להיצע גרסת 7 מקומות, בשם 'קשקאי +2'. לקראת 2010 עבר הדגם מתיחת פנים קוסמטית שמקנה לו מראה רענן, זורם וצעיר יותר. הקשקאי קרוב בממדיו למשפחתית האצ'בק סטנדרטית, עם אורך של 433 ס"מ, ובסיס גלגלים העומד על 263 ס"מ. למרות מרכב מוגבה ומראה יחסית קשוח, יכולת השטח שלו סמלית בעיקר ומוגבלת לנסיעת שבילים. לעומת זאת, על הכביש מציע הקשקאי נוחות נסיעה גבוהה ותחושה נעימה, בין היתר הודות למידותיו, הנותנות תחושה קרובה יותר למכונית נוסעים.

עד לא מזמן שווק הקשקאי בארץ אך ורק עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר, המפיק 140 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-20 קג"מ ב-4,800 סל"ד, זאת בשידוך לתיבת הילוכים רציפה עם 6 הילוכים מתוכנתים מראש. יחידת הכוח המדוברת מספקת ביצועים סבירים בהחלט, לצד צריכת דלק טובה. אולם לאחרונה, החלה להציע היבואנית המקומית גרסה ידנית של הקשקאי עם הנעה קדמית בלבד, ולה תג מחיר נמוך משמעותית. גרסה זו משודכת למנוע 1.6 ליטר שמייצר 117 כ"ס, ומגיעה ברמת האבזור הבסיסית (Visia).
 
 

חשוב לזכור כי הקשקאי כבר ותיק במונחי עולם הרכב, וגילו המתקדם מורגש בלא מעט פרמטרים, כמו בעיצוב תא הנוסעים שמרגיש פחות עדכני ביחס לקבוצה. בהתאם לכך, הוא צפוי להיות מוחלף בקרוב, אך כאמור עדיין מציע חבילה טובה ונעימה, יחד עם 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק האירופאיים.

כל מה שטוב: נוחות נסיעה, צריכת דלק, תחושה כללית הדומה למכונית נוסעים רגילה.
של מה שרע: יכולת שטח מוגבלת, לא מאוד מרווח, קרוב להחלפה.
מה מקבלים: רכב פנאי נעים ונוח.
גרסה נבחרת: 1.6 ליטר 2X4 ידני Visia – התמורה הטובה ביותר למחיר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מאגר לוויתן  (צילום: אלבטרוס)מאגר לוויתן (צילום: אלבטרוס)

ישראל ומצרים מתקרבות להסכם: מתווה יצוא הגז מלוויתן לקראת אישור סופי

ההבנות בין משרד האנרגיה לשותפות לוויתן סוללות את הדרך ליצוא 130 BCM גז למצרים בהיקף של כ-35 מיליארד דולר - לצד התחייבות להבטחת אספקה רציפה למשק הישראלי

מנדי הניג |
נושאים בכתבה לוויתן

בתום רצף דיונים שנמשך לתוך הלילה, משרד האנרגיה והשותפות במאגר לוויתן הגיעו לסיכום שמאפשר להניע את אחת העסקאות המשמעותיות שנרשמו בענף האנרגיה הישראלי. ההסכם, שאמור להיחתם רשמית על ידי ראש הממשלה ביממה הקרובה, יאפשר יצוא גז טבעי למצרים בהיקפים שמעולם לא נחתמו קודם, ויהווה בסיס להרחבת פעילות המאגר בשנים הקרובות. מאחורי ההסכמות עומדת מערכת של שיקולים כלכליים, רגולטוריים ומדיניים, שמתחברת לצורך של שני הצדדים לייצב את משק האנרגיה שלהם ולבסס תשתיות ארוכות טווח.

על פי המתווה, לוויתן ייצא למצרים 130 BCM גז טבעי בהיקף של כ-35 מיליארד דולר, באמצעות חברת Blue Ocean Energy המצרית. מבחינת השותפות - ניו-מד ניו-מד אנרג יהש 4.37%   , שברון ורציו רציו יהש 3.45%   זה בעסקה שמאפשרת את ההשקעה בהרחבת יכולות ההפקה וההולכה של המאגר, כולל צינור חדש ומערכות שמיועדות להגדיל את קצב ההפקה. מנגד, משרד האנרגיה קיבל כמה התחייבויות שנועדו לשמר את ביטחון האנרגיה של ישראל: מחיר מוגדר לאספקה לשוק המקומי, וכן מנגנון שלפיו במקרה של תקלה במאגרים אחרים, לוויתן יפנה גז ישירות למשק הישראלי. זה גם מהלך שמחזיר חלק מהעקרונות שהיו במתווה הגז המקורי, ומייצר למדינה יכולת תכנון רחבה מול הביקוש הגובר.


לכתבות נוספות בנושא:

לוויתן בעסקת יצוא למצרים של 35 מיליארד דולר עד 2040; שותפויות הגז מזנקות

גז ישראלי - רווח מצרי; כך א-סיסי מרוויח מיליארדי דולרים בשנה על חשבון ישראל


למתווה החדש יש גם מימד פוליטי. נתניהו רוצה להשלים את ההסכם לפני פגישתו עם נשיא ארה"ב אליו הוזמן לסוף החודש, בין היתר לנוכח מעורבותה של שברון בעסקה והאינטרס האמריקאי בשימור היציבות האזורית. למרות שהעסקה נחתמה כבר באוגוסט, ההיתר הרשמי התעכב בשל דרישה לפרוס את היצוא מעבר לשנת 2040 - החוזה המקורי - כדי לשמור אופציה להגדלת אספקה לשוק המקומי במחירים נמוכים יותר. הדרישה הזו יצרה סחבת ארוכה, שבמהלכה גם גורמים אזוריים ניסו לנצל את ההזדמנות.