Bristol-Myers: עלייה ברווחים אך הורדה בציפיות
יצרנית התרופות Bristol-Myers Squibb פרסמה מוקדם יותר היום את דו"חותיה הרבעוניים לרבעון השלישי של שנת 2005. החברה דיווחה על עלייה ברווחים ביחס לרבעונים קודמים אך הורידה את ציפיות הרווח העתידיות. הדו"חות לא עמדו בציפיות האנליסטים. מוקדם יותר השבוע הודיעה החברה כי יתכן ותעצור פרוייקט לפיתוח תרופה נגד סכרת.
החברה דיווחה על עלייה של 27% ברווחים הרבעוניים בעיקר בשל מכירת חטיבת ייצור התרופות ללא מרשם בארה"ב ובקנדה. Bristol-Myers Squibb דיווחה על רווח של 964 מיליון דולר או 49 סנט למנייה אל מול 758 מיליון דולר או 38 סנט למנייה באותה תקופה בשנה שעברה.
המכירות הרבעוניות עמדו על 4.77 מיליארד דולר אל מול מכירות של 4.78 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. הסיבה העיקרית לירידה במכירות הינה הקשיים אליה נקלעה החברה במכירות תרופת ה-Plavix כנגד סתימת עורקים לאור תחרות הולכת וגוברת מצד תרופות גנריות.
בהורדת הכנסות והוצאות יוצאות מן הכלל הרוויחה החברה 31 סנט למנייה, רווח הנמוך ב-2 סנט מתחזיות האנליסטים. לאחר פרסום הדו"חות עדכנה החברה את צפי הרווח השנתי שלה. בעבר אמרה החברה כי היא צופה שהמכירות יגיעו לטווח העליון שבין 1.35-1.45 דולר למנייה, כעת צופה החברה להגיע לאמצע הטווח.
במהלך הרבעון החולף מכרה החברה את חטיבת התרופות ללא מרשם שלה בקנדה ובארה"ב לענקית יצרניות התרופות Novartis. בעקבות המכירה רשמה החברה הכנסות חד פעמיות של 569 מיליון דולר. מכירת החטיבה הגיעה כחלק מאסטרטגיה כוללת להתמקד ב-10 קטגוריות של מחלות בלבד.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
