לחם, שמפו ו...מכשיר סלולרי - קניות ברשתות שיווק
חברות הסלולר עסוקות בימים אלה בחיפוש מסלולים נוחים ללקוחות ובסבסוד מכשירים ומפעילות את מחלקות השיווק שעות נוספות על מנת למצוא את המהלך השיווקי הנכון שישאיר את הלקוחות הקיימים וימשוך חדשים. גם יוזמת שר התקשורת בנוגע לניוד המספרים, העתידה להיכנס לתוקף בדצמבר השנה, מפעילה את מוחם של אנשי השיווק "הסלולריים" בקדחתנות.
חברת הסלולר המובילה "סלקום", מקבוצת IDB, הרימה את הכפפה, חברה לרשת שופרסל, אף היא מאותה קבוצה והחלה למכור מכשירים סלולריים ייעודיים על גבי המדפים בסניפי "שופרסל ביג".
מכשיר הטוקמן הייעודי יימכר בערכה ייחודית במחיר של 299 שקל, הכוללת: מכשיר מוטורולה W205, כרטיס סים טוקמן ומתנה בשווי 50 שקל לטעינה, כך שהצרכן יכול להשתמש במכשיר הסלולרי מרגע ששילם עליו.
עמוס שפירא מנכ"ל סלקום ואפי רוזנהויז מנכ"ל שופרסל, ציינו כי "החיבור האסטרטגי בין רשת מזון מובילה לבין חברת סלולר מובילה יצר ערוץ שיווקי נוסף וחדשני המאפשר למכור מכשירים בקונספט של "שלם וסע", שיטת קניית סלולר הנהוגה בעולם אך טרם הגיעה לישראל עד כה".
ואכן, רשתות קמעוניות בעולם מציעות שירותים חוץ קמעוניים, כמו מכשירים סלולריים וביטוחי רכב, במתכונת של "One stop shop", אך בארץ הצרכנים עדיין לא הפנימו את הרעיון.
עדי כהן, סמנכ"ל השיווק של סלקום, מוסיף: "ערוץ השיווק החדש, מאפשר ללקוח לרכוש מכשיר סלולרי בשיטת ה-pre paid ולהשתמש בו באופן מיידי ללא התחייבות, ללא תשלום חודשי וללא הזדהות". בשלב הראשון, המכירה תתבצע, כאמור, בסניפי "שופרסל ביג" ובהמשך תיבחן אפשרות להרחבת הפעילות גם ברשתות "שופרסל שלי" ו"שופרסל דיל".
אורנג' בסופר פארם
אולם סלקום איננה לבד במערכה, גם מתחרתה "אורנג'" מציעה הצטרפות לרשת ללא התחייבות, באמצעות רכישת מכשיר סלולרי במסלול pre paid, במחיר התחלתי של 299 שקל, כולל 100 הודעות sms חינם ובונוס של 10 שקל לשיחות.
אורנג' מציעה את המכשירים בתצוגת מדף בכל 132 סניפי "סופר פארם" החל מה-16 באוגוסט. המכשיר אשר יוביל את מוצרי המדף הוא נוקיה 2610 שנמכר ב-349 שקל ולאחריו יוצעו דגמים שונים של סמסונג במחירים גבוהים יותר - 599 ו-899 שקל.
איריס בק, סמנכ"ל השיווק והתוכן של orange: "כיום, אנו מעמידים לרשותו של כל לקוח את האפשרות לבחור את מסלול ההצטרפות שלו: מכשיר ותוכנית תעריפים ולפי העדפתו. כך למשל, לקוח המעוניין ליהנות ממכשיר מתקדם ומוביל טכנולוגית יוכל לבחור לעשות זאת בין אם במסגרת תוכנית ללא התחייבות או לחלופין בהצטרפות לתוכנית התחייבות המקנה לו, בין השאר, סבסוד למכשיר".
עוד מציינת בק, כי המכשירים המוצעים ברשת סופר פארם יגוונו במהלך השנה, בכדי לתת מגוון רחב של היצע ללקוחות החברה. אולם, מספר המכשירים בכל סדרה יהיה מוגבל בשיטת כל הקודם זוכה.
לא בטוח שהצרכן הישראלי יאמץ את המהלך השיווקי של חברות הסלולר, כי בישראל הצרכנים מעדיפים "לסגור" עסקה מול נציג מכירות היושב במקום מוגדר, אולם אין ספק כי העיתוי של השתיים מתוכנן היטב, שכן בתקופה זו שלקראת החגים, בה מחפשים מתנות מקוריות לבני המשפחה ולצד החזרה לבית הספר, סביר להניח שכל הורה מודאג ישמח לצייד את ילדו במכשיר טוקמן שעלותו סבירה או לפנק אחד מבני המשפחה במתנה פרקטית.