החובות של המילואימניקים העצמאיים צפויים להתבטל
אחרי שמילואימניקים נדרשו להחזיר כספים עודפים לביטוח הלאומי, תיקון תזכיר חוק הביטוח הלאומי שנועד להתאים את מנגוני תגמול המילואים לשירות ממושך
אחרי שמספר מילואימניקים עצמאיים נדרשו להחזיר למדינה תגמולים עודפים שקיבלו בגין היעדרות ממושכת מעבודתם, היום עבר בקריאה ראשונה תיקון תזכיר חוק הביטוח הלאומי במליאת הכנסת שצפוי לשים קץ לסוגיית חובות המילואימניקים העצמאים בביטוח הלאומי. מטרת תזכיר החוק היא לשפר את מנגנוני חישוב תגמולי המילואים והתאמתם לצרכים הייחודיים של שירות מילואים במצב של מלחמה מתמשכת.
במסגרת התיקון, יותאם מנגנון התשלום למשרתי מילואים עצמאיים כך שיתאים לשירות מילואים ממושך, במיוחד כפי שקרה מפרוץ מלחמת "חרבות ברזל"
ועד היום, ובנוסף החובות של המילואימניקים שנפגעו מהעיוות הזה צפויים להתבטל. המנגנון הקודם לא תאם לשירות מילואים ממושך, ולכן חלק מהמילואמיניקים העצמאיים שנעדרו מעבודתם תקופה ממושכת נדרשו להחזיר חלק מהכספים שקיבלו מהביטוח הלאומי בתקופת השירות.
"הרבה מאד צעדים נעשו עבור המילואימניקים מאז תחילת המלחמה כולל תוכנית מעטפת הגדולה ביותר מאז קום המדינה של 9 מיליארד שקל והחלטת ממשלה נוספת בסך 6 מילארד שקל", מסר שר האוצר בצלאל סמוטריץ’. "במהלך המלחמה הממושכת חלק מחיילי המילואים העצמאים גילו כי הצטבר להם חוב בביטוח הלאומי בעקבות פער בחישוב תגמולי המילואים ואת זה אנחנו מתקנים בחוק".
החוק החדש קובע שתגמולי המילואים
ישמשו כתחליף להכנסה שהייתה אמורה להתקבל אם המשרת היה עובד בעבודתו בתקופה רגילה, תוך התחשבות בעלייה בהכנסות שיכלה להתרחש במהלך תקופת החירום. עוד נקבע כי שיעור התגמול המינימלי למשרתי המילואים ימשיך לעמוד על 95% מהסכום הבסיסי לחודש לכל יום שירות, בהתאם להארכת
הוראת השעה עד 31 בדצמבר 2025. המשמעות היא עלייה בסכום היומי מ-215 שקלים ל-300 שקלים.
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

