הטרנד החדש בתחום הפרסום והשיווק: רשתות חברתיות מבוססות רכישות
כמה שווה המידע הצרכני שלכם? חברת ווישופ (WeShop) היא השחקנית החדשה בשוק החם של רשתות חברתיות מבוססות רכישות. החברה גייסה לפני מספר ימים 4.25 מיליון דולר ממספר קרנות הון סיכון ומשקיעים, בהם ג'ונתן מילנר, מנכ"ל חטיבת המדיה הדיגיטלית בניוז קורפ. ווישופ אוספת מידע צרכני מציבור המשתמשים הרשומים ומוכרת אותו למפרסמים. בתמורה לכך, המשתמשים מקבלים הנחות, מבצעים ודילים המותאמים להם.
במהלך ההרשמה, נותנים משתמשים לווישופ את פרטי הדוא"ל האישי שלהם. החברה אוספת את המידע על כל העסקאות שהמשתמש ביצע על ידי סריקת חשבוניות דיגיטליות הנשלחות לכתובת הדוא"ל. אלטרנטיבית, המשתמש יכול לתת לאתר גישה לכרטיס האשראי. לאחר מכן, החברה מאגדת את כל העסקאות מכל המשתמשים למסד נתונים אנונימי הנמכר למפרסמים במתכונת של מכירה פומבית. בין השאר מפרסמים יכולים ללמוד אילו מותגים, מוצרים, צבעים ודגמים מועדפים על ציבור הלקוחות, מהו מחיר הממוצע שהם שילמו עליו ולשלוח ללקוחות הצעות והנחות בהתאם.
הכנסות ווישופ מגיעות מעמלת מכירה מכל העסקאות הנעשות דרך האתר. השירות נמצא כעת בבטא סגור עם למעלה מ-100 אלף משתמשים רשומים. עד כה נסלקו קרוב ל-300 אלף עסקאות דרך האתר בשווי 20 מיליון דולר.
לכתבה המלאה באתר 140