לחם, שמפו ו...מכשיר סלולרי - קניות ברשתות שיווק
חברות הסלולר עסוקות בימים אלה בחיפוש מסלולים נוחים ללקוחות ובסבסוד מכשירים ומפעילות את מחלקות השיווק שעות נוספות על מנת למצוא את המהלך השיווקי הנכון שישאיר את הלקוחות הקיימים וימשוך חדשים. גם יוזמת שר התקשורת בנוגע לניוד המספרים, העתידה להיכנס לתוקף בדצמבר השנה, מפעילה את מוחם של אנשי השיווק "הסלולריים" בקדחתנות.
חברת הסלולר המובילה "סלקום", מקבוצת IDB, הרימה את הכפפה, חברה לרשת שופרסל, אף היא מאותה קבוצה והחלה למכור מכשירים סלולריים ייעודיים על גבי המדפים בסניפי "שופרסל ביג".
מכשיר הטוקמן הייעודי יימכר בערכה ייחודית במחיר של 299 שקל, הכוללת: מכשיר מוטורולה W205, כרטיס סים טוקמן ומתנה בשווי 50 שקל לטעינה, כך שהצרכן יכול להשתמש במכשיר הסלולרי מרגע ששילם עליו.
עמוס שפירא מנכ"ל סלקום ואפי רוזנהויז מנכ"ל שופרסל, ציינו כי "החיבור האסטרטגי בין רשת מזון מובילה לבין חברת סלולר מובילה יצר ערוץ שיווקי נוסף וחדשני המאפשר למכור מכשירים בקונספט של "שלם וסע", שיטת קניית סלולר הנהוגה בעולם אך טרם הגיעה לישראל עד כה".
ואכן, רשתות קמעוניות בעולם מציעות שירותים חוץ קמעוניים, כמו מכשירים סלולריים וביטוחי רכב, במתכונת של "One stop shop", אך בארץ הצרכנים עדיין לא הפנימו את הרעיון.
עדי כהן, סמנכ"ל השיווק של סלקום, מוסיף: "ערוץ השיווק החדש, מאפשר ללקוח לרכוש מכשיר סלולרי בשיטת ה-pre paid ולהשתמש בו באופן מיידי ללא התחייבות, ללא תשלום חודשי וללא הזדהות". בשלב הראשון, המכירה תתבצע, כאמור, בסניפי "שופרסל ביג" ובהמשך תיבחן אפשרות להרחבת הפעילות גם ברשתות "שופרסל שלי" ו"שופרסל דיל".
אורנג' בסופר פארם
אולם סלקום איננה לבד במערכה, גם מתחרתה "אורנג'" מציעה הצטרפות לרשת ללא התחייבות, באמצעות רכישת מכשיר סלולרי במסלול pre paid, במחיר התחלתי של 299 שקל, כולל 100 הודעות sms חינם ובונוס של 10 שקל לשיחות.
אורנג' מציעה את המכשירים בתצוגת מדף בכל 132 סניפי "סופר פארם" החל מה-16 באוגוסט. המכשיר אשר יוביל את מוצרי המדף הוא נוקיה 2610 שנמכר ב-349 שקל ולאחריו יוצעו דגמים שונים של סמסונג במחירים גבוהים יותר - 599 ו-899 שקל.
איריס בק, סמנכ"ל השיווק והתוכן של orange: "כיום, אנו מעמידים לרשותו של כל לקוח את האפשרות לבחור את מסלול ההצטרפות שלו: מכשיר ותוכנית תעריפים ולפי העדפתו. כך למשל, לקוח המעוניין ליהנות ממכשיר מתקדם ומוביל טכנולוגית יוכל לבחור לעשות זאת בין אם במסגרת תוכנית ללא התחייבות או לחלופין בהצטרפות לתוכנית התחייבות המקנה לו, בין השאר, סבסוד למכשיר".
עוד מציינת בק, כי המכשירים המוצעים ברשת סופר פארם יגוונו במהלך השנה, בכדי לתת מגוון רחב של היצע ללקוחות החברה. אולם, מספר המכשירים בכל סדרה יהיה מוגבל בשיטת כל הקודם זוכה.
.jpg)
ביטוח לאומי מקדים את תשלום הקצבאות - הזכאים יקבלו כבר ביום ראשון
אילו קצבאות יכללו בהקדמה ומה יקרה בחודש הבא?
לקראת ראש השנה, שיחול ביום שני הקרוב (22 בספטמבר), המוסד לביטוח לאומי נערך להקדים את העברת הקצבאות ארוכות המועד ולשלם אותן כבר ביום ראשון (21 בספטמבר). מדובר במהלך שצפוי להקל על מאות אלפי משפחות, קשישים ואנשים עם מוגבלות, שנדרשים להיערך להוצאות החג.
בדרך כלל מועברות הקצבאות ארוכות המועד ב-28 בכל חודש, אולם הפעם הוחלט על הקדמה של שבוע, כדי לאפשר לזכאים נזילות מוקדמת ונוחות כלכלית בתקופה שבה ההוצאות גדלות באופן טבעי - קניות לחג, ארוחות משפחתיות והוצאות שוטפות.
אילו קצבאות ייכללו בהקדמה?
על פי הודעת הביטוח הלאומי, התשלום המוקדם יכלול קצבאות נכות כללית, קצבאות ילדים נכים, שירותים מיוחדים לנכים קשים, קצבאות ניידות, קצבאות לנפגעי עבודה, גמלאות שיקום, גמלת סיעוד, קצבאות מזונות, קצבאות אזרח ותיק (זקנה), קצבאות שארים וכן קצבאות לאסירי ציון. כולן יופקדו בחשבונות הבנק של הזכאים כבר ביום ראשון.
גם קצבת הילדים הרגילה (עבור ילדים שאינם נכים) הוקדמה החודש ושולמה כבר ב-17 בספטמבר, שלושה ימים לפני המועד הקבוע, ה-20 בחודש. תשלומי אבטלה והבטחת הכנסה שולמו כרגיל ב-12 בספטמבר, אך באוקטובר הם יוקדמו ל-9 בחודש.
- הונאה שיטתית נגד ביטוח לאומי בהיקף מיליונים - כך עבדה השיטה
- עו"ד חלה לאחר ששמע על פיטוריו - ודרש הכרה מביטוח לאומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל שנה נושא הקדמת הקצבאות עולה מחדש סביב חגי תשרי, שהם החגים הארוכים והעמוסים ביותר מבחינה כלכלית. הוצאות על מזון, מתנות, טיולים משפחתיים ולעיתים גם חובות שנצברו במהלך השנה, הופכים את התקופה הזו לרגישה במיוחד עבור משקי בית מעוטי יכולת.

תובנות על הישראלי הממוצע מהמהלך של בנק הפועלים
מעל מיליון לקוחות היו זכאים להטבה ששווה כסף מזומן, אך כמעט מחצית מהם כלל לא השתתפו; חלק העדיפו מענק של 100 שקלים על פני מניות בשווי גבוה יותר וללא עמלות, עדות להעדפת ודאות על פני פוטנציאל; הפערים בין צעירים למבוגרים ובין נשים לגברים משרטטים את דמותו
של ה"ישראלי הממוצע"
בנק הפועלים פועלים -1.67% חילק אתמול מאות אלפי מניות ללקוחותיו במהלך ראשון מסוגו בישראל. מעבר לאירוע הסמלי, הנתונים מהחלוקה מספקים הצצה ייחודית להרגלי החיסכון וההשקעה של הישראלי הממוצע.
אדישות מפתיעה
בישראל יש אמרה של "נותנים לך - תיקח", לכן האדישות שעולה מהנתונים של הבנק דיי מפתיעים. מעל מיליון לקוחות היו זכאים לקבל את ההטבה, אך בפועל פחות מ-600 אלף לקוחות (כ-593 אלף לקוחות המחזיקים בכ-440 אלף חשבונות) בחרו באחת מהאפשרויות לקבלת ההטבה שחילק הפועלים. כלומר, כמעט מחצית כלל לא טרחו להצביע או אפילו לבדוק מה מוצע להם. זה מלמד על פער גדול בין הציבור לבין העולם הפיננסי, גם כשהבנק מציע כסף או מניות בחינם, רבים מעדיפים להתעלם. אפשר לקרוא לזה ריחוק מהבנק, חוסר מודעות או פשוט אדישות, אבל התוצאה היא שחלק גדול מהלקוחות ויתר על הטבה ממשית מבלי להתעניין.
שנאת הסיכון
הבחירה במענק הכספי של
100 שקלים, על פני מניות בשווי גבוה יותר, המוערך בכ-124.5 שקל ביום ההטבה, ממחישה עד כמה חלק בציבור מעדיף ודאות על פני פוטנציאל. רבים מהלקוחות ויתרו על ערך עודף מיידי, פשוט מפני שהכסף המזומן נראה להם "בטוח יותר". גם כשהבורסה מציעה נזילות מלאה, חוסר ההבנה או
החשש מהלא נודע מובילים לחירות כלכלית מוגבלת, הציבור מוכן להפסיד כדי להרגיש שקט נפשי. חלק מהלקוחות ויתרו על רווח מיידי, למרות שהמניות ניתנו ללא עמלות, ללא דמי משמורת וללא אירוע מס, כלומר הטבה נטו לחשבון.
חשיפה ראשונה לשוק ההון?
כ-60% מהלקוחות
שבחרו במניות לא החזיקו קודם לכן ניירות ערך בחשבון הבנק. מצד אחד, מדובר במהלך שפתח את הדלת לעשרות אלפי משקי בית שלא היו מחוברים כלל לשוק ההון. מצד שני, ייתכן שהנתון הזה משקף גם תופעה אחרת. הרבה ישראלים שמבינים בהשקעות כבר מזמן לא עושים זאת דרך הבנקים, אלא דרך
בתי השקעות חיצוניים שמציעים עמלות נמוכות יותר. כך או כך, מדובר בתזכורת לפערים גדולים מאוד בגישה להשקעות.
- פועלים עם תשואה להון של 16.7% ורווח נקי של 2.5 מיליארד שקל
- "טאואר תזנק ב-29%"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פער גילאים מובהק
בפילוח גילאים נחשף פער משמעותי, כאשר רק 58% מהצעירים בני 18-25 בחרו במניות, לעומת 70% בקבוצת גילאי 46-55. זה לא
בהכרח "שנאת בורסה", אלא יותר תחושת ריחוק וחוסר עניין אצל הצעירים, שעוסקים פחות בחיסכון והשקעות לטווח ארוך ויותר בבזבוזים של כאן ועכשיו. האבסורד הוא שהבורסה היא כלי שמאפשר נזילות כמעט יומיומית, ושווי ההטבה שהתקבל מהמניות גבוה מזה שהתקבל במענק החד פעמי בגובה
100 שקל. מנגד, ככל שהגיל עולה, כך גדלה המוכנות לבחור באפיק שמסמל השקעה, גם אם מדובר במתנה קטנה. התמונה שעולה היא של דור צעיר שנשאר קרוב יותר למזומן, לעומת דור מבוגר יותר שכבר מבין את החשיבות שבהשקעות.